Toon posts:

[Cooledit Pro] Verwijderen van lead-in/out in mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Elke keer als ik een mp3 sample save, voegt Cooledit er automatisch een lead-in en lead-out aan toe. Dit is dus niet de bedoeling omdat ik het wil loopen. Weet iemand hoe ik deze 'optie' uitzet in Cooledit ?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 20:57

DJTimo

Cuyoapart.mza

Kan dit wel vraag ik me af. Ik ben zelf ook al meerdere malen tegen dit probleem aangelopen tot mijn grote ergenis, maar heb hier over (nog) niks kunnen vinden ;(

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Topicstarter
eh, lijkt me sterk dat het onmogelijk is om 'loopable' mp3 files te produceren toch?

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 12:02

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik heb enorm veel moeilijkheden met CoolEdit gehad. Ik gebruik SoundForge. Vind ik persoonlijk ook een stuk prettiger werken.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

het maken van MP3s gaat in "audioblokken" van 1152 samples.
Je WAV file wordt dus bij MP3 encoding aangevuld met stilte , tot een veelvoud van 1152 samples
(een .WAV van bijvorrbeeld 1160 samples wordt dus 2304 samples lang)
btw: 1152 samples is 26 milliseconden

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 20:57

DJTimo

Cuyoapart.mza

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 23:35:
het maken van MP3s gaat in "audioblokken" van 1152 samples.
Je WAV file wordt dus bij MP3 encoding aangevuld met stilte , tot een veelvoud van 1152 samples
(een .WAV van bijvorrbeeld 1160 samples wordt dus 2304 samples lang)
btw: 1152 samples is 26 milliseconden
Kijk, dit zou alles verklaren. De tijden die jij hier aangeeft (in milliseconden ) komen namelijk overeen met de stiltes die ik krijg. Tussen de 10 en 25 ms zo'n beetje. Een mix-cd rippen met Cool Edit is hierdoor uit den boze.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

DJTimo schreef op 09 March 2003 @ 12:19:
[...]
Kijk, dit zou alles verklaren. De tijden die jij hier aangeeft (in milliseconden ) komen namelijk overeen met de stiltes die ik krijg. Tussen de 10 en 25 ms zo'n beetje. Een mix-cd rippen met Cool Edit is hierdoor uit den boze.
Je moet er dus voor zorgen dat je WAV op Nx1152 boundaries geknipt wordt.
EAC bijvoorbeeld heeft hiervoor checkbox "use offset correction for encoding and decoding"

met bv OGG heb je dit probleem niet, doordat die codec geen fixed framesize kent
Pagina: 1