Toon posts:

[Alcatel USB modem] Belt in, maakt geen logs maar geen con.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, op mijn router pc stond tot op heden gentoo 1.2 geinstallerd, draaide al maanden als een zonnetje, hij maakte verbinding met internet via een alcatel speedtouch USB modem (die van mxstream ja), en wel de oude versie (dat groene ding dat op een vis moet lijken). Ik gebruikte daarvoor de drivers van ene Benoit Papillault die een setje mooie drivers geschreven heeft die werken met de originele microcode van alcatel. Tot op een slechte en regenachtige dag het internet stopte met bestaan in mijn kleine netwerkje, na een reboot begon mijn router rustig in te bellen en hij gaf geen errors, maar weeer geen internet. Dus voor de grap typte ik eens ifconfig ppp0 in en zag dat hij geen ip opgaf. Na vanalles geprobeert te hebben (en ja het modem wordt herkent in /proc/bus/usb/devices) heb ik besloten een andere pc neer te zetten maar daarop gentoo 1.4 rc3. Gelijk even de nieuwste drivers en microcode gehaald van http://speedtouch.sourceforge.net/ en de goeie waardes en wachtwoorden ingesteld. Maar weer het zelfde verhaal :'(.

Heeft KPN iets aan het netwerk veranderd of heeft iemand een vloek over mijn modem uitgesproken?
Mar 8 15:23:25 katmail pppd[15970]: rcvd [LCP TermReq id=0xa]
Mar 8 15:23:25 katmail pppd[15970]: LCP terminated by peer
Mar 8 15:23:25 katmail pppd[15970]: cbcp_lowerdown
Mar 8 15:23:25 katmail pppd[15970]: sent [LCP TermAck id=0xa]
Mar 8 15:23:27 katmail pppd[15970]: rcvd [LCP ConfReq id=0xb <auth pap> <magic 0x77d9aacd>]
Mar 8 15:23:28 katmail pppd[15970]: Connection terminated.
Mar 8 15:23:28 katmail pppoa3[15978]: Error reading from source device
Mar 8 15:23:28 katmail pppoa3[15971]: Woken by a sem_post event -> Exiting
Mar 8 15:23:28 katmail pppoa3[15971]: Write to usb Canceled
Mar 8 15:23:28 katmail pppoa3[15971]: Exiting
daar gaat het mis volgens mij

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 16:47 ]

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

yep kpn heeft iets verandert aan het netwerk, ik had hetzelfde (zie ook een thread van me ooit ergens op NOS). in windows moet je dus de 2.0 drivers gebruiken, en voor linux zijn die er niet. komt erop neer dat de microcode is verandert, en die van de windows drivers doen het niet meer. ik krijg nog wel verbinding met de ouwe drivers, maar dan doe ik er een uur over ongeveer totdat ik lijnsync krijg (lampje knippert tot die tijd). oftewel, wie o wie wil er een ethernet modem ruilen voor een usb of wie schrijft even een nieuwe microcode? :)
ik heb planet en kpn al gemeelt, en uiteraard ondersteunen ze dit gekke operating system niet.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ruilen of nieuwe microcode is niet nodig hoor ;)
Gebruik gewoon de microcode van Windows ipv je mgmt.o
code:
1
 modem_run -v 2 -s -m -f /mnt/win/windows/system32/drivers/alcaudsl.sys

Werkt perfect bij mij. Waarom werkt dat niet bij jou, el_salvador?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

als ik die gebruik, duurt elke actie van m'n modem opeens eeuwen. bijv een connectie maken, 5 tellen, een nieuwe file openen 5 tellen, etc. normaal surfen gaat zo dus niet meer, al krijg ik wel meteen verbinding met planet. bandbreedte heb ik wel volop. maar ik ga jouw variant ook es proberen, met die argumenten.

edit: nop hij doettet niet, noodgedwongen maar weer xp ingeboot :)

[ Voor 11% gewijzigd door el_salvador op 08-03-2003 20:49 ]

Verwijderd

el_salvador... Er is niets verandert hoor. Hier werkt 't namelijk perfect met planet. En bij iedereen die ik ken met linux en met planet of andere providers werkt ie ook profect, ligt aa jou denk ik.

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

* el_salvador voelt zich weer eens bijzonder
Pagina: 1