Filesharing binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik wil graag een interne verbinding maken met een andere computer in het huis, zoadat ik bstanden heen en weer kan verplaatsen. Op mijn pc staat Windows XP, en op de andere Windows 2000. De computers zien elkaar wel, maar als ik probeer op de win2000 bak te komen moet ik een wachtwoord invullen. Ik heb geen flauw idee wat ik daar moet invullen, want ik kan nergens het wachtwoord veranderen. Is dit gewoon het standaard wachtwoord wat ooit bij win2000 is ingevuld? En hoe kan ik het veranderen?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

werkt het niet als je gewoon niks invult (als je geen wachtwoord hebt ingevuld)

kingfriko

Verwijderd

Dat zal wel het wachtwoord van de gebruikersaccount van de win2k pc :)

Wijzigen gaat als volgt: => Start => COnfiguratiescherm => Gebruikersaccounts

edit:
Topicstarter...Je hebt het toch over het externe bureaublad :?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 15:36 ]

Verwijderd

edit:
stond onzin... excuses hiervoor

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 16:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 15:58:
Je zal op beide pc's de gebruikersaccounts gelijk moeten maken. Dus als er bijvoorbeeld een gebruikersaccount kees op de winxp bak is moet er ook een gebruikersaccount kees met hetzelfde wachtwoord op de win2k bak zijn. :)
Hoe verzin je deze onzin :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 16:04:
[...]

Hoe verzin je deze onzin :?
Dit is in zekere zin geen onzin natuurlijk 8) ..
Want als de accounts gelijke namen en ww hebben dan neemt de W2k bak aan dat die user in logt ..
Maar zoals eerdere reply kan je gewoon account aanmaken op je W2k / Xp bak ( maybe met bepaalde rechten ) dan zijn de problemen weg ..

• Bonkdoos
Ik heb op de Win2k bak een user aangemaakt en zo kon ik inloggen vanaf de xp bak....het werkt! thx voor de tipz!

Verwijderd

standaard staat de guest accout gedisabled in win2k, als je geze aanzet dan werkt het ook :)

• Bonkdoos
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 18:40:
standaard staat de guest accout gedisabled in win2k, als je geze aanzet dan werkt het ook :)
ja, ik heb al gekeken, maar hoe zet ik deze dan aan?

Verwijderd

Ga naar configuratie scherm -> Gebruikers en wachtwoorden -> Tabblad Geavanceerd -> op de knop geavanceerd klikken -> bij de map gebruikers zie je, als het goed is nu gast staan met een rood kruisje erdoor. -> klik er op met de rechtermuisknop -> eigenschappen -> vinkje weghalen bij "account is uitgeschakeld" en op toepassen klikken. That's it. :)
Pagina: 1