Toon posts:

plattegrond programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een programma om een plattegrond te maken. Ik wil namelijk m'n kamer veranderen en wil het eerst ff goed op papier zetten.

Wie heeft er tips? liefst freeware maar desnoods "koop" ik het wel :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:56
AutoCAD is daar voor gemaakt. (menig ander CAD programma ook)

[ Voor 6% gewijzigd door NitroX infinity op 08-03-2003 15:33 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MS Visio, niet gratis, werkt wel :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:06

Sick Nick

Drop the top!

wat dacht je van pen/papier/schaar? :)

Veel goedkoper krijg je het niet, gewoon je dingen uittekenen en knippen. En dan maar schuiven.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Sick Nick schreef op 08 March 2003 @ 15:39:
wat dacht je van pen/papier/schaar? :)

Veel goedkoper krijg je het niet, gewoon je dingen uittekenen en knippen. En dan maar schuiven.

Is idd nog niet zo'n slecht idee, aangezien het een beter gevoel geeft (diepte) hoe het eruit ziet.

Wees echt creatief, en maak het 3D :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, autocad ken ik niet. (bedoel programmanaam wel, maar meer niet)

Ben niet zo'n bouwfriek dus dat programma valt denk ik af

is er geen leuk freeware proggie dat ik ff kan gebruiken?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Met paint maak je de plattegrond van je kamer 'leeg' (aleen ramen, deuren, wandcontactdozen en andere vaste dingen), 1 pixel is 1 cm ofzo (waar ze zit kan je rechtsonder in je beeld zien, de X en de Y coördinaten) en dan kan je de boel intekenen. (dat noem je dan 'plattegrond')
Of je kan zelf wat 'artikelen' maken op de zelfde schaal in paint, in een ander bestand genaamd 'spullen' ofzo. ctrl-c van je spullen, ctrl-v in de kamer, roteren kan, verschuiven kan. Dat is alles.

[ Voor 26% gewijzigd door Resistor op 08-03-2003 16:15 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 08 March 2003 @ 16:15:
Met paint maak je de plattegrond van je kamer 'leeg' (aleen ramen, deuren, wandcontactdozen en andere vaste dingen), 1 pixel is 1 cm ofzo (waar ze zit kan je rechtsonder in je beeld zien, de X en de Y coördinaten) en dan kan je de boel intekenen. (dat noem je dan 'plattegrond')
Of je kan zelf wat 'artikelen' maken op de zelfde schaal in paint, in een ander bestand genaamd 'spullen' ofzo. ctrl-c van je spullen, ctrl-v in de kamer, roteren kan, verschuiven kan. Dat is alles.
hmm zou kunnen idd. Hoopte eigenlijk op een mooi programmatje

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 11:34
Microsoft Visio, gebruik ik altijd, werkt makkelijk met standaart voorbeelden en sjablonen, tevens kan je er je netwerk infrastructuur mee in kaart brengen, je huis, je straat, je kamer.. zo'n beetje alles dus ;)
Pagina: 1