[debian] squirelmail + sendmail + cyrus-imap

Pagina: 1
Acties:

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Er is een eerder topic geweest waar ik gevraagd had welke webbased email app goed was, ik heb veel tips gekregen en heb squirrelmail maar eens geprobeerd.
------------------------------------
Heb nu eens de tijd genomen op squirrelmail te installeren, maar krijg het nog niet aan de praat. Configgen lukt wel maar als ik via mozilla of ie inlog krijg ik het volgende te zien:

ERROR : Could not complete request.
Query:SELECT "INBOX"
Reason Given: Mailbox does not exist

Erg duidelijk .... MAILBOX bestaat niet, ik gebruik dus sendmail en heb ook cyrus-common & cyrus-imapd geinstalleerd, quirrelmail werkt dus met cyrus. Maar eh, hoe moet ik die mailboxjes aanmaken?

Ik heb al gezocht en men verteld mij dat ik dan cyradm moet installen, dus ik heb apt-get install cyrus-admin uitgevoerd en cyradm staat op mijn bak.

Omdat squirrelmail niet de mailboxen vindt moet ik deze aanmaken, vrij logish en dit kan dus met cyradm, maar ik krijg het niet voorelkaar:

Om te verbinden met de server (in de console):
code:
1
usage: cyradm [-user user] [-protection prot] server [port]

Ik kan maar niet verbinden, ik heb de manual ook al gelezen van cyradm en daar staan de commando's in om mailboxen te maken en daar kom ik ook wel uit, maar ik kan maar geen verbinding krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wie gebruikt cyrus en kan mij ff uitleggen hoe hij/zij dit doet?

btw. er is ook een webbased-cyradmin, maar die krijg ik niet aan de praat, is nogal buggy enzo.

Er zijn weinig topics op GoT hierover die helder zijn, naar ik gevonden heb.

Verwijderd

Het ligt er een beetje aan welke versie van cyrus je gebruikt. Ik heb tot een tijdje terug erg tevreden gebruik gemaakt van een wat oudere versie (1.5 of 1.6) maar moest zonodig 2.1 gaan gebruiken omdat ik graag ook Sieve erbij wou.
Op dit moment zit ik er dus zelf ook hard mee te klooien, maar het cyradm-gedeelte is inmiddels gelukt:

- Heb je in /etc/imapd.conf je administrators wel aangegeven?

En als je 2.1 gebruikt:

- Heb je een symbolic link tussen /usr/local/lib/sasl2 en /usr/lib/sasl2 gemaakt? Hier heb ik namelijk een erg lang tijdje over gedaan om achter te komen ;)

Cyrus 2.1 klooit namelijk wat aan met SASL en hier zitten de grootste config-problemen volgens mij.

Dus... eerst ff checken welke versie je hebt en dan weer 's posten :)

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Ok, heb nu alles ingesteld qua IMAP, imap server draait, en kan daarmee, vanuit squirrelmail mail versturen, alleen binnenkomende mail komt alleen nog via pop binnen en niet via IMAP, hoe kan ik deze link realiseren? Dus sendmail -> cyrus-imap? Heb al gezocht en ben nog aan het zoeken.