Na een tijdje weg te zijn geweest ben ik weer terug gekomen
Ook zonder GoT was ik natuurlijk niet te stoppen. Mijn Duron heb ik kunnen overclocken door mijn l1 bruggen te verbinden (te unlocken dus). Dit vond ik eerst al voor de die hards, dus wat ik toen deed, was ik vrij gespannen over. Natuurlijk was het gelukt en kon het beestje eerst op 1 Ghz. Dit vond ik niet genoeg, dus gingen we verder, meer voltage was nodig, dus ging ik nog meer bruggen kleuren op mijn duron. 1.850 volt was nodig om op 1125 MHz stabiel te draaien (7.5 x 150).
Toch kon het systeem op 1200 zonder volt mod, maar windows inkomen was echter het probleem. Na veel twijvelen was ik samen met vriend google opzoek gegaan naar de nodige informatie om meer voltage door het arme duronnetje heen tejagen, wat overigens een ANDA core is. Ik had uit gevonden dat we op de voltage regelaar een weerstand moesten gooien van 20 K Ohm. Goed, zo'n weerstand had ik niet, en omdat ik een tweaker ben die zo lui is als een ik weet niet wat, heb ik maar een oude isa kaart gepakt en daar een 22 K Ohm weerstand af gepooid
Goed, mobo uit me case gehaalt, mijn 25 Watt Antex bout opgewarmd (25 watt is wel erg hoog maar okay) en aan de slag gegaan. Ik stond te trillen dat wil je niet weten, maar toch heb ik de draadjes vast kunnen krijgen en ze zitten zo vast als een huis. Hiervoor heb ik soldeer tin gebruikt met harskern, dat is lekker dun en het vloeit erg goed!
Toen dit klaar was, heb ik het kabeltje netjes langs alle componenten op het moederbord gewerkt, even met wat plakband overal bijlangs geplakt, en toen het moederbord weer in mijn case gedaan. Wat ik toen deed was even een plekje zoeken voor de andere kant van het draadje, met de connector. Hier in eerst de 22 Kohms weerstand in gedaan, plakbandje er overheen gedaan zodat hij goed vastblijft zitten, en toen op zo'n fanhouder geplakt. Zit mooi vast!
Het resultaat zie je hier op de clickable plaatjes, let overigens niet op de stof en de rommel in de kast, dat is inmiddels al weer netjes gemaakt

Heb je nog vragen? laat het me weten misschien dat ik je dan kan helpen!
Oh ja het nut van deze mod, ik kan nu maximaal op ongeveer 2.20 vcore draaien
[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 08-03-2003 16:29 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel