Toon posts:

[3d max 5] BONES

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem, eerst even een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/shit.jpg

zoals je kunt zien pakt die bone de vertexes van de mesh.. je ziet hier een been van een replicator:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/raplicator.jpg

het is dus aleen het been van het beest.. en ik heb alles geatched naar 1 mesh maar ik wil dat hij het niet per vertex pakt maar pet Object (zon stukje van het been dus)

ik denk niet dat jullie me kunnen helpen aangezien ik dit niet duidelijk kan uitleggen.. maar meschien zij er mensen bij die toch snappen wat ik wil..

Verwijderd

kom je denk ik toch al snel uit op per Object 1 bone en dan gewoon de andere objecten excluden ( envelope )

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 15:13:
het is dus aleen het been van het beest.. en ik heb alles geatched naar 1 mesh maar ik wil dat hij het niet per vertex pakt maar pet Object (zon stukje van het been dus)
Da's niet slim als je een robot wilt animeren...

Maar als je echt niet meer terugkan... doen wat Hymn zegt, envelopes excluden, vertexen linken en een hoop kloten, ik denk niet dat je 't ooit perfect zult krijgen, je hebt 't jezelf moeilijk gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Jezus wat ben ik dom.,. sorry maar het weas echt een denk foutje.. hier is men geanimeerde poot dan :D

http://www.blueflame.cc/elmar/poot.avi DIVX 5.03

Verwijderd

Topicstarter
LiToKi schreef op 08 March 2003 @ 15:36:
[...]

Da's niet slim als je een robot wilt animeren...

Maar als je echt niet meer terugkan... doen wat Hymn zegt, envelopes excluden, vertexen linken en een hoop kloten, ik denk niet dat je 't ooit perfect zult krijgen, je hebt 't jezelf moeilijk gemaakt :)
nee presies.. darom.. ik heb ze nu gewoon los gedaan... en dan aan een aantal blokjes een bone binden :D

nu hebik dus die poot.. en die bones in die poot.. kan ik nu de rest van de bones voor het model maken en later die poot bones aan de bones van het model plakken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 16:01 ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 16:00:
[...]

nee presies.. darom.. ik heb ze nu gewoon los gedaan... en dan aan een aantal blokjes een bone binden :D

nu hebik dus die poot.. en die bones in die poot.. kan ik nu de rest van de bones voor het model maken en later die poot bones aan de bones van het model plakken?
Ja hoor, bones zijn ook maar objectjes die aan elkaar gelinked zijn :) gewoon doorlinken.

Verwijderd

Topicstarter
LiToKi schreef op 08 March 2003 @ 16:23:
[...]

Ja hoor, bones zijn ook maar objectjes die aan elkaar gelinked zijn :) gewoon doorlinken.
maar hoe doe ik dat dan presies dat doorlinken? gewoon met die select and link knop.. of hoe ie ook heet?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Je kunt natuurlijk gewoon je ene bone-chain linken aan een andere, maar dan beïnvloed de child de parent niet, en dat is niet het idee van bones. Daarom kun je, nadat je gelinkt hebt, ook gewoon een solver aanmaken die loopt van de eerste bone in de parent tot de laatste bone in de child. MAX beschouwt je twee bone-chains dan gewoon als één bone chain, hoewel er visueel wel een gat in zit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1