Toon posts:

[OC] Celeron 1200 @ 1600Mhz ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Celeron 1200 op 1600 mhz.... >:) van 100 naar 133mhz frontside bus... voltage van 1.5 naar 1.675 volt

:o :o :o :o

Verwijderd

Zo extreem is dat nou ook weer niet hoor. En als je een topic wilt moet je véél uitgebreider zijn.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
ja leuk? en wat is de informatie?

Verwijderd

ehmz, ik ken eigenlijk nog niemand die dat niet gelukt is, hier ook celeron 1200 op 1600, komt door die tualatin core, gewoon met de standaard koeler, heb alleen het voltage op 1.45 lopen, dat zorgt er tevens voor dat ie niet te warm wordt, dat ding heb ik nu al 5 maanden dag en nacht draaien. wordt stressed max 47 graden met standaard intel koeler, meestal is ie 34 graden koel.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
:'(
die van mij wil maar tot 1488@1,8V... Welke code staat er op je core? En wat zijn je temps?

[ Voor 17% gewijzigd door iets op 08-03-2003 15:24 ]

tvw

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zijn leuke uitspraken natuurlijk maar wij tweakers zouden plaatjes ook leuk vinden! die celerons zijn dus ook aardig overclockbaar!

Koel je met lucht of met water? graag wat meer informatie :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:05

tweakerbee

dus..?

Probeer hem nog eens verder over te klokken door je FBS op (bijv) 140 te gooien.

Ben benieuwd waar de grens ligt. Wat voor geheugen zit erin? 133Mhz SD? Dan moet je (zeker met wat soepelere memtimings) wel hoger kunnen komen.

You can't have everything. Where would you put it?

• JER00N
  • Niet online
Kan nog wel verder denk ik. Cellies zijn goed te oc'en. kijk maar eens op de database van overclockers.nl

• iets
Pastasaus schreef op 08 maart 2003 @ 15:24:
Kan nog wel verder denk ik. Cellies zijn goed te oc'en. kijk maar eens op de database van overclockers.nl
Die cacheloze ja :/. Die van mij is echt niet vooruit te branden :(. Of ik moet een taai exemplaar hebben :(.

tvw

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 15:13:
Celeron 1200 op 1600 mhz.... >:) van 100 naar 133mhz frontside bus... voltage van 1.5 naar 1.675 volt

:o :o :o :o
Netjes gedaan kerel ;)

Ik zal als ik jou was maar wel even iets meer info en eventueel screenshots van wpcuid of iets dergelijks plaatsen en ff in SeM een topic maken dat je vergeten bent de [OC] ervoor te zetten , zo als het er nu staat heeft niemand er wat aan en ik ben bang als er een modje langs komt................. :)
Voor de rest ziet er goed uit ,die dingen zijn ook niet echt makkelijk om te OC'en. :9

Verwijderd

Topicstarter
Proc. Temps: 37c Idle , 39c Stressed
Proc. Koeler: Thermaltake Vulcano 7+ @ Low speed
Geheugen: 133mhz sdram cl3
Moederbord: EPOX 3PTM
Geforce 4 Ti4200 @270/550

Wat Pic's;

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.brzozek/Sandra1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.brzozek/Sandra2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/o.brzozek/Sandra3.jpg

Veel harder wil ie niet... 134Mhz fsb Stabiel , hoger niet.......

Verwijderd

Ik had mijn celly 1400 @ 1623 (116 fsb) met voltage van 1.65 alleen hijs dan 47 graden idle en ik had kast is in de zon |:( heeft ie dus 60 gehaald reboote de pc :D

alleen heb 'm nu op 105 fsb gedaan want de agp gaat van 4x naar 2x als ik de fsb hoger zet dan 105 (Asus TUSL2-C)

Verwijderd

Een celeron is wel veel sneller dan een p4 (williamet) op zelfde snelheid zeg. Die celeron heeft zeker een veel hogere IPC?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 16:11:
Een celeron is wel veel sneller dan een p4 (williamet) op zelfde snelheid zeg. Die celeron heeft zeker een veel hogere IPC?
Het is toch algemeen bekend dat de P4 bij introductie nog stukken langzamer was dan de laatste P3's (en ook dus celly's gebasseerd op de tulatin P3) ;)

• iets
Ik heb ook een Volcano 7+. Maar @ low speed wordt die van mij maar 23idle/26stressed @1488/1,8V :(. Ik kan wel in windows @ 1,6Ghz met de Volcano op high. Dat wordt mijn celly niet warmer dan 23C :P.

Het lijkt wel of hij het voltage niet goed 'pakt', en onstabiel+koel blijft :/. Maar hopelijk kan ik binnenkort een voltmod op mijn mobo maken en dat zal ik hem eens flink op zijn donder geven >:).

tvw

Verwijderd

maar zoals ik nu zie is een 1200 wel heel leuk met oc

dan kan ik gewoon devider op 133 zetten en dan hou ik teminste agp 4x

en krijgt geheugen dikke boost door 133 fsb :o

celly 50 euro @ pricewatch hmmm why not ;)

Verwijderd

eeurrghmm jongens is dit nou zo bijzonder dan???
Check me sign eens. Gewoon voor 34 pleuro een celly 1ghz Tualatin gekocht. Wiretrick er op. Voltage maar de 1.825 en whopa 166fsb cas 2-2-2 5-7, 1667 mhz. Agp en pci dividers slaan ook weer trug met een speciale bios van de de site x86.fr (ofzoiets. Dr.Q kwam er eens mee opzette. en draait perfect hierro).

Pix moet ik ff fixe moet ik ff zoeken...

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

ShotGun schreef op 08 March 2003 @ 16:28:
Ik heb ook een Volcano 7+. Maar @ low speed wordt die van mij maar 23idle/26stressed @1488/1,8V :(. Ik kan wel in windows @ 1,6Ghz met de Volcano op high. Dat wordt mijn celly niet warmer dan 23C :P.

Het lijkt wel of hij het voltage niet goed 'pakt', en onstabiel+koel blijft :/. Maar hopelijk kan ik binnenkort een voltmod op mijn mobo maken en dat zal ik hem eens flink op zijn donder geven >:).
Dan lijkt mij eerder dat je Temp sensor niet helemaal lekker werkt :)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Gevonden...:)

BTW shotgun.... Dat zijn echt te lage temps voor die celly.... BTW die 1.8 volt die je al op je celly knikkert is dat met die wiretrick? Want ik ken geen andere voltmod voor de celly tualatin op een asus tusl2-c ik heb 1 jaar naar gezocht maar kwam er gewoon niet uit en heb al een celly naar de eeuwige jachtvelden gestuurt)

Verwijderd

EDIT/
WTF wrom nou een stuk van me post hierro boven me, was da voor een rare gedoe?? 8)7
EDIT/

Gevonden... :)

BTW shotgun.... Dat zijn echt te lage temps voor die celly.... BTW die 1.8 volt die je al op je celly knikkert is dat met die wiretrick? Want ik ken geen andere voltmod voor de celly tualatin op een asus tusl2-c (Als je die hebt anatuurlijk) ik heb 1 jaar naar gezocht maar kwam er gewoon niet uit en heb al een celly naar de eeuwige jachtvelden gestuurt.

maar goed de pix van mij 60% overclock :P
Ik heb nog niet pix van de 66% overclock gemaakt die in mijn sign staan... te druk met Gotte :9

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/1600tuCPU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/1600tuMMB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/1600tuWCPUID.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 17:19 ]

• iets
_WgV_ schreef op 08 March 2003 @ 17:10:
[...]

Dan lijkt mij eerder dat je Temp sensor niet helemaal lekker werkt :)
Nope, de heatsink is gewoon ijskoud. Alleen het vlak wat direct contact maakt met de core (zit (duur :P) silverspul tussen) is een beetje warmer (nog steeds koud). En als ik mijn systeem uit zet en meteen de cooler eraf haal is mijn celly lauw :/. Mijn 7+ en silverspul heeft me trouwens al evenveel gekost als de celly zelf 8)7.
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:13:
Gevonden...:)

BTW shotgun.... Dat zijn echt te lage temps voor die celly.... BTW die 1.8 volt die je al op je celly knikkert is dat met die wiretrick? Want ik ken geen andere voltmod voor de celly tualatin op een asus tusl2-c ik heb 1 jaar naar gezocht maar kwam er gewoon niet uit en heb al een celly naar de eeuwige jachtvelden gestuurt)
Nope ik heb geluk gehad :). Ik kan op mijn mobo met jumpers alle waarden instellen tussen 1V ( :+) en 1,825V, proconafhankelijk :). Op 1,8V krijg ik geen boot@1,6Ghz, op 1,825V wel :+. Best wel geluk gehad dus :P. Daarmee loopt hij trouwens ook redelijk stabiel in windows (loopt vast na een uur ofzo) maar gamen kan ik wel vergeten :(.

Ik ben daarom ook bezig met een voltmod op mijn mobo :).

tvw

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 17:06:
eeurrghmm jongens is dit nou zo bijzonder dan???
Check me sign eens. Gewoon voor 34 pleuro een celly 1ghz Tualatin gekocht. Wiretrick er op. Voltage maar de 1.825 en whopa 166fsb cas 2-2-2 5-7, 1667 mhz. Agp en pci dividers slaan ook weer trug met een speciale bios van de de site x86.fr (ofzoiets. Dr.Q kwam er eens mee opzette. en draait perfect hierro).

Pix moet ik ff fixe moet ik ff zoeken...
Bijzonder niet vind ik maar wel een erg nette OC wat een eigen topic waard is :) , en uhhh de jouwe is ook erg netjes , stabiel onder windows of hangers? ;)

edit//
@olaf.B
Zo ziet het er een stuk mooier en overzichtelijker uit toch? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 17:48 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:16:
EDIT/
WTF wrom nou een stuk van me post hierro boven me, was da voor een rare gedoe?? 8)7
EDIT/

Gevonden... :)

BTW shotgun.... Dat zijn echt te lage temps voor die celly.... BTW die 1.8 volt die je al op je celly knikkert is dat met die wiretrick? Want ik ken geen andere voltmod voor de celly tualatin op een asus tusl2-c (Als je die hebt anatuurlijk) ik heb 1 jaar naar gezocht maar kwam er gewoon niet uit en heb al een celly naar de eeuwige jachtvelden gestuurt.

maar goed de pix van mij 60% overclock :P
Ik heb nog niet pix van de 66% overclock gemaakt die in mijn sign staan... te druk met Gotte :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een antieke bench software heb jij nog :P

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 15:54:
alleen heb 'm nu op 105 fsb gedaan want de agp gaat van 4x naar 2x als ik de fsb hoger zet dan 105 (Asus TUSL2-C)
Het verschil tussen agp 4x en agp 2x is bijna niet te merken hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Hmmm... Ja mijn AMD 1200 wil helaas niet verder dan de 1400 stable (38 graden Waterchilled). Misschien met een voltmod dat ie dan nog een stukje verder wil.
ow shit, dit ging over cellies, misschien is slapen toch wel een beter plan...

Verwijderd

p3-s 1266@1710 mhz op 1.5 V

Verwijderd

quote]Sir_Killalot schreef op 08 March 2003 @ 17:53:
[...]

Wat een antieke bench software heb jij nog :P[/quote]

euhhh ja weet ik..... ben nu ook ff een nieuwe aan het downloaden :P. Dan show ik wel weer ff andere pix.

Maar ik heb ergens gelezen (volgens mij overclockers.com) dat veel 1200 en 1300 celly Tu core niet echt hoog gaan. En dat je beter voor een 1 ghz of 1.1 ghz kon nemen om dan om een hogere FSB uit te komen en zo de maximale er uit te rossen >:).

TOEEEETTT p3 1.2s @ 1.7 ??? WTF voor een fsb draai je dan wel.....153 :P dus???
Darn dat schiet dan wel op met die 512 cache die er bij hangt... heb je bench pixie he??

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 11:21 ]

• Bossie
  • Laatst online: 17:22
mijn celly deed 1400 stabiel, en 1500 met agp/pci probs (icm mushkin rev3+)

Ik heb hem atm op 1000 draaien, maar ik hoop binnenkort een asus i820 bordje te krijgen icm powerleap adapter

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Er is ook een bordtje voor Celly met DDR-geheugen 2100 en nogwat. Het is wel met alladin chipset dus er zullen wel weer agp pro's mee zijn :P. Heb gehoord dat met overklokken het best eruug hard ging met dat bordtje. Ik zoek wel een linkie naar die review.

• Bossie
ja die zijn er, zoek maar eens op de vap266t chipset ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:40
Damn, ik heb blijkbaar geen geluk... Nu al twee 1200's gehad, maar die kwamen allebei dus echt niet boven de 120 MHz FSB uit... :(

Misschien toch eens op zoek naar een 3e exemplaar... ;)

• Bossie
@Mr.Vanz

Hoe heb jij je celly op 166fsb gekregen, gewoon via de bios of een wiretrick ofzo :?

Verwijderd

Blij dat dit topic loopt. Was er bijna zelf een gestart...vast wel iemand hier die kan helpen...
Ik probeer al weken om mijn cel 1200 op 1600 te krijgen maar nog geen resultaat. Hij loopt nu op 1488, devider op 100Mhz en 1,63 v. Dit kon die in een keer zonder inbranden ofzo en ook op 1,5 v. Op 133 FSB en de divider op 133 Mhz start ie op 1,5 volt niet op. Op 1,63v boot ie wel maar komt 9/10 keer niet in windows XP en geeft ie zo'n $%$ blauw scherm(1x gelukt een stukje van 3dmark te draaien). Hij heeft 1x 12 uur staan inbranden en daarna nog een keer 24 uur, met burnP6. Temp bij stress max 37 gr. maar meestal lager. (cooler: coolermaster, net zoiets als intel cooler, met groter coolblok) Voltage krijg ik niet hoger. Heb alle combinaties van de VID's uitgeprobeerd. Bord ondersteunt volgens boekje 1,85 v.
Hij draait op een Aopen AX34-U
Omdat 124 FSB met divider 100Mhz goed gaat kan de rest van het systeem 133 FSB met divider 133 Mhz volgens mij aan. Temp. is volgens mij ook geen probleem.
De proc is trauwens wel een stepping A, wat dus niet zo gunstig is, maar ook bij deze is het bij overclockers.com gelukt hoger te komen.
1. Weet iemand wat ik nog kan proberen
2. is er nog iemand met dit mobo die het voltage wel hoger heeft gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 15:46 ]

Verwijderd

TLRnZ schreef op 09 March 2003 @ 13:42:
@Mr.Vanz

Hoe heb jij je celly op 166fsb gekregen, gewoon via de bios of een wiretrick ofzo :?
Ik heb hier voor de drie basis dingen voor overclocken toegepast:
1. Volt/wire mod. Ik heb dus bepaalde pinnetjes van de pro6or met elkaar verbonden zodat ik in de bios niet meer tussen de 1.4 en de 1.625 in kan stellen maar tussen de 1.625 en de 1.85 volt.

2. Goede koeling. Heb nu een alpha 6035 met een delta hp60 @ 7 volt en artic silver 3 er tussen. De Northbrige heb ik met een Zalman Chipset (naam kwijt) gekoeld en daar ook aticsilver ertussen. Hier op moet je zelf weten of je een fan er op knalt. Bij mij wordt hij best warm en heb er ook een delta 4cm fannetje er op zitten. (strax me mod af maken met WC :) )

3.Goede bios. Ik heb geen orginele bios op mijn mobo. Ik heb van een andere medetweaker Dr.Q een bios gekregen van ene franse site (iets van x86.fr). zoek ik nog wel op. Het belangerijke er van is dat hij veel betere acces timings geeft in het geheugen en de fsb. Hierdoor is het ook mogelijk geworden dat op 100 133 166 en zelfs 200 FSb de diveders trug klappen op standaard waarden waardoor je AGP en PCI kaarten niet gaan trippen :P.

Euhhh dat was het zo dacht ik :)

Verwijderd

MrVanz,
wat voor mobo heb jij. Ik vraag me namelijk af of die wire trick allen op asus borden werkt, of eigenlijk waarom ie bij mij niet werkt...(bij verb. VID1 en VID2 was het voltage 1,53 ofzo...)

• Bossie
ik neem aan dat je www.x86-secret.com bedoelt ;)

Verwijderd

Eurrmmm ik heb een Asus Tusl2-c Rev 1.4.
Ik d8 zo dat die wiretrick voor alle mobos waren die Tu-core celly/p3 ondersteunen.
Ik zoek het artikel wel op overclockers.
dit is de link --> http://www.overclockers.com/tips716/

Oja BELANGRIJK: Je MOET een intel 815 b stepping chipset hebben als je deze wiretrick wilt uitvoeren althans dat zegt ie in zijn verslag.
Over welke pinnen je moet verbinden zoek ik ook nog wel ff een pix voor jullie...
Edit/
kan nog steeds geen links posten :P
Edit/

Verwijderd

Tahnx. Dat maakt uit. Ik heb een via-chipset...

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 16:34:
Tahnx. Dat maakt uit. Ik heb een via-chipset...
maakt niet uit op mijn "oude tuv4x" met viachipset deed hij het gewoon 1.65 volt geven als je vid 1 & 2 met elkaar verbind. Daardoor wordt de CPU door elk moederbord als een herkend die 1.65 volt moet hebben.

Verwijderd

Lijkt mij ook. Toch werkt die combi bij mij niet. 1,63v doet ie bij mij door VID0, 1 en 2 met Vss te verbinden...
Ik weet dat het vreemd is aangezien VID 0 en 1 intern al verbonden zijn met Vss. Maar alleen VID 1 en 2 verbinden geeft bij mij rond de 1,55v

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 18:07 ]

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 11:17

[...]

euhhh ja weet ik..... ben nu ook ff een nieuwe aan het downloaden :P. Dan show ik wel weer ff andere pix.
Moet nu wel klaar zijn toch ? :P

• iets
Ik ben nu bezig met de voltage mod >:). Ik zal mijn resultaten hier morgen ook posten (als het dan nog werkt :P).

[ Voor 15% gewijzigd door iets op 09-03-2003 17:25 ]

tvw

Verwijderd

Waarom zo bescheiden, mijn i820 loopt 177mhz fsb met een 1266@1710 p3-s.
Ik hoop dat je de p3c-d bedoelt en dan de Asus en niet de HP..
Want die is niet over te klokken. Bios namelijk probleem..
TLRnZ schreef op 09 maart 2003 @ 12:13:
mijn celly deed 1400 stabiel, en 1500 met agp/pci probs (icm mushkin rev3+)

Ik heb hem atm op 1000 draaien, maar ik hoop binnenkort een asus i820 bordje te krijgen icm powerleap adapter

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 18:28:
Waarom zo bescheiden, mijn i820 loopt 177mhz fsb met een 1266@1710 p3-s.
Ik hoop dat je de p3c-d bedoelt en dan de Asus en niet de HP..
Want die is niet over te klokken. Bios namelijk probleem..

[...]
De zeldzame P3 Rambus chipset :D

Heb je ook nog SiSoft Sandra pics ? :)

• Bossie
het gaat idd, om een asus p3c-d, tenminste dat is mij verteld ;)

het wachte is nu op het pakketje van powerleap :(

Verwijderd

Pas op dat je de HP niet krijgt, is onder HP-vlag(Kayak) mobo van Asus , echter heeft andere flash rom voor bios...
Is te zien op stickertje op de 4Mbit firmware hub.(flash rom)
Voordat je 'm aansluit.....

Op het HP-flash rom kan niet zonder meer een Asus-bios geflasht worden(1020 of 1025 oo2beta te downloaden op www. asustek.de), maar een HP-bios wat geen overklokfuncties heeft.

Wat betreft de powerleap, op http://www.jes-computer.de staat een goedkopere oplossing, de Upgradeware Slot-T Adapter.
Veel succes..
TLschreef op 09 maart 2003 @ 19:15:
het gaat idd, om een asus p3c-d, tenminste dat is mij verteld ;)

het wachte is nu op het pakketje van powerleap :(

• Bossie
@rickyenslingertje

zou je misschien alsnog een paar sisoft membenchjes kunnen posten :?

mijn p3c-d, heeft gelukkig geen hp sticker, het is dus een originele zoals verwacht >:)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
mijn resultaten zijn op dit moment:
mobo: cusl2
cpu: celeron tualatin 1200@1600 MHz
fsb: 100@133 MHz
voltage: 1,75v
ram: sdram 3-2-2
cooling: volcano 2

kheb de wiretrick toegepast om voltage van 1,65 te krijgen, door de eerder genoemde bios kon ik voltage in bios stapsgewijs verhogen en kheb op cpu drie pinnetjes moeten verwijderen om beschikbaar te maken voor cusl2 mobo.

status: still testing om naar 1700 te gaan en hopelijk verder :p

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ik draai hier nu een Celeron 1.3ghz, met een Aopen MX3S-T, intel 815e chipset geloof ik, ik heb em een half jaar al op 1.48ghz lopen met fsb op 114, hoger wil ie niet omdat dan de geluidskaart ermee ophoudt (onboard), voltage kannik niet instellen, multiplier is vanzelfsprekend gelocked, iemand enig id wat ik nog zou kunnen doen om em hoger te krijgen, fsb op 133 doetie niet, weigert te booten..

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Krewcial schreef op 12 March 2003 @ 20:27:
voltage kannik niet instellen,
voltmod dmv wiretrick? maar volgens mij ben je een beetje naar de bekende weg aan het vragen hor!

Verwijderd

Kan pci-busspeed of agp-busspeed zijn, die te hoog worden voor pci/agp-kaarten.
Ook kan het exemplarisch zijn dat je cpu niet hoger kan. Ligt aan de stepping/productionplant/week
zie www.overclockers.com

Verwijderd

Idd dit vragt weer om ons onbeleefde gedrag om maar direct UTFS te gebruiken (Use the fucking search) maar ja aangezien dat het niet meer mag....
hierro een link die je een hoop op weg moet helpen bij het uitvoeren van voltmods en wireticks
www.overclockers.com

/EDIT/
Moewhahaha das is echt wel TOEVAL tegelijker tijd posten en ook nogs een sover overclockers.... _/-\o_
/EDIT/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 21:07 ]

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Thanks mensen...kheb trouwens wel zelf searches gedaan enzow.....alssik de fsb op 133 zet, dan gaat de pci bus weer terug naar 33mhz, dus daar kan het niet aan liggen, en aangezien die andere celerons wel op 133 komen of zelfs hoger moet het toch aan het voltage liggen, maar als dat sowieso geen optie is in de bios, heeft dat voltmodden dan wel zin? Wordt op die manier die optie geactiveerd ofzo?

Verwijderd

Nopez...
Celly 1.3 ghz vraagt 1.5 volt standaard (dus ook op jouw mobo)
door de wiretrick komt ie standaard op 1.675 volt te draaien. Dus meer volt meer optie sop over te clokken door middelen van je fsb opte krikke. BTW onthou... goede koeling is belangrijk...Celly branden dus wel door en lopen wel vast, maar daarna wil je niet weten wat er dan gruwel mis kan gaan....:P

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

1.475 volt om precies te zijn....waar kan ik een duidelijke uitleg vinden over die voltmod....met plaatjes enzow...heb zelf wel lopen zoeken maar vind niet egt iets wat goed te gebruiken is...zit trouwens nu de standaar intel cooler op, draait nu weer op 1.3ghz omdat fsb en mem dan weer synchroon zijn, idle ong 34-38 graden en load ong 38-42, hoger komtie nooit, ook niet overclocked....

Verwijderd

Mhzz ik ben op zoek voor je oke... heb het hierro nog wel ergens op mijn backups staan. Heb net wink2k sp2 er schoon op geragt (om de 3 maand vaste schema he :P)
O je verder bij google "celeron wiretrick" typo'n en dan kom je al heel wat tegen. Maare onthoud dat er twee zijn een voor de normale coppermine celly/p3 en de tu celly/p3 kwa pin verbindingen ze hebben namelijk de layout verandert.
goed je kotm er wel uit.

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Okay thanks ga'k het nog een keer proberen, tis trouwens een Tualatin...:) nog maar een half jaartje oud...ik maar denken dattik er goed aan deed om een echte 1.3ghz te kopen...was toen nog vette n00b wat hardware betreft:)

Verwijderd

kan iemand mij uitleggen waar ik kan zien in welke fabriek (plant) en week de cpu is met googlen kom ik niet erg ver :)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Kheb niet echt veel gevonden met google...in ieder geval niets waarik wat aan heb wat betreft die wiretrick, kzoek iets met duidelijke uitleg en plaatjes, liefts engels of nl....

• Bossie
zoek anders ff op got ;) *hint*

Verwijderd

Op http://digilander.iol.it/grandecigno/hw.html staat een pin layout van de tualatin en welke pins je moet verbinden voor een default voltage van 1,65. De pagina gaat eigenlijk over hoe je een tualatin kan laten werken op een BX bord, maar dat maakt verder dus niet uit.
Je moet even kijken in deel 2 op de pagina. Wat bij iedereen (behalve bij mij :( ) ook werkt is VID1 en VID2 verbinden en is dus de makkelijkste manier

• -Pi-air-
  • Laatst online: 09:28
Ik heb o.a. naar aanleiding van dit topic en lezen op overclockers.com ook een 1200 aangeschaft.
Had tot nu toe een 1400 op 1570 draaien (112 fsb).
Nu deze net geinstalleerd en gelijk op 133 geprobeerd in de bios met standaaard 1.5 volt. Geen enkel probleem al veroorzaakte Cpuburn wel blauw scherm na paar minuten stressen.
Voltage verhoogd naar 1.55 volt en nu draaiend op 1620 mhz (135 fsb)
Wel 44 graden idle en z'n 50 stressed.
Oude proc werd 41 idle en 50 stressed op 1.50 volt.
Dus niet echt een hoog voltage nodig.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 22:38:
Nopez...
Celly branden dus wel door en lopen wel vast, maar daarna wil je niet weten wat er dan gruwel mis kan gaan....:P
celeron heeft net als een p3 een beveiliging daar tegen het gevaar is dus vele malen kleiner dat dat gebeurd dan bij bijv een AMD TB. Net als in dat filmpje van ome tom kun je met een celly-T gewoon je hetsink er af halen zonder schade (wel vastloper)
Krewcial schreef op 13 March 2003 @ 12:33:
Kheb niet echt veel gevonden met google...in ieder geval niets waarik wat aan heb wat betreft die wiretrick, kzoek iets met duidelijke uitleg en plaatjes, liefts engels of nl....
op overclockers.com staat er een artikel over, moet je daar maar eens zoeken.

Verwijderd

memendo schreef op 13 March 2003 @ 17:50:
[...]

celeron heeft net als een p3 een beveiliging daar tegen het gevaar is dus vele malen kleiner dat dat gebeurd dan bij bijv een AMD TB. Net als in dat filmpje van ome tom kun je met een celly-T gewoon je hetsink er af halen zonder schade (wel vastloper)
Geloof me maar... Als je 1.9 volt (door middel van een voltmod op de tusl2-c, heb ik ergens van een japanse site) door een celly knalt en hem 66% overklokt en je haalt de koeler af. Dan wil ik wedden dat die beveiliging weining zin heeft. Ik heb het zelf gezien hoe Chris (maat van me) in celly tu 1.2ghz naar de klote helpt. Was wel heftig...vet veel rook en stinkt naar rotte electronika zaak :P.
Oke ik weet dat die intels dan vast gaan lopen en dat Amd gewoon verder gaat met een old camp fire te maken >:). Dat weet zo wat elke tweakers wel. Maar ik waarschuw je maar. Het is niet gezond voor je Celly...

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

linkje voor die mod op het mobo lijkt mij interessant. Mijn Tuv4x kon tot 1.9 volt en een beetje terwijl mijn tusl2-c op 1.85 blijft steken met v mod. Dus kom maar op

Verwijderd

Heb net Chris gebeld, hij zoekt het uit en schrijft het mooi in een jpg plaatje voor ons op. Kan wel ff duren die knakker is niet vaak thuis maar goed. ik ben almiddels druk aan het zoeken naar de officiele link van die gekke Jap die die voltmod had bed8 en kom al uit op een paar Azie forums waar ik als nuchtere noordeling weer geen hol van snap :X 8)7

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Hier nog even wat pics van mijn resultaten
celeron 1200@1600 met een FSB van 133
1,75v Tualatin, Wiretrick + special bios

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk237789/GoT/cpuAB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk237789/GoT/cpuMMB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk237789/GoT/cpuCMB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk237789/GoT/cpuZ.jpg

• -Pi-air-
zulke resultaten heb ik nu ook ongeveer (paar puntjes hoger ( 5 a 10)
Begrijp alleen niet waarom ik dat op 1.5 volt al kan (na 1 minuut vastloper cpuburn) en op 1.55 volt rockstable... (voltage in bios ingesteld) en poster hierboven 1.75 en wiretrick nodig heeft.. Heb ik dan een uitzonderlijk goede cpu? 135 draait ie zelfs ook nog makkelijk

[ Voor 5% gewijzigd door -Pi-air- op 14-03-2003 00:49 ]

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Lijkt me duidelijk dat je een leuk exemplaar hebt.

Als je ons ook nog vertelt van welke winkel je hem hebt + batch en SL - nummer (zal wel een box versie zijn) dan kunnen misschien meer mensen een leuke overclock maken.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Mhzzz da inderdaad weining volt door je core. Post idd ff je batch en sl nummers voor ons kunnen we ff kijken en vergelijken :P.
Verder een goed punt wat voor bios heb je? tja een gemodde maar van welke makers en hoe heet ie en welke rev. natuurlijk. Dat zijn wel leuke dingen om te weten :)

• iets
-Pi-air- schreef op 14 maart 2003 @ 00:30:
Begrijp alleen niet waarom ik dat op 1.5 volt al kan (na 1 minuut vastloper cpuburn) en op 1.55 volt rockstable... (voltage in bios ingesteld) en poster hierboven 1.75 en wiretrick nodig heeft.. Heb ik dan een uitzonderlijk goede cpu? 135 draait ie zelfs ook nog makkelijk
Het verschilt heel erg per CPU. Mijn celly boot niet eens onder 1,825V (is ook gelijk het hoogste wat ik in kan stellen), en loopt daarna ook nog eens superbrak in windows en games kan ik helemaal vergeten :(.

Dus als je dan zo'n celly koopt, koop dan geen SL68P uit de philippines :(.

tvw

• -Pi-air-
Ik weet niet waar de mijne vandaan komt.. vergeten te kijken op de cpu (verder is dat toch nergens uit te lezen?) wilde namelijk zo snel mogelijk de cpu testen ;)

Cpu komt van salland af (was de laatste die ze konden leveren, ze konden er niet meer aan komen o.i.d) het is een boxed versie. Ze wilde me eerst al een 1300 aansmeren omdat ze die 1200 nie konden leveren in eerste instantie.. maar toen ik zei dat ik dan wel naar een andere winkel ging, konden ze ineens wel leveren :+

packdate: 10/15/02
FPO/Batch 7220b455
Version: a88254-001 (weet niet of je hier wat aan hebt?)
MM 845497
Prod code: BX80530F1200256SL68P
Dit staat allemaal op de doos.

Bios is de 1012 beta van http://www.x86-secret.com
Heb alle mem timings op snel staan

Owja en nog steeds de bijgesloten intel heatsink en fan erop.
42/43 idle en 51 stressed. Beettje hoge kant. denk erover om een coolermaster met heatpipe te kopen. Zou dit veel schelen in de temperatuur?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pierre15/cpuz.PNG
plaatje van cpu z.. ziet voltage niet goed, maar is 1.55 v , dat voltage zou die niet overleven denk ik ;)

[ Voor 90% gewijzigd door -Pi-air- op 14-03-2003 11:02 ]

• -Pi-air-
ShotGun schreef op 14 March 2003 @ 10:15:
[...]

Dus als je dan zo'n celly koopt, koop dan geen SL68P uit de philippines :(.
Ik heb dus die.. en die is juist heel goed. Welke datum is die van jou?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

-Pi-air- schreef op 14 March 2003 @ 00:30:
ik heb maar even de proef op de som genomen en ben naar de locale pc boer gegaan en heb een cely 1200 met SL68P core opgehaald.
Deze doet nu 1600 mhz op 1.6 volt (ik ga zo nog lager proberen als dit sabiel is)
Mijn oude met SL5Y5 deed 1600 @ 1.85 volt.

In temp is het ook nogal een verschil, deed mijn oude full stessed ca 50 graden, doet deze nu met verse AS2 40 graden (verwacht dat dit nog verder zal dalen omdat AS bij na een tijdje uitgelopen is.)

SL68P = standaard 1.5 volt
SL5Y5 = standaard 1.475 volt

[ Voor 5% gewijzigd door Memendo op 14-03-2003 16:13 ]

• -Pi-air-
40 stressed op 1.6 v?? hier dus op 1.6 v 52 graden (net effe getest).
Dit wel met standaard koeler en koelpasta met fan op 2900 tpm.
Wat voor heatsink en fan heb jij erop?

• Bossie
-Pi-air- schreef op 14 March 2003 @ 16:14:
Volgens mij zal het leuk zijn als je ook ff zou kijken wat voor core je hebt ;)

*zucht* nog steeds niets van powerleap ontvangen :(

• -Pi-air-
TLRnZ schreef op 14 March 2003 @ 17:24:
[...]

Volgens mij zal het leuk zijn als je ook ff zou kijken wat voor core je hebt ;)

*zucht* nog steeds niets van powerleap ontvangen :(
Volgens mij zal het leuk zijn als jij es goed leest. ;)
Heb dat hier paar posts geleden al 2 keer vermeld.

Prod code: BX80530F1200256SL68P

SL68P dus.

[ Voor 6% gewijzigd door -Pi-air- op 14-03-2003 17:46 ]

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

-Pi-air- schreef op 14 maart 2003 @ 16:14:
swiftech mcx 370 en een simpele ys-tech fan
Pagina: 1