Toon posts:

programma voor E-zines

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen programmeur maar bouw wel m'n eigen websites. Dit doe ik met het programma NetObjects Fusion.
Bestaat er ook een programma om E-zines te ontwerpen en te versturen?
Wie kan me helpen?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zou zeggen... neem een normale HTML-editor, en bouw hierin een tabellenset met een titel en een vakje voor de datum dat je nog niet invult.
Zo bouw je een stramien op. Als ik zo aan een E-zine zou denken zou ik gewoon een klein menuutje met anchor-links maken aan de linkerkant, en aan de rechterkant gewoon een lang blok met onder elkaar de artikelen. Geen frames :P

Een beetje tabellen in elkaar kneden, maximumbreedte 760px, en houd het universeel. Die sla je op als 'template' en vervolgens sla je hem nogmaals op als eerste editie, en ga je er een datum en onderwerpen in zetten.

Vervolgens neem je je mailprogramma, je gaat naar de HTML-editor en je copy-paste' je code erin. Hoe het met logo's of andere plaatjes zit, weet ik zo niet.
Oeh, en vergeet niet dat zo'n E-mail zn eigen doctype... dus laat die regel staan en vervang m niet door een standaard html pagina doctype...

En als je specifiek een E-zine programma zoekt, kijk dan even op Google... met een paar trefwoorden kom je vast al een heel eind.

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Blue op 08-03-2003 15:28 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

E-zines kun je beter op 550 of iets in die richting doen ivm de ruimte in het meelprogramma. De meeste plebes gebruiker outlook en de interface van outlook is nu eenmaal erg "fors".

|{ brrr }] |