Ik wil net 1 geheugen bij plaatsen ( 512MB DDR PC333 ) , heb zelf ook 1 x 512MB DDR PC333 . Maar die wil niet opstarten . Enkel geheugen wil die wel gaat booten maaar samen lukt niet ( 1GHZ ) . Kun iemand mij hierbij helpen of kun deze bord niet zo veel tegen aan . Alvast bedankt .
En lukt het wel afzonderlijk? Kijk eens in de troubleshooter voor meer tips en suggesties. Deze kun je vinden via de PMG sticky en FAQ.
Verder heb ik de titel wat verduidelijkt
Verder heb ik de titel wat verduidelijkt
[ Voor 42% gewijzigd door BalusC op 08-03-2003 14:52 ]
Ietsje meer informatie zou handig zijn 
Maarja, ik kan je nu al vertellen dat ik ook dit probleem had met de a7v333 en 2 reepjes geheugen (corsairXMSpc3000c2.0) > alleen als ik het gehugen een stuk onder de specs liet draaien werkte het samen, terwijl de reepjes los wel goed waren
Heb je btw dat nieuwe reepje ook nog los geprobeerd > ik neem aan dat je dat bedoelt met "Enkel geheugen wil die wel gaat booten maaar samen lukt niet"
Maar het zou handig zijn als je even vertelde wat voor reepjes het zijn en op welke timings je ze gebruikt enzo
Maarja, ik kan je nu al vertellen dat ik ook dit probleem had met de a7v333 en 2 reepjes geheugen (corsairXMSpc3000c2.0) > alleen als ik het gehugen een stuk onder de specs liet draaien werkte het samen, terwijl de reepjes los wel goed waren
Heb je btw dat nieuwe reepje ook nog los geprobeerd > ik neem aan dat je dat bedoelt met "Enkel geheugen wil die wel gaat booten maaar samen lukt niet"
Maar het zou handig zijn als je even vertelde wat voor reepjes het zijn en op welke timings je ze gebruikt enzo
[ Voor 5% gewijzigd door Okyah op 08-03-2003 14:55 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
ik heb deze net bij mycom gekocht en die heet HYNIX KOREA 01 CL 2.5 . De timings is 2-2-5 en ik heb ook anders timing geprobeer maar lukt ook niet alleen los van elkaar werkt ze wel alleen samen niet .
En dat andere reepje?saigon66 schreef op 08 March 2003 @ 15:07:
ik heb deze net bij mycom gekocht en die heet HYNIX KOREA 01 CL 2.5 . De timings is 2-2-5 en ik heb ook anders timing geprobeer maar lukt ook niet alleen los van elkaar werkt ze wel alleen samen niet .
En ze zijn beiden doublesided?
Als je nou allebei de reepjes @ de minst strakke timings draait?
Alone at last
Just nostalgia and I
Als ze afzonderlijk prima werken, dan zou ik meer richting de compatibiliteit en/of de timings denken. Start eens met één reepje en stel de timings handmatig zo conversatief mogelijk in (zeker niet 'AUTO' gebruiken oid) en prik daarna het tweede reepje erbij.
ja , ze zijn doublesides . De oude geheugen is van Twinmos CL2.5 . Ik heb ze ook los geprobeer met allee setting en ze werken allees gooed maar niet samen . Ik weet niet meer wat is moeten doen . Alvast bedankt voor allee moeite .
ondersteund je moederbord wel 2 pc2700 dimms?
ALs je goed lees dan weet je dat ASUS A7V333 ondersteun wel PC2700 ( 333MHZ). En up tot 1.5MHZ aan geheugen.Black_Adder schreef op 08 March 2003 @ 18:46:
ondersteund je moederbord wel 2 pc2700 dimms?
saigon66 schreef op 08 maart 2003 @ 14:49:
Ik wil net 1 geheugen bij plaatsen ( 512MB DDR PC333 ) , heb zelf ook 1 x 512MB DDR PC333 . Maar die wil niet opstarten . Enkel geheugen wil die wel gaat booten maaar samen lukt niet ( 1GB ) . Kun iemand mij hierbij helpen of kun deze bord niet zo veel tegen aan . Alvast bedankt .
saigon66 schreef op 08 maart 2003 @ 20:27:
[...]
ALs je goed lees dan weet je dat ASUS A7V333 ondersteun wel PC2700 ( 333MHZ). En up tot 1.5GB aan geheugen.
They made me do it.
ik denk dat je 1.5 gig bedoelt?saigon66 schreef op 08 March 2003 @ 20:27:
[...]
ALs je goed lees dan weet je dat ASUS A7V333 ondersteun wel PC2700 ( 333MHZ). En up tot 1.5MHZ aan geheugen.
Maarja > probeer eens onder de specs te draaien > dus @ 266 mHz en losse timings..
Als dat werkt, dan heb je prob tzelfde probleem en dat heb ik net kunnen oplossen
Echt alle setting (inclusief voltage enzo
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Er zijn veel moederborden (waaronder volgens mij ook de A7V333) die alleen 333 MHz ondersteunen in geheugenslot 1. Wil je geheugen in meerdere sloten zetten, dan moet je de snelheid op 266 MHz zetten, en vandaaruit gaan overklokken totdat het moederbord niet meer verder wil.
Heb je die 1GB alleen maar omdat je goedkoop aan het geheugen kon komen, of heb je deze écht nodig? (M.a.w., je zit vaak of altijd boven 512 of 640 MB geheugengebruik.) Als je die gigabyte geheugen nodig hebt, dan is dat sneller werken dan minder geheugen op hoge snelheid, omdat je PC dan veel minder swapt. Heb je eigenlijk genoeg aan 512, dan is 512 MB sneller, omdat je dat op een hogere snelheid kunt draaien.
Dat wordt dus afwegen...
Heb je die 1GB alleen maar omdat je goedkoop aan het geheugen kon komen, of heb je deze écht nodig? (M.a.w., je zit vaak of altijd boven 512 of 640 MB geheugengebruik.) Als je die gigabyte geheugen nodig hebt, dan is dat sneller werken dan minder geheugen op hoge snelheid, omdat je PC dan veel minder swapt. Heb je eigenlijk genoeg aan 512, dan is 512 MB sneller, omdat je dat op een hogere snelheid kunt draaien.
Dat wordt dus afwegen...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 21:25 ]
ik denk dat je 3 GB bedoeld
staat namelijk in mijn mobo boekje, ook een a7v333.
enne:
~Three(3) sockets are available for both 333MHz-pc2700. 266MHz-pc2100 or 200MHz-pc1600 DDR DIMMs to form a memory size of 64mb to 3gb
staat namelijk in mijn mobo boekje, ook een a7v333.
enne:
~Three(3) sockets are available for both 333MHz-pc2700. 266MHz-pc2100 or 200MHz-pc1600 DDR DIMMs to form a memory size of 64mb to 3gb
[ Voor 49% gewijzigd door X-Rey op 08-03-2003 21:28 ]
Volgens mij ondersteunt de a7v333 pc2700 in alle drie de sloten hoorVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 21:23:
Er zijn veel moederborden (waaronder volgens mij ook de A7V333) die alleen 333 MHz ondersteunen in geheugenslot 1. Wil je geheugen in meerdere sloten zetten, dan moet je de snelheid op 266 MHz zetten, en vandaaruit gaan overklokken totdat het moederbord niet meer verder wil.
Nja, ieg 1 reepje tegelijk is mogelijk in elk van de slots
Dit heb je btw wel bij de a7v8x > Je kan maar 2 reepjes ddr400 doen terwijl er 3 slots zijn
(zoiets > kweet niet precies meer hoe t zat met de a7v8x
Alone at last
Just nostalgia and I
Het probleem is opgelost . Ik heb deze geheugen om geruild voor de merk Twinmos en voila het was meten raak . Systeem start gewoon weer up . Dus deze bord werkt niet met verschillende chipset. Alvast bedankt voor alle goede tip.
Met vriendelijk groeten.
Met vriendelijk groeten.
Verwijderd
Kan je de XP 2500+ op een asus A7V333 mb zetten ?
Ik heb verschillende geruchten gehoord dat hier problemen mee zouden zijn,
maar in de laatse bios update staat dat die wel ondersteund wordt.
Heeft iemand al een barton werken op een ASUS A7V333 rev. 1.xx bord ?
op rev. 2.00 werkt die, maar ook op 1.xx ?
Ik heb nu een XP 1800 Palomino-core met een zalman 6000Cu koeler, die stressed op zo'n 33C- 35C blijft. ( met een paar 12 cm fan's en Artic silver 3 koelpasta ) ( Verder heb ik Kingston 333 Mhz. DDR Cas2.0 256 Mb )
Heeft iemand al een barton werken op een ASUS A7V333 rev. 1.xx bord ?
op rev. 2.00 werkt die, maar ook op 1.xx ?
Ik heb nu een XP 1800 Palomino-core met een zalman 6000Cu koeler, die stressed op zo'n 33C- 35C blijft. ( met een paar 12 cm fan's en Artic silver 3 koelpasta ) ( Verder heb ik Kingston 333 Mhz. DDR Cas2.0 256 Mb )
[quote]Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:32:
Hoi,
Ik heb ook XP 1800+ dus ik weet ook niet of XP2500+ op deze bord kunnen plaatsen.
Groeten,
Hoi,
Ik heb ook XP 1800+ dus ik weet ook niet of XP2500+ op deze bord kunnen plaatsen.
Groeten,
ik d8 dat ik laatst las dat je met het laatste bios zelf een 2600+ erop kunt prikken, zal een gaan kijken of het nog kan vinden
nog hoger dan de 2600+ zelfs het bord ondersteund met bios 1016 tot de 3000+
best vaag want die hebben een fsb van 333MHz (toch?)
link naar bron /link om zelf bij de vorige link te komen
link naar bron /link om zelf bij de vorige link te komen
Pagina: 1