Toon posts:

Totaal vastlopen PC bij normaal gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC loopt vast zonder reden. Ik heb een MSI K7T pro2 met daarin een AMD/Duron 1,3 GB Chip. Ik heb voldoende intern geheugen 778 MB en een Geforce 4 128 MB videokaart.
Ik heb de Bios al geflashed en alle driver-updates eroverheen gegooid.
Ik kan wel SI-Soft-Sandra Burn in Wizard draaien een aantal uur lang zonder dat hij vastloopt. en heb de PC Alert4 draaien en die meldt dat alle waarden normaal zijn.
Mijn pc loopt vast zonder dat er volgens mij een duidelijke reden is. Hij loopt vaak vast als ik C&C Generals draai, soms na een paar minuten en soms na een uur.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, want mijnpc drijft me tot wanhoop.

In ieder geval bedankt.

Hilco de Visser

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien komt het door je harde schijf/schijven ?

Ik had namelijk ook zoiets, ik had toen 1 hdd van 8.2 gb (primary master met windows erop enzo) en 1 hdd van 4.3 gb (prim. slave, met wat games erop). Hij liep ook vaak vast en na een tijdje liep hij al meteen vast bij windows opstarten. Toen had ik die 4.3 eens eruit gehaald en toen draaide alles weer helemaal.

Misschien moet je je harde schijf eens testen (met een meestal door de fabrikant geleverd programmaatje). Wat voor merk harde schijf heb je?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Hoebeel watt voeding heb je? Kan ook komen doordat je waardes van je 5V en 12V lijnen te laag zijn.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

als dat niet lukt moet u es van geheugenlatjes veranderen of die laten testen.
heb het prob ook voorgehad ma mijn geheugenbanken waren dus spijtig genoeg geraakt (door voedingprob) ,dus soms werkte die een ganse dag (word,excell,...) ma als ik een een prog of game gebruikte die redelijk veel geheugen nodig had hing de nest gans.
soms gewoon bij het opstarten van windows.
hopelijk is dit het prob niet maja ge weet nooit

greetz

Verwijderd

Wat gebeurt er eigenlijk als je de PC helemaal clean installeert?
Ik had na sommige updates ook complete vastlopers.

Verwijderd

Als de burn-in-wizzard ok draait, kijk dan es naar je voeding. Symptomen wijzen erop dat 'ie het niet trekt....

/Edit: te laat...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 watt voeding, maar hoe kan ik zien dat de voeding te laag is.
Heb 2 harde schijven, kan er inderdaad 1 uithalen en kijken wat er dan gebeurd.
Geheugen heb ik getest met memtest 86 moet ongeveer 2 uur draaien en het geheugen liep helemaal goed.
Toen ik ijn pc helemaal clean installeerde had ik het probleem ook al.
Hebben jullie nog meer ideeen??

alvast Bedankt,
Hilco

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 15:31:
Ik heb een 300 watt voeding, maar hoe kan ik zien dat de voeding te laag is.
Heb 2 harde schijven, kan er inderdaad 1 uithalen en kijken wat er dan gebeurd.
Geheugen heb ik getest met memtest 86 moet ongeveer 2 uur draaien en het geheugen liep helemaal goed.
Toen ik ijn pc helemaal clean installeerde had ik het probleem ook al.
Hebben jullie nog meer ideeen??

alvast Bedankt,
Hilco
met mbm bijvoorbeeld. Er staat dacht ik een link in de faq.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Probeer anders eens andere VIA 4in1 drivers. Een versie ouder, misschien de originele 4in1 die bij je moederbord zat. Kan gewoon zijn dat er een driver conflict is en als je alleen tijdens spelletjes crasht ligt het waarschijnlijk aan je videokaart drivers of je AGP drivers, oftewel de VIA 4in1 drivers.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Voeding is lastig te checken. MBM geeft wel een beeld, maar zegt ook niet alles. Gewoon testen met een zo kaal mogelijk systeem, of een andere voeding als je die hebt liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij crashed niet alleen bij spelletjes, hij draait alle spellen gewoon goed, alleen C&C generals niet
Hij carshed ook als ik Kazaa aan heb staan, maar soms gaat het ook een ehele dag goed. Heb nu wel mijn systeem zo kaal mogelijk.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:41:
Hij crashed niet alleen bij spelletjes, hij draait alle spellen gewoon goed, alleen C&C generals niet
Hij carshed ook als ik Kazaa aan heb staan, maar soms gaat het ook een ehele dag goed. Heb nu wel mijn systeem zo kaal mogelijk.
wat zijn je 5V en 12V waardes? De waardes van je V-lijnen mogen 10% erboven of eronder zitten.Heb je het tooltje gedownload van msi PC alert 4 daar kun je het aflezen, zal wel ff posten welke je moet hebben zie plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pcalert4.JPG
Die met die pijltjes.

De site waar je het kan downloaden:http://www.msi.com.tw/program/support/software/swr/spt_swr_list.php
Soms wel een beetje traag.

[ Voor 34% gewijzigd door Meneer aard op 08-03-2003 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het tooltje geinstalleerd en de waardes kloppen de ene ligt op 4.85 volt en de bovenste op 12.12 volt.
Ik heb ook de 2e HD eruit gehaald en de DVD eruit gehaald, maar hij crashte toch weer.

Hij crasht niet als ik C&C Red alert2 ( de oudere) speel, maar wel als ik C&C generals speel.
Tevens crasht hij ook als je Kazaa gebruikt, maar dan duurt het langer

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 18:46:
IK heb het tooltje geinstalleerd en de waardes kloppen de ene ligt op 4.85 volt en de bovenste op 12.12 volt.
Ik heb ook de 2e HD eruit gehaald en de DVD eruit gehaald, maar hij crashte toch weer.

Hij crasht niet als ik C&C Red alert2 ( de oudere) speel, maar wel als ik C&C generals speel.
Tevens crasht hij ook als je Kazaa gebruikt, maar dan duurt het langer
De waardes hoeven niet te kloppen, dit is van mij pc. Heb je al is een andere/ zwaarder voeding gebrobeerd? Kijk ook ff dit topic: Lage 5V-lijn veroorzaakt crashes?

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 08-03-2003 21:03 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het zou ook wel een beetje vaag zijn dat de voeding het niet vol zou houden, dan zou het systeem altijd crashen, al helemaal bij het testen met 3dMark.

Topicstarter: Heb je nog overige (insteek-)kaartjes in je PC zitten? zo ja, probeer eens met een zo minimaal systeem te draaien. Dus ook maar een reepje geheugen. (just to be sure) Dit is voor het geval dat er een conflict is met je kaarten in je systeem (IRQ's).

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je zegt hier dat ie het bij een cleane install ook doet... bij mij vreet internet explorer ontzettend veel geheugen en proc tijd... temp inet files handmatig (in IE zelf werkt het niet :/) verwijderen helpte bij mij wel... zijn alleen verboirgen system files... dus succes met vinden ;)

Electronics development

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 14:44:
Mijn PC loopt vast zonder reden. Ik heb een MSI K7T pro2 met daarin een AMD/Duron 1,3 GB Chip. Ik heb voldoende intern geheugen 778 MB en een Geforce 4 128 MB videokaart.
Ik heb de Bios al geflashed en alle driver-updates eroverheen gegooid.
Ik kan wel SI-Soft-Sandra Burn in Wizard draaien een aantal uur lang zonder dat hij vastloopt. en heb de PC Alert4 draaien en die meldt dat alle waarden normaal zijn.
Mijn pc loopt vast zonder dat er volgens mij een duidelijke reden is. Hij loopt vaak vast als ik C&C Generals draai, soms na een paar minuten en soms na een uur.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, want mijnpc drijft me tot wanhoop.

In ieder geval bedankt.

Hilco de Visser
Lees dit is, want 1,3 GB is niet echt de juiste aanduiding voor de snelheid van je Processor.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Zet in de BIOS de V //I-O eens op 3.40 in plaats van de standaard 3.30 ..?

En de AGP op 2x (Oftewel AGPx4 op disabled)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 22:17 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ehm, misschien dome vraag maar welke windows draai je......

Verwijderd

Topicstarter
OS= Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil als ik de V// I-O op 3.4 zet en wat houdt de V//I-O precies in?

Verwijderd

Dat is de spanning die op de CPU zijn logische in/uit staat. Zeg maar waar de chipset praat met de CPU en het geheugen e.d.

Een iets hogere spanning levert een wat beter signaal op, bij problemen kan dat helpen.

Je ziet dat de nieuwere biossen voor Kt133/KT266 systemen en AMD nu meestal van 3.3 naar 3.4 standaard zijn gegaan. Ik heb zelf met dit systeem geen last op 3.3 maar ik laat het op 3.4 staan omdat mijn 2e systeem wel insrabiel wordt op 3.3

Je kunt gewoon proberen of het helpt, schade loop je er niet door op.

Het enige dat je er verder van merkt is dat de chipset 1 tot 3 graden warmer wordt soms.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 15:35 ]

Verwijderd

welk operatingsystem heb je?, indien het windows 98 se is kan het aan je geheugen liggen.
win 98se kan namelijk niet goed overweg met veel cache, haal er anders een reepje uit en probeer het eens opnieuw.

lezen is een kunst en snelheid natuurlijk, te laat gelezen dat je xp hebt maar misschien hebben anderen er wat aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 15:58 ]

Pagina: 1