Toon posts:

internet op mij laptopie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee jongens jah dis al de weeknie hoeveelste topic of hoe het nou moet om te kunnen internetten op je laptop.
want ik krijg het nog steeds niet voor me kaar ik heb alles geprobeerd ik heb de instellingen van me pctje overgenomen bij de eigenschappen van procol maja niets hielp.
ik had eerst verwacht dat ik gelijk al kon internetten door onder andere de utp kabel uit me pctje te halen en die in de laptop te pluggen maja dat hielp ook niet.

ik zal hieronder de instellingen geven van me pctje
kunnen jullie mij verder helpen

eigenschap waarde

fysiek adres 00-01-02-8E-B5-52
ip adres 80.56.52.84
subnetmasker 255.255.254.0
standaardgateway 80.56.52.1
DHCP-server 212.142.28.181
lease verkregen 8-3-2003-14:10.49
lease verlopen 14-3-2003-21:13.27
winservers 212.142.28.66
212.142.28.67

Wins-server .................

ik hoop dat dit voldoende informatie is en dat jullie me kunnen helpen :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

je hebt chello, dan zit je waarschijnlijk in een regio waar je alleen kan internetten op je pc waarmee je bent aangemeld. Dat MAC adres (fysiek adres) is bij hun bekend en je krijg alleen toegang met dat adres. Of je moet de boel dus op je laptop ook kunnen instellen, anders zal je een router erbij moeten zetten of via je desktop de boel moeten sharen.

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt jongen jahh ik had gister gebeld en die gozer zeii tege mij dat ie dan de instellingen moest verwijderen en dat ie dan de instellingen overzette naar de laptop.
maja hij zei der wel bij dat ik dan niet meer kon internetten op me pc.
denk je als ik een router koop.ik sluit de router aan op me modem van chello.en de pc en laptop plug in me router.
denk je dan dat het internet het wel doet ???

Verwijderd

Zou het haast denken dat een router die juist voor dit soort werk gemaakt is dat zou moetne kunnen :)

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 12:48
Ja, dan doet het het wel, als je tenminste de router het mac-adres van je laptop geeft.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 15:24:
hee bedankt jongen jahh ik had gister gebeld en die gozer zeii tege mij dat ie dan de instellingen moest verwijderen en dat ie dan de instellingen overzette naar de laptop.
maja hij zei der wel bij dat ik dan niet meer kon internetten op me pc.
denk je als ik een router koop.ik sluit de router aan op me modem van chello.en de pc en laptop plug in me router.
denk je dan dat het internet het wel doet ???
jup, chello werkt vaak met mac adressen, je melt je aan met je pc, daarna word ie geregd op die nic. simpel switchen kan dus niet, een router brengt een uitkomst.

Etech router werkt met chello, en daar na je ook je macadres in wijzigen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
Let er dan wel op dat het in het begin niet werkt, omdat chello dan eerst het mac adres van je router moet activeren. (of je je router het mac adres van je werkende PC geeft.....)

[ Voor 21% gewijzigd door Xander op 08-03-2003 15:29 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

In deze faq:
FAQ Network Troubleshooting - Hoe kan ik mijn MAC-adres bekijken of aanpassen ?
staat onder andere hoe je je mac-adres op je laptop eventueel zou kunnen aanpassen (lees gelijk maken aan die van je pc) zodat het voor chello lijkt alsof het dezelfde pc is :)
Hierdoor hoef je geen router of iets dergelijks aan te schaffen :)
Echter zodra je je laptop wilt verbinden met je pc dmv een crosscable oid, dan moet je zorgen dat er geen mac adressen hetzelfde zijn ivm mogelijke problemen.

Ook deze kan wellicht nuttig zijn:
FAQ Network Troubleshooting - Chello + nieuwe netwerkkaart?

Ook mag je Help Help!!!!!!! wel eens doorlezen ivm met de titel die je aan het topic hebt toegevoegd "HELP ME !!!" heeft vaak een negatieve invloed op een topic en is derhalve niet echt gewenst :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42

Predator

Suffers from split brain

-> Help Help!!!!!!!
titel fixed

en lees es goed wat er bij Erkens staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Predator op 08-03-2003 19:30 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1