Toon posts:

Het grote WW2 acm topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
acm, air combat manuvers, waar het allemaal om draait als je aan het dogfiten bent.

Heb je nog leuke trucjes? meld ze hier!

(disclaimer; wel graag goede trucjes, die in elke goede flightsim werken. Denk dus aan Aces high, warbirds, il2 en ook een beetje van dat microsoft combat 3 nogiets :) ik heb me laten vertellen dat cfs3 een erg slecht flight model (FM) heeft. )

Ok ik begin met een trucje en een handigheidje ;)

1. trucje. Als je laag zit, ben je meestal flink de lul. Je wordt gewoon tegen de grond gemept door iemand die van hoger komt en meer E heeft.
(E=energie. is de Hoogte + snelheid. )
Je kan met een simpele break turn zorgen dat hij je niet raakt, maar als'ie weet wat ie doet zoomed hij gewoon weer en maakt een nieuwe pass.
het trucje: je moet je tegenstander laten denken dat hij je kan raken en daarom met je mee draait en zn energie voordeel verliest.
ok, in een 5 stappenplan;
1. duik licht naar beneden, zodat het E-verschil kleiner wordt als hij achter je aan duikt.
2. Als hij op op een redelijke afstand achter je zit (ongeveer 2,5x de maximale schietafstand waarop je iemand met UBER gunnery kunt raken) begin je een lichte draai naar rechts (behalve als het een spit14 of YAK3 is, dan naar links).
3. op ongeveer 1,5x de maximale schietafstand maak je de bocht scherper, omdat hij sneller gaat, verliest hij meer energie.
4. Maak een immelman of een andere (verticale) bocht om achter hem te komen en ga in lag persuit.
5. Doe dit net zolang tot je gelijke E hebt en maak hem af!

Handigheidje 2
Als je scissors probeert moet je eens proberen om de breakturns met een verticale (naar beneden) bocht erbij te doen, hard te trekken (stall horn) zodat je snelheid verliest, en als hij over je heen is geschoten een immelman te doen.
Zo kom je met iets minder E achter hem en kun je hem makkelijk afmaken.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
indien er een velle zon is : "uit de zon komen" is namelijk erg kut te zien

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet zo goed met mn topic als ik gehoopt had :D

dit zijn lectures over wb3, maar je kunt ze op elke sim toepassen;

http://www.furball.warbirdsiii.com/krod/advanced.html

Verwijderd

Topicstarter
mn topic doet het niet al te best :)

als iemand vragen heeft over bepaalde acm, kun je het ook vragen, aangezien mijn 5 jaren-plan om trainer in warbirds te worden al bijna met 2 jaar verkort is :)
(whooeeh voel de hoogmoed :) )

maar ok, de meeste vragen over WW2-a/c en acm kan ik waarschijnlijk wel beantwoorden, en als iemand goede trucjes heeft zou ik ze ook graag horen, alles om beter te worden :)

TIP van de dag:
Gebruik zoveel mogelijk verticale bochten (high yoyo, chandelle, immelman) OMHOOG (geen split S) tijdens het betere angle-fight werk.

Angle fight; vaak (ten onrechte) Turn en Burn genoemd, is de dogfight die meestal ontstaat als twee (min of meer gelijkwaardige) toestellen met ongeveer evenveel E, elkaar ontmoeten in een HO-pass (die ontweken dient te worden mbv bijv. een leadturn). In een angle fight wordt er gestreden om het bemachtigen van een goede angle (hoek) tov. het andere vliegtuig (een snapshot, of nog beter, een 6 positie).
Terwijl TnB het hersenloos draaien en verspillen van energie betekend.

8)7

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ken je nog iets van links geven over het spel, meestal spreken Flight sims mij wel aan, van deze had ik echter nog nooit gehoord, vertel meer :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01 18:04
Bizzarro schreef op 10 maart 2003 @ 18:51:
ken je nog iets van links geven over het spel, meestal spreken Flight sims mij wel aan, van deze had ik echter nog nooit gehoord, vertel meer :P
Volgens mij gaat dit topic over de manouvres (hoe schrijf je dat? :P) die je in vliegspellen kan gebruiken. Zodat je beter leert vliegen enzo. Het gaat dus niet over één bepaald spel maar is wat algemener :)

The devil is in the details.

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

MaRc0 schreef op 10 maart 2003 @ 19:00:
[...]

Volgens mij gaat dit topic over de manouvres (hoe schrijf je dat? :P) die je in vliegspellen kan gebruiken. Zodat je beter leert vliegen enzo. Het gaat dus niet over één bepaald spel maar is wat algemener :)
check de topic name ;)

juist :)

Verwijderd

Topicstarter
marco heeft gelijk :)
ww2 acm= world war2 acm.
ik bedoelde daarme dus gewoon ALLE prop-vliegspellen. (dus voornamelijk ww2 en een beetje ww1, aan het eind van ww2 werden jets uitgevonden).

Maar het spel wat ik (nu) het meeste speel is warbirds (2 en 3)
Dit zijn wel pay-to-play spellen, en de graphics zijn een beetje achterhaald, maar de FM is erg redelijk (ongeveer zelfde niveau als IL2).
De grootste pluspunten van warbirds zijn:
-Het is Massive Multiplayer Online, blablabla.
Met meer dan 100 mensen tegelijk knallen dus.
-Veel georganiseerde, historisch correcte events.
-Grote squad-events
-3x per week georganiseerde training door de echte 'vets'.
(Onder vet word o.a. verstaan; 5 jaar lang kansloos veel spelen, en trainers doen daar nog een schepje bovenop:) )
-Goede sfeer/etc. erg actieve community.
-gevarieerde planeset; Goede mix en grote keuze, met historisch verantwoord gedrag.
-En over het algemeen; betere kwaliteit piloten. Na een jaar veel spelen en oefenen (o.a. training) ben ik eindelijk de schoenpoets-status ontgroeid in mn squad.

Het grootste nadeel van wb3 is dat de meerderheid van de spelers vindt dat de developpers niet meer naar hun luisteren. Warbirds is jaren geleden begonnen als speler-initiatief.
Een ander nadeel is, dat er te weinig reclame voor wordt gemaakt. Warbirds is een hele goede sim, maar je moet wel een onwijse freak zijn om er ook maar van gehoord te hebben.
Hierdoor is warbirds de laatste tijd een beetje leeggebloed, maar het gaat nu weer beter (gelukkig). Blijkbaar heeft WILD BIll (de producent) genoeg van de teruglopende inkomsten.

Ook komt er binnenkort (eind maart) een warbirds kloon in open bèta.
Target:Rabaul, die erg veelbelovend klinkt .

website warbirds: www.totalsims.com

screens warbirds3:

Afbeeldingslocatie: http://www.totalsims.com/wbiii/images/screenshots/wb3_3_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.totalsims.com/wbiii/images/screenshots/wb3_34_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.totalsims.com/wbiii/images/screenshots/wb3_25_lg.jpg

Ik kan de link van T:R niet zo snel voor jullie vinden, maar daar maak ik wel een andere keer reclame voor :)

OK, ontopic;

nog meer tip van de dag;

De hammerhead (erg korte uitleg);
De hammerhead is een erg handig acm die je kan gebruiken als (o.a) reversal en zoom climb nadat je aan boom pass hebt gemaakt, als er iemand op je long 6 komt te zitten en je zelf VEEL meer E hebt dan je tegenstander.
En heeft nog veel meer toepassingen :)

Het principe is makkelijk;
1. Heb veel snelheid.
2. Wees veel sneller dan je tegenstander
3. Zorg dat je een beetje ruimte hebt tussen jezelf en je tegenstander, zodat hij je niet kan raken door 'de bocht af te snijden'
4. Klim langzaam (max. 3 G of je verliest te veel energie) omhoog (Full POWER + WEP= Throttle over 100%, in sommige sims heet dit anders maar je begrijpt wel wat ik bedoel :) ) tot je recht omhoog gaat.
5. Blijf recht omhoog gaan.
6. Blijf ondertussen naar je tegenstander kijken, als hij stallt geef je vol je rudder naar links, en haal je stick naar rechts om te zoren dat je niet rolled, maar de bocht volledig met je rudder maakt.
7. Als je recht naar beneden kijkt (zorg dat je genoeg snelheid overhoudt, zodat je nog een beetje kan mikken) is je tegenstander nog bezig met stallen of net uit-gestalled.
8. Schiet
9. Wees trots op je kill :)

Deze manuver klinkt erg simpel, recht omhoog, roer, schiet. Maar is het niet.
Ten eerste is het erg lastig om goed de E-status van jezelf en de con te schatten. Als je maar een beetje fout zit ga je dood.
en 2. Door het lange klimmen (350-400 kmh aan het begin van de klim, 100 kmh aan het einde) ga je door de engine torque rechtsom rollen. Zorg dus dat je goed trimmed tijdens je klim, rollen kost alleen maar snelheid en het ziet er niet netjes uit.

En nog enkele tips:
1. Doe dit niet tegen de 109F, dat ding is een raket.
2. het is misschien handig om aan het eind van de klim flaps te gebruiken, zodat je niet in een ongecontroleerde 'vrille' (nette naam voor een *soort* stall) terechtkomt.
3. Doe dit niet tegen een 109F.

:D

(jeebus wat een klote lange post is dit :) )
Pagina: 1