[WinXP] Lexmark X73 weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:13
Ik zit met nogal een raar probleem. Ik heb hier een PC waar ik via USB een Lexmark X73 (zo'n all-in-one apparaat) heb aangesloten. De eerste keer dat ik de printer installeer (dus op een verse Windows installatie) werkt alles gewoon goed, maar zodra de PC uit heeft gestaan werkt de aansturing vanuit windows niet meer. Er verschijnt dan de melding van de printer applicatie: "Er kan geen bidirectionele verbinding met de printer tot stand worden gebracht." Vervolgens worden er een aantal mogelijke oorzaken genoemd.

Aan al deze oorzaken kan het niet liggen, het vinkje "Ondersteuning voor twee richtingen inschakelen" staat aan, stekkers zitten er goed in, printer staat aan bij starten van Windows e.d.

Ik heb reeds de nieuwste VIA Hyperion drivers en de nieuwste driver van Lexmark geïnstalleerd. De knoppen op het apparaat zelf (bijvoorbeeld kopiëren) werken wel. Ook als ik de printer op mijn eigen PC (met Intel chipset) aansluit werkt alles prima.

Waar kan dit toch aan liggen? Is het de chipset die de USB niet goed aanspreekt (het is een MSI K7T266 Pro2 moederbord)? Of is het toch een softwarematig probleem?

specs

Verwijderd

Mij lijkt het een softwarematig probleem, en dan moet je mischien denken aan zoiets dat je chipset niet goed ondersteund wordt o.i.d.
Ik zou hier even ondersteuning vragen van Lexmark.

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Ik denk ook dat het zeker softwarematig is. Mijn vriendin heeft zo'n zelfde apparaat onder WindowsXP met hetzelfde moederbord. Daar zijn gewoon de drivers geinstalleerd die erbij zaten op de CD en het werkt prima. Ik zou die drivers eens proberen en niet de nieuwste downloaden.. Nieuw = niet altijd beter.. :)