Toon posts:

zwart wit beeld bij NV17 chip

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een asus v8170 GF4 kaart met nv17 chipset
Aangesloten op TV via S-video op comp en deze aangelosten op een scart plug in TV
Heb nu met nView beeld op mijn TV
Helaas zwart wit beeld.

Ik heb net de tv-out faq gelezen maar daar heb ik weinig aan zo te zien. Ik zag trouwens een thread met precies hetzelfde probleem die alleen maar de zinloze mededeling kregen om naar deze FAQ te kijken of tvtool te gebruiken maar die faq is niet handig voor mensen met een NV17 chipset en nView. Het lijkt me zinvol om even in die faq te zetten dat tvtool niet werkt voor deze chips.
Gf4 mx440 (nv17 :S) TV-Out zwart-wit probleem

Mijn instellingen staan netjes op PAL
TVTool kan niet omgaan met nv17 chipset dus daar heb ik ook niks aan

Is er iemand met vergelijkbare problemen die wel een oplossing heeft gekregen heeft of iemand anders die mij kan helpen.

Is er misschien een tooltje dat wel omgaan kan met nv17 en NView ?

hAl

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Drivers??

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Ik raad je aan om een composite kabel te gebruiken naar je scart-blok, S-Video geeft op deze manier vaak dit soort problemen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Svideo ondersteuning op je TV?

Verwijderd

Hoe schakel je om naar TV mode? Ik gebruik het liefst TVTool, maar die lust de NV17 chip niet.

Ik heb net deze week een GF4MX440/64MB videokaart gekocht (Point of View), maar ik breng 'm zo snel mogelijk terug naar de winkel! De 3D Performance is niet fantastisch beter als mijn GF2MX440/32MB (MSI) - wel volgens de cijfertjes in 3DMark2002SE, maar niet als ik speel in GTA3 onder Windows XP Pro SP1. Ik ga kijken voor een goedkope GF4Ti4200 van een willekeurig merk met een Conexant CX25871 TV chip.

Op de website van TVTool (www.tvtool.de) kun je nl. in een database vinden welke TV chip op allerlei videokaarten zitten. Er staat ook een heel duidelijk verhaal over die NV17 chip die op ALLE GF4MX440 videokaarten blijkt te zitten en wat daar het nadeel van is - geen documentatie van de fabrikant en dus geen ondersteuning door TVTool.

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Ik heb nu 40.72 whql, 41.09 en 43.00 drivers geprobeerd maar ik krijg hem niet aan de praat. Tvtool kent de chipset gewoon niet heeft iemand anders misschien een ander programma dan tvtool die wel met de nv17 chipset werkt ??

Ik gebruik btw een svideo kabeltje

[ Voor 8% gewijzigd door Struis op 15-03-2003 14:48 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
het is toch normaal dat je zwart/wit beeld krijgt als je een svideo kabel in je tv stopt als ie geen native svideo ondersteunt? en kan dan wel een svideo aansluiting op zitten, maar dan is het nog composiet over s-video, so I have been told.

native svideo heeft 4 kanalen als ik het goed heb begrepen, r, g, b, en helderheid. En als je tv geen native s=video aan kan, toont ie alleen helderheid.. zwart-wit dus. De mijne wel tenminste ;)

Ik zou bij de electronicaboer een s-video > composiet stekkertje halen (=meestal gele tulp), en die in zo'n scart blokje proppen.. werkt hier perfect ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

axis schreef op 15 maart 2003 @ 14:53:
het is toch normaal dat je zwart/wit beeld krijgt als je een svideo kabel in je tv stopt als ie geen native svideo ondersteunt? en kan dan wel een svideo aansluiting op zitten, maar dan is het nog composiet over s-video, so I have been told.

native svideo heeft 4 kanalen als ik het goed heb begrepen, r, g, b, en helderheid. En als je tv geen native s=video aan kan, toont ie alleen helderheid.. zwart-wit dus. De mijne wel tenminste ;)

Ik zou bij de electronicaboer een s-video > composiet stekkertje halen (=meestal gele tulp), en die in zo'n scart blokje proppen.. werkt hier perfect ;)
En je hebt ook een nv17 tvout chip ?
Ik heb trouwens helemaal geen beeld he..

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Struis schreef op 15 maart 2003 @ 14:55:
[...]
En je hebt ook een nv17 tvout chip ?
Ik heb trouwens helemaal geen beeld he..
oh sorry, heb een radeon, maar ik dacht dat dit misschien niet eens met je chipset te maken had..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Niets kopen/downloaden, het zit al in de drivers:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mx440-tv-composite.gif

• Struis

Struis

Tis wat he.....

probleem hier is dat ik niet eens voor tv kan kiezen tis allemaal grijs

• Jake
  • Niet online
Dan installeer je dus (bijvoorbeeld) driver 42.86 en selecteer je "check here if ..." (zie plaatje). Bij mij is dat grijs (want de tv wordt gewoon gedetected).

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Jake schreef op 15 March 2003 @ 16:28:
Dan installeer je dus (bijvoorbeeld) driver 42.86 en selecteer je "check here if ..." (zie plaatje). Bij mij is dat grijs (want de tv wordt gewoon gedetected).
Heb jij een nv17 chipset op je kaart dan ?

• Jake
  • Niet online
Leadtek GF4 MX 440, staat in me sig. en plaatje heeft ook mx440. Dus ja.

• Struis

Struis

Tis wat he.....

En divx en dvd kijken gaat goed ?
Ik bedoel zonder rare balken en of strepen ?

Ik kon die optie namelijk 1 keer aanvinken en vervolgens niet meer na een reboot maar als jij zonder problemen dvd en zo kunt kijken dan gaat ik vannaaf weer ff prutsen

Verwijderd

misschien is het nix maar misschien ook wel :)

uit de faq:
Hoe kan ik mijn tv-out functie forceren ?
Voor nVidia gebruikers is het tooltje TV-Tool
beschikbaar om de tv-out functie te forceren,
maar voor ATI ontbreekt nog een dergelijke tool.
Dit kan echter wél hardwarematig, door een 75
Ohm (80 kan evt. ook) weerstandje tussen de
ground en de signaalkabel te solderen. Hierdoor
'denkt' de ATI dat er een TV aangesloten is, en
het tv-out knopje, wat eerst grijs was, kan
daarna worden ingedrukt.
Zo'n weerstandje werkt ook gewoon op een nvidia kaart lijkt me :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 11:07 ]

Verwijderd

door de jou gebruikte kabel wordt niet door je tv ondersteunt en dan is je beeld zwart wit zelfde heb ik ook op mijn philips 14 inch 1556 dus gewoon het tulpstekkertje gebruiken en je hebt kleur. trouwens dit staat gewoon in je handleiding van je beeldkaart (iets beter lezen dus)

• Jake
  • Niet online
SouLie: Tvtool werkt niet op een geintegreerde TV-out chip.

Struis: ja, perfect beeld (maar ik heb die optie nooit nodig gehad, het werkt altijd). Beeld is (bijna) vrij te schalen en erg scherp, ALS je flikker-filter uitzet (maar dan is het alleen geschikt voor films). 't Is full screen op TV en een window op monitor.

Ghost_nl: Ik heb (gewoon) een "svhs kabel (4pin) + 3.5mm => scart", die in me video-recorder gedaan en alles werkt. Ik heb geen svhs-tv en geen svhs-video. Ik zou dus zwart/wit moeten hebben, maar nVidia heeft dus die wereldoptie die je in het plaatje van mijn eerdere post kunt zien (scheelt een boel gekloot met kabels, en als ik een svhs tv zou kopen hoef ik ook niets meer te veranderen).
Ati bijvoorbeeld heeft die optie niet, die gebruiken een 7pins svhs aansluiting (onder het mom: standaarden wat zijn dat? :P).

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 10:41:
misschien is het nix maar misschien ook wel :)

uit de faq:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hoe kan ik mijn tv-out functie forceren ?
Voor nVidia gebruikers is het tooltje TV-Tool
beschikbaar om de tv-out functie te forceren, 
maar voor ATI ontbreekt nog een dergelijke tool. 
Dit kan echter wél hardwarematig, door een 75 
Ohm (80 kan evt. ook) weerstandje tussen de 
ground en de signaalkabel te solderen. Hierdoor 
'denkt' de ATI dat er een TV aangesloten is, en 
het tv-out knopje, wat eerst grijs was, kan
daarna worden ingedrukt.

werkt ook gewoon op een nvidia kaart lijkt me :P
Ja maar niet op een nvdia kaart met een nv17 chipset !! :(

ok Jake was eerder :)

[ Voor 3% gewijzigd door Struis op 17-03-2003 10:55 ]

Verwijderd

|:(

ik heb het toch ook niet over tv-tool :P
lees ff beter :z

• Jake
  • Niet online
offtopic:
Quote volgende keer dat wat duidelijker zou ik zeggen.

Jouw qoute: nVidia dit, ATi dit. Mensen met een nVidia kaart zijn dan sterk geneigd om het ATi deel niet zo goed te lezen.

Maar je hebt wel gelijk: als 'we' beter zouden lezen, zouden we het geweten hebben.

Verwijderd

okok je hebt gelijk :D dacht dat het met het onderste zinnetje wel duidelijk zou zijn dat het om het weerstandje ging :P

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Jake: Bedankt voor tips iig. Als ik het goed heb zit ik bijna met zelfde als jou dus ik hoop dat thuis bij mij gaat werken.
Ik heb thuis op een vid kaart alleen een svideo uitgang voor tv en die svideo kabel laat ik naar een scart blokje lopen en vervolgens plug ik die rechtstreeks in tv.

Ik gaat vannaaf weer ff proberen ik laat wel van me horen als gelukt is of niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Struis op 17-03-2003 11:10 ]

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik was een beetje aan het rondneuzen in wat oude topics omdat ik dus ook dat zwart-wit probleem heb. Nu ben ik er dus toevallig achtergekomen dat als ik (voordat ik de computer aan doe) die svhs kabel in mn Pioneer DV350 steek en daarna in mn tv dat ik dan wel ineens kleur heb. Die handeling moet ik dus elke keer doen om kleur te krijgen.
Doe ik dit niet en start ik de computer op met het kabeltje al in mn pc dan krijg ik dus zwart-wit beeld en krijg ik met geen mogelijkheid de kleuren terug.

Heel raar natuurlijk maar het werkt wel om kleur te krijgen ;)
Misschien hebben de mensen er wat aan die ook dit probleem hebben.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 07:45
ik had eerst ook alleen maar zwart / wit op me GF 2 , en dat heb ik opgelost door in de svid connector een verbinding te maken tussen de Bovenste 2 pinnetjes

pin 3 en 4 in dit plaatje dus
Afbeeldingslocatie: http://www.webinpulz.com/ZO.png

dit heeft bij mij geholpen
:X zal wel niet zo horen maar goed ... het werkt :X

[ Voor 16% gewijzigd door eXcyle op 19-10-2003 17:43 . Reden: Typo King ]

Pagina: 1