Toon posts:

Lite-on 16x48 DVD probleem? en dos drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eh tweakertjes,

afgelopen week is mijn pc doorgebrand wegens te veel stroom vanwege een stroomstoring waarschijnlijk, niw, gaat het nu niet om. Systeem is vernieuwd op videokaart en geluidskaart na.

Ik krijg de pc gerepareert trug en start op; geen windows geinstalleerd, geen problleem verder; windows 98 cd erin. Opstarten met cd-rom ondersteuning natuurlijk. De opstartprocedure komt echter niet verder dan het laden van de Oak Technology atapi cd-rom device driver, waarna de naam mscd001 toegekend wordt aan mijn dvd-speler, de cursor blijft knipperen en er niks meer gebeurt.

Opstarten zonder cd-romondersteuning gaat prima.
De dvd-speler wordt wel herkend in de bios.

Nu heb ik mijn hd bootable gemaakt en wil ik proberen DOS-drivers te installeren, in de hoop dattie het dan wel doet.
Ik heb geen drivers erbij gekregen en ik heb ze geprobeerd te zoeken, maar zoals bekend is de lite-on site(s) een grote chaos.

Dus! Weet iemand misschien ergens dos-drivers (dus geen firmware) te vinden voor Lite-on dvd-spelers, zou ik op mijn knietjes gaan uit dankbaarheid of
misschien zie ik iets over het hoofd en ligt het totaal ergens anders aan.

Bij voorbaat dank iig :).

Verwijderd

Standaard DOS-drivers die op de opstartdiskettes staan zijn meer dan genoeg.
DOS-drivers van LiteOn zijn ook gewoon van Oak oid.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21

sapphire

Die-hard pruts0r

het zou moeten werken jah, mijn liteon brander en DvD doen het gewoon met die DOS driver van de opstartdisk.

Gabriël AM5

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.computercraft.com/cd_drivers/cdromdrivers.shtml -> http://www.computercraft.com/cd_drivers/MTMCDAI.SYS

Probeer die eens, nog nooit van m'n leven een CD-ROM niet aan de praat gekregen met MTTCDAI.SYS (op een zeer enkele slimline laptopachtige CD-ROM na in een Dell machine).

Tijd voor een nieuwe sig..