Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM\WC]Waterkoffer kan het ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een paar dagen met een idee in me kop. Is het mogelijk om in een kofferwaterkoeling te maken.. :? Een probleem moet je altijd in deel problemen opsplitsen dus ;
Reservoir
Radiateur
Pomp
Hardware

Nou wou ik eigenlijk nog nie eens zo ver gaan als de radiateur pomp en hardware.. maar voorlopig maar ff dah reservoir. Als je nou de bodem van de koffer van plexiglas maakt met daarom heen aluminium profielen voor de stevigheid.. met de volgende afmetingen voor het plexiglas (lxbxh) 45x30x3 buitenafmetingen.. blijft de grote beperkt. Als je dan 5mm plexi pakt (ik zie eurotekens voor me ogen.. en me portemonnee doet al pijn) dan houd je als inhoud over. houd je aan de binnenkant een ruimte over van 44x37x2cm wat goed is voor een inhoud van 3256 kubieke centimeter.. zou dat voldoende zijn voor een reservoir.. trouwens de lijkt me meer geschikt als bodem omdat warmte toch opstijgt en anders tegen het reservoir zou hangen en zo het water alleen nog maar meer opwarmen. Ik heb het dus over een liggende koffer.

http://members.home.nl/theorutten/Overige/1.jpg

Hardware wordt me oude TB1133 met 256meg en een asus A7v133 met hdd en nog wat spul er in.. eignelijk wat zich nu in mijn systeem bevind dat hopelijk over een tijdje wordt vervangen.

Voor de rest zou ik het een beetje zo maken dat het moederbord op een aparte plaat kwam te liggen met bakplate er aan.. . Dus dat deze volledig los ligt van het reservoir.

http://members.home.nl/theorutten/Overige/2.jpg

Verder wou ik nu ff nie gaan.. ik wil wel eens weten of jullie het haalbaar vinden..

Nog ff voor de duidelijkheid;

* Het reservoir komt dus op de grond.
* Moboplaat met backplate op voetjes welke zich op het reservoir bevinden. Eventueel ook voor versteviging van het reservoir.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 13:03 . Reden: whoeps hoofdletterfoutje ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik denk zo aan één ding, als je met dat spul rondloopt, zal het water een beetje sckudden in reservoir, leidingen, pomp. De kans dat er dus bij het vervoer lucht in het hele ding komt is er wel. Dus een oplossing zonder resservoir zou best zijn.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Jij wilt een zware koffer :) .. er komt zo 0.5L in het reservoir en in het systeem 0.5L water totaal 1L + overige hard ware.. dan ik het geen draagbare kaffer meer :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Looki schreef op 08 March 2003 @ 13:58:
Jij wilt een zware koffer :) .. er komt zo 0.5L in het reservoir en in het systeem 0.5L water totaal 1L + overige hard ware.. dan ik het geen draagbare kaffer meer :)
Dan zal je eerder een paar wieltjes er op moeten modden en een uitschuifbaar handvat 8)7

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar ik ben wel sterk :+ daarom heb ik voor het overige materiaal voor aluminium gekozen.. maar idd gewicht zal wel hoogworden :+ Overigens het water weegt als er maar 1L inzit iets meer dan 1Kg stel dat er nog andere vloeistoffen in komen dus maximaal reken ik voor de vloeistof 2Kg.. :D en dah weegt me toekomstige monitor wel +/- 10x meer Dikke 19" bak iiYama :P

Enne ik zou er een gesloten systeem van willen maken.. of hoe je dah ook noemt.. geen ruimte voor lucht dus het reservoir komt geheel vol te zitten.. :+ was ik wer `n vergeten er ner te zetten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 14:08 . Reden: Whoep vergeten.. ]

Verwijderd

Volgens mij is er maar 1 manier om hier achter te komen. Gewoon uitproberen. :)
Het is trouwens wel een origineel idee.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 14:06:
Jah maar ik ben wel sterk :+ daarom heb ik voor het overige materiaal voor aluminium gekozen.. maar idd gewicht zal wel hoogworden :+ Overigens het water weegt als er maar 1L inzit iets meer dan 1Kg stel dat er nog andere vloeistoffen in komen dus maximaal reken ik voor de vloeistof 2Kg.. :D en dah weegt me toekomstige monitor wel +/- 10x meer Dikke 19" bak iiYama :P

Enne ik zou er een gesloten systeem van willen maken.. of hoe je dah ook noemt.. geen ruimte voor lucht dus het reservoir komt geheel vol te zitten.. :+ was ik wer `n vergeten er ner te zetten :)
op de doos van onze 19" Ilyama stond dat zo`n 28 kg was. Dus als ik het goed heb zou je koffer op z`n hoogst 280 kg moeten wegen, volgens mij houd de koffer niet lang stand.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
andersom, hij zegt dat de monitor waarschijnlijk 10X zwaaeder is als in mod :z

dus dat zou 2,8 Kg zijn :)

Repareren doe je zo.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

hehe, ik dacht dat je dit soort koffers bedoelde: http://www.pelican.com/cases/cases.html

Waterdicht, onverwoestbaar, en in alle soorten en maten te krijgen (maar ook te duur om een koffermod mee te maken)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Dan wordt het denk ik een beetje lastig lopen met die koffer, of zie ik dat verkeerd... :?

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik denk dat het zeker te doen is :)
Misschien dat ik nog een idee voor je heb... als je het reservoir een beetje aanpast, zo bijv

code:
1
2
3
4
5
6
7
|       |___
|           |
|___________|

en dan die inkeping van een 1mm dikke koperplaat maken, 3.5" groot zodat je een HD erin kunt vastzetten. Dan heb je gelijk een watergekoelde HD.

Vergeet trouwens niet dat je het resrevior zo ver mogelijk naar het middel moet zetten, dus een cdrom eronder ofzo. Anders is het evenwicht van het koffer teveel naar links of rechts en zal ie tijdens het dragen altijd een beetje schuin hangen.

[ Voor 32% gewijzigd door NoTo op 08-03-2003 18:42 ]

dude... wait... what...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]NoTo schreef op 08 March 2003 @ 18:38:
Ik denk dat het zeker te doen is :)
Misschien dat ik nog een idee voor je heb... als je het reservoir een beetje aanpast, zo bijv

code:
1
2
3
4
5
6
7
|       |___
|           |
|___________|

en dan die inkeping van een 1mm dikke koperplaat maken, 3.5" groot zodat je een HD erin kunt vastzetten. Dan heb je gelijk een watergekoelde HD.

AH HA !! Daar hebben we wha an.. :D ownage.. neem ik mee in me ontwerp :D voorlopig kan ik alleen maar ontwerp.. want me centjes zijn een beeeeeeetje op.. :D

Verwijderd

Looki schreef op 08 March 2003 @ 13:58:
Wauw 1 kilo (1 liter water weegt 1 kilo) + een pc dat is zwaar, zelfs m`n zusje van 8 kan dat nog tillen, dit is imho een opmerking die nergens op slaat

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

idd geen resevoir dat is opzich totaal niet nodig. op dit moment heb ik ook waterkoeling lopen in me flightcase zonder enige resevoir terwijl daar een p4 en p3 + gf1 mee wordt gekoeld. dus ik wil hiermee zeggen totaal onnodig.. die resevoir.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 21:12:
[...]

Wauw 1 kilo (1 liter water weegt 1 kilo) + een pc dat is zwaar, zelfs m`n zusje van 8 kan dat nog tillen, dit is imho een opmerking die nergens op slaat
Iets vriendelijker mag ook wel hoor :/

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op 08 March 2003 @ 21:20:
idd geen resevoir dat is opzich totaal niet nodig. op dit moment heb ik ook waterkoeling lopen in me flightcase zonder enige resevoir terwijl daar een p4 en p3 + gf1 mee wordt gekoeld. dus ik wil hiermee zeggen totaal onnodig.. die resevoir.
Het reservoir was nie alleen bedoeld als onderdeel van het systeem.. maar ook als soort van FANCY heid.. vooral als je dah glow spul met een bijpassende CCFL neemt :) maar Geen reservoir nodig.. staat genoteerd thanks ReseTTim..

Voor de gene die het nog nie in de gaten hebben .. ik ben een n00b >:) maar deze n00b is al begonnen met het doorlezen van verschillende forum`s en site`s }:0 dus.. soon to be NOT n00b.. hmz ben die naam wel eens tegen gekomen.. :*)

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

als het voor de fancy is kun je hem volgens mij het best zo plat mogelijk maken (denk aan een binnenmaat zo dik als een cd-hoesje) dan heb je de looks maar niet het gewicht.

plus je houd ook nog meer ruimte over voor de andere hardware.

en als je goede afstand houders gebruikt kun je het reservoir als moboplaat gebruiken waardoor je dus ook weer ruimte bespaart.

[ Voor 22% gewijzigd door snooze op 09-03-2003 12:47 . Reden: toevoeging ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

jvvv schreef op 08 maart 2003 @ 13:24:
Ik denk zo aan één ding, als je met dat spul rondloopt, zal het water een beetje sckudden in reservoir, leidingen, pomp. De kans dat er dus bij het vervoer lucht in het hele ding komt is er wel. Dus een oplossing zonder resservoir zou best zijn.
Dus jij wil zeggen dat een systeem zonder reservoir makkelijker te ontluchten is als een met? |:(

En als het in een koffer komt moet de boel natuurlijk goed luchtdicht zijn anders gaat het aan alle kanten lekken |:(

Verwijderd

Als je toch een reservoir wil maken (voor de mooi) kun je dan geen gebruik maken van terug slag kleppen / ventielen ? Ik weet niet of die er ook in kleinen maten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 17:41:
Als je toch een reservoir wil maken (voor de mooi) kun je dan geen gebruik maken van terug slag kleppen / ventielen ? Ik weet niet of die er ook in kleinen maten zijn.
Who !! stop.. oke ik heb gezegt dah het ook mooi moet zijn.. MAAR !! ik wou het ook meteen zo maken dat hij diende als bodem. Het is dus niet ALLEEN voor het mooie maar dus ook practisch. Denk dat ik er iets teveel de na druk op heb gelegd.

Ben nu WEER met een nieuw idee bezig. Een gewone koffer maken. Alu en Plexi weliswaar. Maar dan van voren naar achteren zo`n cilindrische koker maken zoals die van ResseTTim. En er een Nforce 1/2 :+ bord in- te verwerken uATX. Zo heb ik alles onboard. En heb ik dus geen kaarten zoals NIC en video nodig en dankzij de kleinere afmetingen houd ik ruimte over... Zodat ik de koffer zo plat mogelijk kan houden.. mits de Waterblokken de aansluitingen aan de zijkant hebben.. en dus nie in de hoogte gaan... of ik moet er 90graden stukken op gaan maken.. Plan is dus om een CPU en een Northbridge blok er op te maken :)

Ik twijfel dus nog over Nforce of Nforce2.. Video performance van de onboard vid snappie.. Moet er wel fatsoenlijk opkunnen gamen... >:)

Kom ik bij de volgende.. Wat zijn een beetje kleine voedingen.. wil er namelijk geen normaal formaat voeding ingaan gebruiken.. TENZIJ het niet anders kan.. Zoiets als er in die barebones van shuttle zitten.. zou het toch moeten trekken is het niet.. ?? er komt namelijk niet meer in te zitten als in zo`n barebone.. hdd/cdrom mobo/proc/mem alleen als Xtra die pomp.. :? dus..

Als radiator ben ik de Blackice pro 1 tegen gekomen 12cm fan er op.. Dah moet toch genoeg zijn he.. of zou ik .. omdat het zo`n kleine ruimte is beter de 2fan uitvoering kunnen pakken.. ik heb deze gekozen vanwege de beperkte afmetingen..

Grtz :)

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap