Toon posts:

[XP] Exact Audio Copy - herkent mijn drive, geen cd

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer CD's te rippen met EAC, maar ik kom op het bekende probleem uit dat hij geen cd's herkent in Windows XP. Dit heeft te maken dat Windows XP geen aspi driver heeft standaard.

Ik heb verschillende ASPI drivers geinstalleerd, steeds met de check util van Adaptec gechecked of ze er zijn. EAC ook steeds opnieuw geinstalleerd na elke ASPI veranderen, en met verschillende instellingen geprobeerd of hij de CD pakt.

Nooit is het me gelukt om een CD te herkennen in EAC, echter wel ziet hij dat ik een cdrom heb en een brander.

Over dit onderwerp is veel gepraat op GoT en internet, ASPI en XP en EAC die niet werkt, ik heb zo veel mogelijk geprobeerd alle aanwijzingen op te volgen, maar niks werkt.

Mocht dit topic op slot gaan omdat het herhaling zou zijn, zou ik de link wel eens willen zien van het topic waar staat hoe je het kan fixen, want ASPI drivertjes (re)installeren en EAC opnieuw installeren/instellen/opstarten hebben bij mij geen zin denk ik.

Verwijderd

Probeer Audiograbber eens.
Da's echt een fijner programma om mee te werken.
Dat programma wat jij gebruikt heb ik ook gehad...............10 minuten ongeveer.
imho is audiograbber de beste..............met lame erbij helemaal natuurlijk :)

Verwijderd

heb je wel met admin rechten gedraait?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 12:38:
Ik heb verschillende ASPI drivers geinstalleerd, steeds met de check util van Adaptec gechecked of ze er zijn. EAC ook steeds opnieuw geinstalleerd na elke ASPI veranderen, en met verschillende instellingen geprobeerd of hij de CD pakt.
Welke instelling heb je in EAC staan bij EAC -> EAC Options -> Interface? Als je ASPI hebt zou daar Installed External ASPI layer geselecteerd moeten zijn. Weigert die te werken dan kun je ook eens de VOB ASAPI proberen (die je natuurlijk eerst moet installeren). Omdat je XP hebt zou in principe de Native Win32 Interface ook moeten werken, maar die durft op sommige systemen zonder duidelijke reden wel eens niet werken.
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 12:43:
Probeer Audiograbber eens.
Da's echt een fijner programma om mee te werken.
Dat programma wat jij gebruikt heb ik ook gehad...............10 minuten ongeveer.
imho is audiograbber de beste..............met lame erbij helemaal natuurlijk :)
AudioGrabber is in vergelijking met EAC een hoop rommel. Wil je weten waarom, lees dan Waarom Exact Audio Copy en niet bijvoorbeeld AudioCatalyst of AudioGrabber? AudioGrabber is leuk voor mensen die niets geven om kwaliteit en waarvoor enkel snelheid van belang is. Exact Audio Copy maakt gebruik van een geavanceerde leesmethode die leesfouten accuraat kan detecteren en verbeteren. Indien oncorrigeerbaar dan duidt EAC de exacte positie van de fout aan. Daarnaast heeft EAC talloze features waarvan andere rippers enkel kunnen dromen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met admin rechten.. wat trouwens niks zou moeten uitmaken denk ik.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:05
EAC is het beste wat je kan overkomen en is geen rommel.
http://www.cdrfaq.org/ & http://www.ping.be/satcp/ begin dit maar eens te lezen.
Zo heb ik het ook geleerd....met dank aan W van Bergen en Satcp _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 08 March 2003 @ 12:51:
[...]
Welke instelling heb je in EAC staan bij EAC -> EAC Options -> Interface? Als je ASPI hebt zou daar Installed External ASPI layer geselecteerd moeten zijn. Weigert die te werken dan kun je ook eens de VOB ASAPI proberen (die je natuurlijk eerst moet installeren). Omdat je XP hebt zou in principe de Native Win32 Interface ook moeten werken, maar die durft op sommige systemen zonder duidelijke reden wel eens niet werken.
[...]
"Installed External ASPI layer", ook heb ik steeds Win32 geprobeerd, ik probeer nog even wat aspi drivers van anderen... Potdikkie wat een gedoe..

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat je ook eens kan proberen is de ASPI layer van Nero (klik voor download) in de EAC installatiedirectory kopiëren. Mocht het geen effect hebben of verdwijnen je drives dan in EAC, dan moet je voor EAC.EXE de compatibility mode op "Windows 2000" instellen (kun je in Verkenner/Explorer bij de eigenschappen van dat bestand). Dat helpt bij vrijwel iedereen die dit probleem heeft gehad.

Toch een vreemd en alleszins zeldzaam probleem. Normaal werkt EAC out-of-the-box op Windows 2000/XP-systemen. Het probleem ligt dan ook waarschijnlijk niet bij EAC zelf...

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:05
In het forum van EAC vond ik het volgende:
http://www.digital-inn.de...8b967b62df&threadid=12902 ,kijk hier eens

Verwijderd

Topicstarter
eerst die van ForceASPI 1.7, daarna heb ik de aspi van adaptec gedaaan, dan het bestandje van nero, en die combinatie werkt goed...
misschien omdat we nero als brandprogramma hebben? maar goed... heel erg bedankt.

Ik merk dat bijna iedereen een andere ASPI gebruikt en dat de ene bij iemand wel werkt en bij iemand anders dus niet.

Verwijderd

Nero + EAC + LAME = sublieme combinatie.
Pagina: 1