Mega n00b vraag over Zalman cooler :)

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 22:54
Niet lachen :) Of allicht, lach gerust maar geef ook antwoord.

Ik heb een P4-2400/533 met een Zalman 6500Cu cooler erop. Hij draait gewoon op 2400MHz. Nu heb ik voor de zekerheid de snelheid van de cooler via dat knopje dat aan de kabel van de cooler zit op maximaal gezet, maar nu maakt'ie toch wel een beetje herrie.

Wat ik me afvraag: Kan ik met een gerust hart de cooler op minimale snelheid zetten (dus dat knopje helemaal terugdraaien) of toast ik m'n CPU dan? :)

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenB op 08-03-2003 12:23 . Reden: typo ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk naar de temp. van je CPU :?
Een P4 brand je niet snel op hoor ;)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Die ben je dan kwijt helaas, niet op zacht zetten :P

Serieus: Natuurlijk kan het zachter. Gebruik anders ook temp progje om te kijken hoe warm hij wordt. Maar mijn amd 2000 staat ook met zalman op zacht te draaien, dus zal die P4 er helemaal geen probleem mee hebben

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
het is een pentium, dus je kan hem niet toasten (veiligheid), maar dat kan je gerust doen, maar als je echt schrik heb, kun je je tem monitoren en zien of ze dan niet te hoog komt.

edit: pfff te laat

[ Voor 6% gewijzigd door jvvv op 08-03-2003 12:25 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hoe staat het voor de rest met je koeling? :) Hangen er nog wat casefans achter je proc? > dan lijkt me dat het wel kan, maarja > wij weten je temps niet, he :)

Houd zelf even de temperatuur in de gaten :) Dit kan je bijvoorbeeld doen met motherboard monitor (mbm) of sisoft sandra :)
Je kan natuurlijk ook gewoon even je bios ingaan en daar kijken naar je temps :)

Maar een PIV heeft minder kans op dood door hitte dan een athlon, hoor :) (VEEL minder :P )

//lekker snel ben ik 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Okyah op 08-03-2003 12:26 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Felyrion

goodgoan!

ik denk dat je makkelijk ff in de bios bij cpu health (waarschijnlijk) kunt kijken naar de temp...
en hem dan zachter zetten, mocht het dan ineens omhoog gaan kun je hem altijd weer sneller zetten

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
als mijn pc dat kan met 49 graden,
kan jou P4 dat zeker
(palmino core, voor meer info check sig)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 22:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zalman is uberdom als ze een cooler maken, zeggen dat ie in silent mode geschikt is voor een bepaalde proc en dan later toch moeten toegeven dat dat niet het geval is ;)
Oftewel, als jij die koeler goed op je proc hebt zitten is er niks aan de hand en kun je gewoon op silent mode draaien. Als je het niet vertrouwd hou je gewoon je temperaturen in de gaten en kijk je of ze niet al te gortig worden :).

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

IceStorm schreef op 08 March 2003 @ 12:28:
Zalman is uberdom als ze een cooler maken, zeggen dat ie in silent mode geschikt is voor een bepaalde proc en dan later toch moeten toegeven dat dat niet het geval is ;)
Oftewel, als jij die koeler goed op je proc hebt zitten is er niks aan de hand en kun je gewoon op silent mode draaien. Als je het niet vertrouwd hou je gewoon je temperaturen in de gaten en kijk je of ze niet al te gortig worden :).
Zalman kan toch zoiets niet garanderen? :) Stel dat je een case hebt die helemaal dicht is en gemaakt is van kurk (ok, dan ben je heel dom en ben je je proc niet waard 8)7 ) dan wordt je proc hoe hard je die ook (met lucht) koelt toch veel te heet...

Natuurlijk is dit heeel ver gezocht > maar het gaat er ook om dat je je case een bit op tempteratuur houdt :) (nja, van temp afhoudt eik :P )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
gewoon op silent zetten p4's branden (bijna) nooit door. als je pc ineens langzaam wordt dan wodt hij te warm. Maar ik heb windowsxp geinstalleerd op een p4 2,4 waar de fan en niet voor zat, ging ook goed, maar dan wordt hij wel wat warm.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 22:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Okyah schreef op 08 maart 2003 @ 12:30:
Zalman kan toch zoiets niet garanderen? :) Stel dat je een case hebt die helemaal dicht is en gemaakt is van kurk (ok, dan ben je heel dom en ben je je proc niet waard 8)7 ) dan wordt je proc hoe hard je die ook (met lucht) koelt toch veel te heet...

Ok, dan mag je ergens in mijn verhaal 'onder normale omstandigheden' toevoegen ;).

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

AcouSE

Swedish Chef

(beetje n00b ja, :P) Doe het volgende:

Download MBM Monitor hier: http://mbm.livewiredev.com/ en installeer die.
Als alles goed gaat kun je daar dan de temperatuur van je CPu aflezen (als je niet wet welke temp je CPU is: het is de hoogste :)) Onder het menutje high/low kun je de maxtemp bekijken.
draai nu langzaam je snelheid terug todat je een aanvaardbaar geluidsniveau hebt waarbij de temps ook nog ok zijn (bijv <50oC).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.