Ik heb hier momenteel een Asus A7M266 MB. Een AMD 1300 Duron en 256 MB DDR. Als ik bijv. iets ga installeren of branden wordt me pc enorm traag. Kan ongeveer niks meer doen. Ik heb hier zelfs een Celeron 350 draaien waar ik nog meer mee kan doen als ik iets brand of installeer. Het rare is ook dat als ik klaar ben met branden of installeren dat die ongeveer een halve minuut later pas weer op normale snelheid werkt. Weet iemand toevallig of ik misschien een foute instelling heb staan of misschien iets met het geheugen? Iemand enig idee?
Verwijderd
DMA aanzetten 
Welk OS draai je?
Welk OS draai je?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 11:53 ]
dma van je hd's en je cdrom/brander aangezet???
denk dat daar et probleem zit
denk dat daar et probleem zit
omdat het kan!
apparaatbeheer --> IDE controllerccm1982 schreef op 08 March 2003 @ 11:53:
waar zit dat?
Die staat op DMA, indien beschikbaar. Lijkt me goed te staan? Kan hem alleen zetten op: alleen PIO?
Verwijderd
apparaatbeheer --> IDE controller --> Secondary IDE channel
er staat DMA indien beschikbaar, maar staat er ook wat de huidige data overdrcht modus is?
anders moet je eens kijken in je bios! daar kan ie ook op PIO staan!
er staat DMA indien beschikbaar, maar staat er ook wat de huidige data overdrcht modus is?
anders moet je eens kijken in je bios! daar kan ie ook op PIO staan!
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 12:05 ]
Staan allebei het zelfde. Zal het ff in me bios checken
[ Voor 40% gewijzigd door ccm1982 op 08-03-2003 12:06 ]
Verwijderd
maar wat is de huidige data overdracht modus, er staat namelijk DMA indien beschikbaar maar ook waar ie nu op draait ? wat is dat?
Je zou je geheugen eens kunnen testen met memtest! maar lijkt mij eigenlijk niet de oorzaak!
Je zou je geheugen eens kunnen testen met memtest! maar lijkt mij eigenlijk niet de oorzaak!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 12:07 ]
Heb je Windows XP Service Pack 1 gedownload en geinstalleerd? Dat wil ook nog wel eens helpen...
1e
Apparaat 0 Huidige overdrachtsmodus: Ultra DMA Mode 5
Apparaat 1 Huidige overdrachtsmodus: Niet van toepassing
2e
Apparaat 0 Huidige overdrachtsmodus: Multi-Word DMA Mode 2
Windows XP SP1 heb ik ook geinstalleerd.
In de bios kon ik voor de rest ook niks vinden
Apparaat 0 Huidige overdrachtsmodus: Ultra DMA Mode 5
2e
Apparaat 0 Huidige overdrachtsmodus: Multi-Word DMA Mode 2
Windows XP SP1 heb ik ook geinstalleerd.
In de bios kon ik voor de rest ook niks vinden
Wat heb je allemaal in de achtergrond draaien? Hoe is de CPU verbruik? Kijk anders eens in de processen van de taakbeheer wat de meeste CPU tijd opslokt.
Sinds wanneer doet dit probleem zich voor? Heb je al gepoogd om Windows te herinstalleren? Let daarna wel op wat voor zooi je op je bak installeert
Sinds wanneer doet dit probleem zich voor? Heb je al gepoogd om Windows te herinstalleren? Let daarna wel op wat voor zooi je op je bak installeert
Ik zal er inderdaad eens een memtest overheen gooien.
Ik heb windows al vaak genoeg opnieuw geinstalleerd en toen speelde het zich ook af.
Er neemt zich totaal 2% toe van CPU. Dus dat kan het ook niet zijn
Ik heb windows al vaak genoeg opnieuw geinstalleerd en toen speelde het zich ook af.
Er neemt zich totaal 2% toe van CPU. Dus dat kan het ook niet zijn
Pagina: 1