Verpakkingsmateriaal HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54182

Topicstarter
ik wil twee harde schijven aan maxtor retourneren, maar daarvoor heb ik dus verpakkingsmateriaal nodig... ze willen de schijven in een stevig kartonnen doosje, met 5 cm piepschuim aan alle kanten (gewoon die doosjes waar je je schijf in koopt dus).

t schijnt dus niet zo makkelijk te zijn om daar aan te komen... maxtor wil ze je wel toezenden, maar ja, dat moet weer het nodige kosten (via cc uiteraard, die ik niet heb). ook alle tig pc zaken hier in den haag hebben niks voor me.

iemand een ideetje waar ik zoiets kan krijgen, of eventueel (binnen nederland) kan bestellen? bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kun je niet gewoon even een computer toko binnelopen en vragen of ze er misschien twee voor je hebben?

Zal vast wel werken.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Weet niet of het nog kan, maar neem de andere keuze bij Maxtor en geef een creditcardnummer op. In dat geval krijg je de schijven keurig verpakt en kun je hetzelfde materiaal gebruiken voor de retourzending.

Sorry, niet gelezen dat je geen CC hebt. Nou ja, i.i.g. kan een ander die dit topic leest er wel zijn voordeel mee doen.

Overigens heb ik ooit gewoon een oude schoenendoos genomen. Wat bubbeltjesspul op de kop getikt en om de HD heen gewikkeld en de verdere ruimte in de doos gevuld met proppen oude kranten. Kreeg geen commentaar vanuit Ierland dus dat zal ook wel goed zijn gegaan.

[ Voor 55% gewijzigd door Guardian Angel op 08-03-2003 11:18 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tja, ik weet niet of ik het risico durf te nemen om de schijven in ander materiaal dan piepschuim te verzenden. ze benadrukken dat je geen styrofoam (volgens mij zijn dat die piepschuimpinda's) of plastic bubble wrap mag gebruiken...

wat kost het trouwens om maxtor eerst de schijven toe te laten zenden? misschien zou ik het via een CC van iemand anders kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07-2024
Je kan het beste een computer winkel/shop binnen lopen.
En vragen of ze verpakking hebben om een hardeschijf op te sturen. Meestal zit er zachte schuim in, dit ter bescherming van de hardeschijf.

8)

workstation server laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 13:57
eddysmits schreef op 08 March 2003 @ 11:40:
Je kan het beste een computer winkel/shop binnen lopen.
En vragen of ze verpakking hebben om een hardeschijf op te sturen. Meestal zit er zachte schuim in, dit ter bescherming van de hardeschijf.

8)
lees.

Hij is al bij tig toko's langsgeweest. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anoniem: 54182 schreef op 08 March 2003 @ 11:25:
wat kost het trouwens om maxtor eerst de schijven toe te laten zenden? misschien zou ik het via een CC van iemand anders kunnen doen.
Kost je niets extra :) er wordt, mits je de schijven inderdaad retour stuurt, nooit iets afgeschreven.

Aleen de verzending naar Maxtor betaal je.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 08-03-2003 16:10 . Reden: typo ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30592

Grappig.. Ik liep pas bij vobis binnen en kreeg er zo twee voor nop mee :) hele handige doosjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1198

Schop :P

Ik zit dus ook met een Maxtor HD die terugmoet naar Ierland. Nu heb ik een blok piepschuim en 2 van zulke 'eierrekjes' (die ik kreeg van een compu-toko). Nu vraag ik me af wat het beste is, als je een HD in piepschuim verpakt lijkt me dit toch niet echt schokdempen en in die 'eierrekjes' heb ik ook niet 't volste vertrouwen. Dus wie weet wat de beste weg is, is piepschuim in 't engels echt 'Solid foam'?

En, is Maxtor echt zo streng op verpakkingsmateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70664

Piepschuim geeft niet mee! Wat je het beste kan doen is naar de plaatselijke matrassen/kussens/meubelstofferingswinkel gaan: daar hebben ze schuimplastic in alle vormen en maten, ook restjes. (groen staat wel mooi...) Haal een paar plaatjes van plm 4 cm dik -daar zitten de verzonden schijven ook in verpakt-. Met een heel scherp groot mes (maatje slagersmes) kan je 't spul heel goed snijden. snij 3 plakken van precies de maat van de schijven. leg een plak neer, schijf er op, nog een plak, schrijf er op, laatste plak (beetje dure doubleburger...) Zoek een stevige kartonnen doos die dan rondom nog eens minstens 8 cm groter is, en stop rondom dus de boel op met plakken schuim. Postzegeltjes er op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Heb je de originele verpakking van Maxtor niet meer? Meer kunnen ze niet van je verwachten vind ik. Ik heb alle verpakkingen nog van alle schijven.

M'n Seagates kwamen in zo'n doosje. Bedoel je dat?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/cuda_verpakking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 4629 schreef op 23 March 2003 @ 02:13:
Heb je de originele verpakking van Maxtor niet meer? Meer kunnen ze niet van je verwachten vind ik. Ik heb alle verpakkingen nog van alle schijven.

[afbeelding]
die seashells zijn ook ideaal ja.
Ik zou gewoon bij een seagate dealer langsgaan en een paar van die doosjes halen en ze daarin opsturen. Dan weet je zeker dat ze goed verpakt zijn

* TERW_DAN stuurt zijn hdds ook altijd op de 'seagatemanier' op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 13:15

Cybje

First Post!

[afbeelding]
Lijkt me niet echt geschikt, je hebt 5 cm zooi nodig aan alle kanten, dat haalt dat kleine doosje *nooit*.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

k heb toen voor me 4.3 gig rip maxtor bij de pc toko gevraagt ( ja die doosjes hebben ze wel :P hun krijgen die hdd's toch ook binnen? ) als ze 1 hadden :P

hdd op gestuurt en de doos waar die in terug kwam bewaart :P en toen later me 80 gig rip maxtor in die doos geretourneerd enzo :)

die doos is gewoon niks anders dan een doos met schuimrubber zooi er in :P vrij stevig spul en me brakke IBM ging ook in zo`n doos weg en kwam een nieuwen 1 in zo`n doos terug :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 45142 op 23-03-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

ik heb eventueel, via m'n werk wel goede doosjes voor je.
mail me maar

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1198

[afbeelding]
Originele verpakking heb ik niet, gewoon op de HCC gehaald. Is 't ook niet zo dat je van die doosjes op 't postkantoor kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Heb 3 weken geleden mijn maxtor 30 Gb schijf opgestuurd in een doosje met van die piepschuim chips erin.
Na 10 dagen stonden ze op de stoep met een maxtor 40 Gb schijf.
Heb verder niks meer gehoord over het verkeerd verpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

IK heb ooit eens een defecte IBM opgestuurd in een kartonnen doos van een geluidskaart meen ik. Gewoon de HD in zon antistatisch zakje gedaan en daarna overal van dat soort foam in de doos gelegd. Geen klachten over gehad.

Ik heb wel de doos van de nieuwe HD gehouden. Kwam me deze week goed van pas toen mijn andere IBM de geest gaf. IBM/Hitachi klemt zijn harddisks tussen 2 plastic houders waardoor hij in het midden van de doos hangt. Nergens iets van schuim te vinden in die doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Terw_Dan schreef op 23 March 2003 @ 12:45:
* TERW_DAN stuurt zijn hdds ook altijd op de 'seagatemanier' op :P
offtopic: gaan er bij jou zo vaak hdd's kapot dan? :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beetje laat enzo, maar ik ben inmiddels wat ervaringen rijker. Misschien hebben anderen er wat aan.

Ik heb in de afgelopen maanden drie hard disks van Maxtor (klotedingen! gaan om de haverklap kapot) teruggestuurd. Elke keer in wat zelfgeknutselde doosjes met oa eierdopjesschuim, of de plastic vormpjes die Maxtor zelf meestuurt. En erg veel plakband. Geen gezeik mee gehad, kreeg elke keer netjes een nieuwe thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Moet je daarvoor een topic van ruim 9 maanden omhoog halen?

offtopic:
Ik snap trouwens ook niet hoe jullie altijd die HD's kapot krijgen. In al die jaren dat ik computer, en dat is heel erg lang heb ik nog nooit een kapotte schijf gehad. En ik heb toch heel wat verschillende merken gehad.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Br@m schreef op 29 december 2003 @ 16:17:
Moet je daarvoor een topic van ruim 9 maanden omhoog halen?
Volgens mij is dit best een zinnige kick. Hij stelde een vraag en plaatst nu netjes het antwoord neer. Een antwoord waar toch echt wel meer mensen iets aan kunnen hebben. Topics zonder antwoorden zijn zinnig zeker? Ik kan dit geen zinloze kick noemen. Iets eerder plaatsen van dat antwoord had geen kwaad gekund; dat ben ik wel met je eens.

[ontopic]
Ik heb zojuist een IBM Travelstar 30 GB de deur uit gedaan.
Het gaat in mijn geval dus om een 2,5" schijfje.
Ik heb hem opgestuurd in een doosje waar 10 normale Jewelcases in zitten (met CD's); een dik kartonnen doosje. De harde schijf heb ik in een anti-statisch zakje gedaan en tussen de HDD en de wanden van de doos heb ik schuimrubber 'matjes' gedaan.

Ik heb geen 5 cm tussen wand van het doosje en de schijf zitten; 3cm komt meer in de buurt. Maar ik denk dat ook dit geen problemen gaat opleveren.
offtopic:
Ik snap trouwens ook niet hoe jullie altijd die HD's kapot krijgen. In al die jaren dat ik computer, en dat is heel erg lang heb ik nog nooit een kapotte schijf gehad. En ik heb toch heel wat verschillende merken gehad.
Vrij eenvoudig.... Je pakt een laptop op en je laat hem knikkeren |:(

Maar ik heb ook al eens een Maxtor kapot gehad; dat was een nieuwe schijf die binnen 2 weken gruwelijk veel bad sectors kreeg. Deze heb ik retour gebracht naar de winkel.

En ik heb een Seagate gehad waarvan een IC volledig verkoold was. Reden onbekend. Maar die heb ik opgestuurd. In welke verpakking? Weet ik niet meer. Maar in ieder geval aan de eisen die ze destijds stelden. Die kon ik vinden bij de RMA-gegevens op de website.

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 29-12-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb (vanzelfsprekend) geen belang bij het omhoogschoppen van dit topic, ik wilde alleen wat zinnigs bijdragen. En wat maakt het uit dat dat op een oud topic gebeurt?

Maar goed, ik heb er dus inmiddels ook al heel wat 'versleten'. Wat ik er mee doe weet ik niet, misschien is het de hitte in mijn kast? Schijnt nogal eens de oorzaak van defecte HDD's te zijn. Interessant detail is dat het allemaal Maxtor schijven zijn geweest. Ik heb zelfs schjiven van Maxtor gekregen die vrijwel direct al niet meer werkten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 11:57

PowerSp00n

There is no spoon

Ok, ik heb dus ook 2 (IBM) schijven die terug kunnen. Ik heb voor een van de schijven een orgineel doosje, dit is zo'n doosje met links en rechts zo'n flap waar van dat schuim in zit zodat als je dat dicht vouwt de hardeschijf helemaal hierin is ingepakt. Maar voor de andere heb ik alleen maar een anti-statisch zakje en een stukje karton waar het toen in is geleverd. Nu heb ik nog wel een aantal stukken van dat spul over waar moederboarden op liggen in een doos, het is ietsje anders dan in dat IBM doosje zit, zou dat ook gewoon mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:52
[post zonder de replies telezen]

Ik heb zelf meerdere hdd's verstuurd door het in een doosje te doen en dan van die soort bugle ( ja die chips ) achtige plastic dingen er in te doen, zit zowat in iedere doos waar electro in zit. Igg iedere bestelling die ik bij pc shops deed leverde ze het in dat spul.

Vraag er maar naar, ze hebben een beetje de vorm van een 8

edit:
Ik zie dat ik toch beter dit topic had kunnen lezen 8)7 het is al weer een oud topicje :)

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 07-01-2004 16:39 . Reden: DOM STOM DOM ]

Pagina: 1