Toon posts:

Video's afspelen met kazaalite mediaplayer=crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik download regelmatig filmpjes, dat gaat verder wel goed.. maar als ik een filmpje wil afspelen of previewen met die kazaa build-in mediaplayer dan crasht ie heel vaak.
Reageert totaal niet meer, en enige mogelijkheid is om klite weer opnieuw op te starten.
Ik vind het zelf nogal makkelijk om te previewen in die build-in mediaplayer.
Kazaa Lite 2.1.0 (K++ Edition) NL, ik heb ook het codec pack geïnstalleerd dat erbij zat..
Ik heb vroeger met kazaa lite 2.0 iig nooit gehad dat ie crashte.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?

Verwijderd

Yez, dat probleem heb ik ook met KL 2.0.0 en zelfs in internet explorer. Ook met online mpeg filmpjes die hij in me externe mediaplayer opent hoor ik alleen geluid en zie geen video. Maar als ik de mpeg local save zie ik wel alles. Ook crashed me hele browser (i.e 6 op XP) op meeste onine video's, behalfe quicktimes en realmedia.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 10:13:
Ik download regelmatig filmpjes, dat gaat verder wel goed.. maar als ik een filmpje wil afspelen of previewen met die kazaa build-in mediaplayer dan crasht ie heel vaak.
Reageert totaal niet meer, en enige mogelijkheid is om klite weer opnieuw op te starten.
Ik vind het zelf nogal makkelijk om te previewen in die build-in mediaplayer.
Kazaa Lite 2.1.0 (K++ Edition) NL, ik heb ook het codec pack geïnstalleerd dat erbij zat..
Kazaa heeft geen ingebouwde media speler volgens mij... ja ik weet het je ziet er wel in kazaa, maar ik dacht dat dat gewoon "Windows Media Speler" was.
Probeer media speler anders eens opnieuw te installeren.

Verwijderd

ja inderdaad.
het zou eens leuk zijn als die preview werkte.
dan zou ik zeker weten wat ik aan het downloaden was.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 05:10
Die preview werkt enkel met mpg-files, een héééél soms met AVI, voor avi-files heb je een speciaal programtje met KL

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

om je films te bekijken gebruik je "avi preview" heb je meer kan van slagen werkt niet bij asf

en met "dat view" kun je zien welke 10485653354.dat bij welke naam "geinig.avi" hoort.
je kunt ook zien de werkelijke hoeveelheid data die al is gedownload.

Verwijderd

jvvv schreef op 09 maart 2003 @ 10:34:
Die preview werkt enkel met mpg-files, een héééél soms met AVI, voor avi-files heb je een speciaal programtje met KL
Klopt maar dit was de vraag toch niet.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55

SkyStreaker

Move on up!

Bij mij crasht ie dus ook om de haverklap. Ook met mp3-files trouwens - dit werkt mij echt op de zenuwen. Het gebeurt in Windows 98, 2000 & XP. Misschien verouderde runtime DLL's? (ik heb de bekende runtime dll's vernieuwd en dit helpt niet, dat je het maar even weet)

Nog even, 3 dagen geleden deed ie het nog normaal. ik heb Win2K opnieuw geinstalleerd...

[ Voor 39% gewijzigd door SkyStreaker op 12-03-2003 09:53 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 19:49

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 10:13:

Ik heb dit probleem niet, gebruik "Kazaa Lite 2.1.0 (K++ Edition) (engels)" op een verder maagdelijk schone laptop met Windows XP + SP1 + alle Windows Updates.
D'r heeft eerst een andere Lite versie opgestaan die ik wel netjes gedeinstalleerd heb voordat ik de nieuwe installeerde.
Moraal van dit verhaal. Waarschijnlijk komt het door andere software die ook op die PC staat. Daarom de fijne (NOT) oplossing: PC opnieuw installeren......

This footer is intentionally left blank

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik denk dat ik het heb opgelost - Het heeft te maken met de nimo codec pack (in ieder geval een onderdeel die je kan installeren via hem). Aangezien het programma ook crashte (en tools zoals avi_preview) met mp3's zou het aan of een audiocodec of een directshow codec kunnen liggen. Ik heb geheel nimo verwijderd via software uninstall en er regcleaner 4.3 (op http://jv16.org / http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml) eroverheen gehaald en alles werkt nu.

Ik ben aan het elimineren op dit moment en het ligt al niet aan de audiocodec's. Toch raar als hij ook met mp3-files crasht... Je zou verwachtten dat het wel daaraan ligt.

Misschien heel raar, ik heb het idee dat het nog wel eens aan 1 van de frameservers die je met nimo kan installeren ligt... Weet het nog niet zeker... Ik hou jullie op de hoogte ;)

Oh ja, je hoeft niet je hele PC opnieuw te installeren, een echte tweaker elimineert. ;)

Een denkwijze in willekeurige volgorde:

- Toen hij nog "normaal" deed, wat had ik allemaal geinstalleerd?
- Heb ik updates/upgrades/hacks/cracks/fixjes op bepaalde software uitgevoerd?
- Heb ik bepaalde software en/of hardware geinstalleerd?
- Welke versie(s) gebruik ik en wat is daar bekend over?
- Moet ik misschien updates/upgrades/hacks/etc. juist installeren
- Google, gericht zoeken mbv. de "". Bijv. "crash kazaa" nimo
- GoT, Divx-site forum of ander fora

[ Voor 72% gewijzigd door SkyStreaker op 12-03-2003 11:43 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel kazaa lite codec pack geïnstalleerd, waar zowat alle codecs bij zaten.
Misschien dat dit de oorzaak is

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

uinstall dit, regcleaner eroverheen, reboot en dan ff reply ;)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Okay - Het is de Lame MP3-encoder en/of een frame-server die de boel laat crashen, als je deze 2 uninstalled/niet installeert moet het goed gaan mensen!

Verwijderd

kazaa preview extractor es proberen. Bij mij werkt preview in Kazaa ook niet goed, maar met dit Prog gaat het OK.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

De LAME-codec (en LAME directshow) die in de nimo build8- en build9betapack wordt meegegeven zorgt iig bij mij voor een crash. Wil je specs, installeer de codec. Pak een avi (of wav) in virtual- of nandub en compress hem via LAME. Het dubproggie maakt een crash en je kan de crashspecs van het proggie en LAME bekijken als je een programmeertechneut bent. Ik ben vrij zeker van mijn zaak wat betreft LAME op mijn PC (Win2K Pro NL, SP3 op AMD 1900 XP)

Pagina: 1