Wat is er kapot?

Pagina: 1
Acties:

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
KUT... sorry moest er ff uit.

Ik moet helaas weer de hulp inroepen van de verzameling wizzkids (helaas want ik wil het altijd zelf uitzoeken). Het volgende is er aan de hand:

Pc:

msi K7T turbo version 3 met athlon 1200
640 mb pc133
en wat cheetah's+barracuda's (2x180, 1x73, 1x36) op een adaptec 29160n

draaide perfect totdat ik vd week besloot er 2x140 cheetah's bij wou gooien. KAst open schijven eruit, een en ander aansluiten om data over te zetten, stroom weer aansluiten aan... ... alleen ff een lampje op m'n hdd's en een ledje van het moederbord aan? Kut wat nu? Alles loskoppelen bare essentials aansluiten, zelfde probleem, dit gaat een tijdje door tot ik:

cmos reset, batterij ff loshaal, moederbord voeding ff ontkoppel, met een metaal object m'n voeding ontlaad door aan de achterkant, waar de voeding ingaat ff contact te maken met die punten... hij doet het weer, ik kan gelukkig winxp booten wat data overzetten (ik dacht dat alles het weer deed). Vervolgens alles er weer ingezet (geluid, netwerk, enz, enz) Schijven aangesloten, aanzetten... weer niks behalve dat eerste ledje (alsof ie alleen ontlaad ofzo) KUUUUUT ik ben fucked, denk ik inmiddels. Na een hoop gezeik (alles eruit, erin, blabla) weer kunnen booten met weinig aangesloten, gaat ie niet meer in windows, vlak ervoor post ie weer en zit ik weer naar m'n bios te kijken... winxp er opnieuw opzetten trekt ie ook niet.

Dus... komt dit iemand bekent voor, laat het me ff weten (M'n volgende optie is m'n andere pc openen om alles 1 voor 1 te vervangen, maar liever doe ik dat niet wegens oa tijdgebrek)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Hoe zwaar is je voeding?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Misschien is het idd iets je voeding, stop er es een andere in zou ik zo zeggen.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens hier: Dit graag lezen eer je een topic opent. Daarin word je verwezen naar een handige troubleshooter. Doe er je voordeel mee :)

Klinkt idd als een tekoerkomende voeding.

• OwDeeBee
thnks... ga em nu lezen (voeding is overigens een 350 van a-open, en ook als er veel minder aangesloten is als wat er eerst op zat doet ie dit)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik zou denken aan kapot moederbord/cpu/geheugen.

Er zijn veel mogelijkheden en je zult dus zelf op onderzoek uit moeten :)
Probeer eerst het geheugen en de processor. Als je een ander moederbord probeert heb je grote kans dat je windows xp installatie crashed bij het opstarten en dat deze niet meer te herstellen valt.

Succes

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zou je toch adviseren om een krachtigere voeding te nemen, scsi schijven trekken behoorlijk, vooral bij het opspinnen, en dat trekt je huidige voeding gewoon niet met plezier... In zoverre dat het hem elke boot meer moeite kost, en dus op den duur het steeds lsechter gaat... Nieuwe voeding kost tegenwoordig niets meer, zeker niet als je geld heb voor scsi disks>100GB...

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 20:31
BalusC :D heb je wel 's bijgehouden hoe vaak per dag je iemand naar een faq
verwijst B)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Cochrane schreef op 08 maart 2003 @ 19:40:
BalusC :D heb je wel 's bijgehouden hoe vaak per dag je iemand naar een faq
verwijst B)
Tja, kun je je voorstellen hoe rampzalig het niveau van sommige posts, en wat mij betreft de poster ervan is...
Go BalusC!!! :+

• OwDeeBee
Ik heb inmiddels alle faqs gelezen, ben er echter nog steeds niet uit wat het probleem is. Het zou aan de voeding kunnen liggen (echter als er haast niks inzit doet ie het ook maar soms), maar soms doet ie het weer wel als ik bijna alle schijven erin heb (heeft ie voorheen ook altijd getrokken dus waarom nu niet meer). Het lijkt wel of er ergens (in een vd schijven of op het mobo, vermoed ik) sluiting wordt gemaakt. Gvd, net werkte het weer een tijdje goed, maar alles lag eruit, nu zit het allemaal weer in de kast en gaat ie weer niet aan...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OwDeeBee schreef op 11 maart 2003 @ 01:20:
Gvd, net werkte het weer een tijdje goed, maar alles lag eruit, nu zit het allemaal weer in de kast en gaat ie weer niet aan...
Doe de losse onderdelen dan eens één voor één terugzetten ipv allemaal tegelijk. Dan kun je makkelijker zien bij welk onderdeel het misgaat :) Of, als het 'willekeurig' is, dan zou ik de mobo of voeding verdenken. De mobo staat niet zo bekend om diens kwaliteit, zie ook de search en de troubleshooter B)
Pagina: 1