Final Fantasy versies & clones?

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Welke clones van Final-Fantasy-like games zijn er op dit moment voor de PC? Ik kan niet echt iets vinden wat de goede oude Final Fantasy styl bevat en er mooi uitziet (XI komt in November).
Welke FF-versies & clones kennen we op dit moment voor de PC?

Verwijderd

Volgens mij zijn er best wel fansites te vinden met opsommingen daarvan:
http://directory.google.c..._Fantasy_Games/Fan_Works/

en anders even een review van FF opzoeken en klikken op "more games in this genre" etc...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:39
Final Fantasy 7 en 8 zijn er voor de PC te verkrijgen, je moet alleen wel goed zoeken daarvoor :)
Voor de rest vond ik Silver een leuk spel die best wel op FF lijkt. En dan was er nog één, volgens mij heette die Septera Core, die werd ook bestempeld als Final Fantasy clone.

The devil is in the details.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb hier zelf FF 7 liggen, zeer strak spel, prachtig gewoonweg. En dan niet zozeer de graphics, maar het verhaal en de diepgang. Helaas gaf het spel veel probs met mijn Radeon 8500 omdat deze geen 8-bit textures meer zou ondersteunen. Oftewel alleen software-modus werkte nog. ;(

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Op 7, 8 en 11 na zijn er geen Final Fantasies op PC, en eigenlijk ook geen vergelijkbare spellen...de meeste PC RPG's zijn echt wezenlijk anders dan de Japanse Fantasy RPG's. Ik dacht dat of Grandia of Skies of Arcadia er ook voor de PC was maar zeker weten doe ik het niet.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Meer een discussie draadje, move > Spielerij - Games & Discussies :)

• LordMithril
  • Laatst online: 02-11 21:54
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 18:39:
Op 7, 8 en 11 na zijn er geen Final Fantasies op PC, en eigenlijk ook geen vergelijkbare spellen...de meeste PC RPG's zijn echt wezenlijk anders dan de Japanse Fantasy RPG's. Ik dacht dat of Grandia of Skies of Arcadia er ook voor de PC was maar zeker weten doe ik het niet.
Grandia 2 is voor PC
skies of arcadia kwam nog.. of was dat nou op de GC?

Bier, Whiskey en Metal!!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je iets wilt vergelijken, moet je het origineel eerst definieren. Waar voldoet een FF-spel nou echt aan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

athlonkmf schreef op 08 March 2003 @ 21:41:
Als je iets wilt vergelijken, moet je het origineel eerst definieren. Waar voldoet een FF-spel nou echt aan?
1. het is Japans
2. het is singleplayer
3. het is een RPG
4. het verhaal (wat goed moet zijn) speelt zich in een fantasy wereld af
5. het barst van de uigediepte karakters met subverhalen
6. er is meer te doen dan hetgeen je moet doen (subquests)
7. het is erg goed :)

vergelijkbaar: Arc the Lad, Ys, Grandia, Wild Arms, Skies of Arcadia, XZR, Xak, Soulblazer, Chronotrigger/cross, Legend of Heroes, Star Ocean, Brandish, Xenosaga/gears, Alundra, Legend of the Dragoon enz. enz. enz. :P

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Dus FF XI niet :P

Magoed... éh... wat dacht je van Summoner, heeft ook wel aardig de stijl van FF als ik eerlijk ben, hoe het 2de deel is weet ik niet, die is voor zover ik het weet alleen voor de PS2...

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
White Dust schreef op 08 maart 2003 @ 22:54:
[...]

Dus FF XI niet :P

Magoed... éh... wat dacht je van Summoner, heeft ook wel aardig de stijl van FF als ik eerlijk ben, hoe het 2de deel is weet ik niet, die is voor zover ik het weet alleen voor de PS2...
FF XI vind ik daarom ook niet in het rijtje 'Final Fantasy' passen :(
Maar verder ken ik alleen FF7 en 8 voor de pc. En grandia 2 is ook erg goed.

En je kan natuurlijk altijd een PSX Emulator gebruiken, doe ik ook voor spellen als grandia 1 en chrono cross

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 22:29

MaDLiVe

.-Observer-.

BlackMage schreef op 09 March 2003 @ 00:25:
[...]

FF XI vind ik daarom ook niet in het rijtje 'Final Fantasy' passen :(
Maar verder ken ik alleen FF7 en 8 voor de pc. En grandia 2 is ook erg goed.

En je kan natuurlijk altijd een PSX Emulator gebruiken, doe ik ook voor spellen als grandia 1 en chrono cross
Septerra Core is ook wel heel leuk!

* MaDLiVe haalt hem zo even uit de kast.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Mystic_X
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

MaDLiVe schreef op 09 March 2003 @ 01:01:
[...]

Septerra Core is ook wel heel leuk!

* MaDLiVe haalt hem zo even uit de kast.
Hehehe dat spel heb ik ook. Zelfs legaal :D
Best wel een leuk spel beetje wennen aan het begin.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:07
--MeAngry-- schreef op 08 March 2003 @ 10:13:
Ik heb hier zelf FF 7 liggen, zeer strak spel, prachtig gewoonweg. En dan niet zozeer de graphics, maar het verhaal en de diepgang. Helaas gaf het spel veel probs met mijn Radeon 8500 omdat deze geen 8-bit textures meer zou ondersteunen. Oftewel alleen software-modus werkte nog. ;(
daar is een patch voor! zoek naar riva128/tnt of geforce patch.
met fsaa aan is het best te pruimen

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Een emulator is inderdaad het beste idee aangezien echt ontzettend veel gave (semi)clones op de PSX verkrijgbaar waren zoals Suikoden, Vandal Hearts, Final Fantasies etc.

Ik zal es even kijken, voor de rest bedankt voor alle input. Er blijkt uit wat ik al dacht, de PC-markt wordt best wel buitengesloten op dit gebied, jammer.
Ik vind geloof ik ook 2D RPGs beter (Oudere FF's en Vandal Hearts etc.) dan de 3D's want die worden door het zogenaamd grafisch ingewikkelder/mooier maken alleen maar lelijker vind ik. FF7 (PC) is hier het beste voorbeeld van, ik heb hem maar kan hem niet langer dan 1 minuut spelen of ik ga weer over mn nek van de graphics :(

Verwijderd

Stan schreef op 10 March 2003 @ 15:25:
Een emulator is inderdaad het beste idee aangezien echt ontzettend veel gave (semi)clones op de PSX verkrijgbaar waren zoals Suikoden, Vandal Hearts, Final Fantasies etc.

Ik zal es even kijken, voor de rest bedankt voor alle input. Er blijkt uit wat ik al dacht, de PC-markt wordt best wel buitengesloten op dit gebied, jammer.
Ik vind geloof ik ook 2D RPGs beter (Oudere FF's en Vandal Hearts etc.) dan de 3D's want die worden door het zogenaamd grafisch ingewikkelder/mooier maken alleen maar lelijker vind ik. FF7 (PC) is hier het beste voorbeeld van, ik heb hem maar kan hem niet langer dan 1 minuut spelen of ik ga weer over mn nek van de graphics :(
Dat was ik met je eens tot Final Fantasy 10 :) het eerste spel waarbij *IK* durf toe te geven dat de graphics wezenlijk iets toevoegen aan het spelplezier. Anyway, dat de PC markt wordt buitengesloten heeft de PC markt aan zichzelf te danken, er is geen vraag naar dit soort spellen. FF7 wordt al jaren als 1 van de allerbeste RPG's ooit aangeduid en die verkocht waar-de-loos op PC. (nog geen 25% van de PSX verkopen)
Pagina: 1