[OpenBSD] ARP, IP, Cnet...

Pagina: 1
Acties:

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 08:00
Aangezien ik er nog niet uit ben, en verscheidene aangeboden oplossing, zoals:

> Alias maken in het juiste Cnet;
> Handmatig IP aan t ARP tabel toevoegen;
> Uitschakelen van die functie (== onmogelijk);

niet werken, post ik hier mijn probleem:

OpenBSD wil, zodra er een packet binnenkomt, bestemd voor de IP layer, in een geheugentabel het ARP adres met het bijpassende IP adres zetten, om zo sneller de packets over het ethernet te routen. Nu wil dit niet werken indien de client in een ander Cnet zit (dwz, een ander /24 netwerk). Dan spuit de OpenBSD ARP stack een semi-random error, waarna de route naar de client (nodig omdat er gebruikt wordt gemaakt van kabel@ut, wat via het @home netwerk gaat) gereset wordt, onbruikbaar wordt en waardoor de bak consolematig hersteld moet worden. Dit is uitermate vervelend, want ik kan zo geen ssh sessie beginnen. Ook het aanpassen van het IP werkt niet, want het IP wat internetaccess heeft is uitgereikt door de Uni via DHCP, en aliases werken ook niet.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TGEN schreef op 08 March 2003 @ 02:35:
> Uitschakelen van die functie (== onmogelijk);
Waar is dat onmogelijk. Wat wil je bereiken, je probleemstelling is een manier om iets te doen. Belangrijker lijkt me het doel wat je wil bereiken.

• TGEN
Mijn doel? Het werkend krijgen van TCP/IP met verschillende cnetten op 1 collision domain. Die functie is niet uit te schakelen, tenzij ik met een brakke ARP implementatie rond wil wandelen.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• TGEN
Het probleem is opgelost, door het upgraden naar 3.2 (er stond eerst 3.1 op). Dit is geen hands-on oplossing, maar t werkt nu wel :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly