Enkel omdat ik nou eenmaal graag recht zet wat een ander verkeerd lijkt te begrijpen aan mijn uitspraken of uitleg zal ik dan toch nog 1 keer reageren, niet echt als aanval bedoeld..
De laatste alinea in m'n eerste reactie sloeg enkel op het feit dat ik niet begreep wat je ermee bedoelde en waarom is inmiddels duidelijk. Omdat het laat was en ik mezelf in wilde dekken zette ik er een smiley bij die naar nu blijkt voor 'boring' staat, maar bedoeld was als een moe gapend mannetje.
Dat van de woordenschat en intelligentietest was bedoeld om aan te geven hoe zoiets over kan komen, en niet direct als een vingerwijzing naar jou als persoon. Vraag maar na bij je mede-modders, die weten er vast alles van. En nee, we zijn hier allebei niet nieuw en dat had ik van jou heus wel gezien, en na 'sorry dat..' gaf ik aan waarom dergelijke reacties juist zo teleurstellend zijn en dat ik dat dus ook niet van jou had verwacht. Wel een beetje zwak trouwens dat je de reacties van anderen erbij haalt. Had ik ook kunnen doen, maar liever niet. Bovendien is het heel normaal in een forum dat een ander zich beperkt tot zijn eigen inbreng en de reactie daarop, zich ondertussen voedend met nieuwe reacties zodat een eventuele vraag om verduidelijking uit kan blijven.
Kennis van een ander etc.: "loopback device? localhost? 127.0.0.1? Datgene dat altijd werkt?" en niet te vergeten "dus wel". Na de volgende alinea had je daarom al kunnen weten waarom er "Uhh" stond. Bovendien is schermen met dezelfde fouten bij de andere partij het zwakste wapen dat er is.
De 'afstraffing': je ziet een verschil tussen een afstraffing en ongenuanceerde uitspraken. Da's mooi, en daarom noemde ik het ook een 'afstraffende' reactie, waarmee ik aangaf hoe een ongenuanceerde uitspraak bij mij overkomt. Verder weet ik niet waar je vandaan haalt dat ik jou naar iedereen onaardig vind overkomen; het was i.h.a. bedoeld, en dan toegepast op de reacties op mijn inbreng.
Dat je mijn eerste reactie irritant vond was wel duidelijk, maar minder is dat je dat liet blijken op een manier die ik hierboven heb uitgelegd. Dat je daarbij niet meer leek te kijken naar de inhoud was nog het ergste. 'Oh?' had ik inderdaad anders kunnen brengen en is ook zeker niet mijn gewoonte, dat geef ik toe, maar na een zware dag en 2x260 km snelweg (en naar goede gewoonte eigenlijk altijd in technische forums) beperk ik me liever tot korte teksten, helemaal als de boodschap een alinea later wordt verduidelijkt. Ok, ik had het weg kunnen laten, dat realiseerde ik me zelfs op het moment van inkloppen, maar soms is het niet zo erg om op die manier mensen nog even te laten nadenken, daar 'Oh?' in een rechtstreekse dialoog ook helemaal niet verkeerd overkomt als interruptie. In een forum is het blijkbaar niet verstandig, blijkt nu. Buiten dat ging je hier uit van een ondertoon, maar had het ook onwetendheid van mijn kant kunnen zijn.
Regular: die kreet zal me eigenlijk een beetje worst zijn en doet inderdaad niet ter zake, maar als je dan toch mijn andere postings hebt bekeken om me in te schatten zul je zien dat er geeneen bullshitreactie of -topic te vinden is, en mijn smileygehalte is overigens ook behoorlijk laag. Net als in dit topic trouwens, dus dat dit dan een keertje fout gaat, alla. Ik geloof ook niet dat mijn reactie in dit topic voor bullshit staat qua inhoud, en wat de onduidelijkheid betreft ga ik er maar vanuit dat ik misschien meer mogelijkheden zag dan jij en ik weet zeker dat een groot aantal lezers nog steeds niet weet wat je probleem is als ze alleen de eerste posting lezen.
Ten slotte: je hebt denk ik niet alleen van de rest 'wel' nuttige reacties gehad, maar ook van mij. Sterker nog: als ik je 100% had begrepen was er zoals je hebt kunnen zien (er vanuit gaande dat ik je nu wel goed heb begrepen en nuttige info heb gegeven) geen volgende meer nodig geweest, behalve dan misschien om het spul werkend te krijgen op jouw manier, waarvan je duidelijk onzeker was of dat de goede manier is. Ook wil ik nog wel toegeven dat mijn reactie er overdag misschien anders uit zou hebben gezien en zelfs dat bepaalde zaken hier zorgen voor verhoogde prikkelbaarheid.
Maar (en dit geldt voor iedereen, dus niet in het bijzonder voor jou) ik zou graag zien dat men gewoon een beetje oppast met reacties op de inbreng van een ander in een 'eigen' topic, daar die alleen maar goed bedoeld zijn, daar kan men rustig vanuit gaan. Een te gekwiekte reactie op een dergelijke bijdrage is nooit leuk, helemaal als dit gebaseerd is op zoiets als aangenomen ondertonen en volharding in de juistheid van de eigen acties, en doet simpelweg afbreuk aan het plezier in dit forum. Hetzelfde geldt trouwens voor het laten weten hoe iets afloopt; van menigeen hoor je niets meer, de posters van de bijdragen soms in vertwijfeling achterlatend..
Enne.. ik hoop uiteraard dat m'n bijdrage van waarde is..