Samba 3 is uit als alpha - resultaten

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
We hebben het hier niet over TNG, maar over de opvolger van samba 2.
Ik wil weleens weten wie hier al geprobeerd hebben Samba 3 (Samba-3.0alpha22 om precies te zijn in mijn geval) al hebben uitgeprobeerd.
Ik wel, mijn make all duurde wel erg lang, maar ik moet zeggen dat de binaries goed draaien.
Ik kan nu in computer management meer informatie opvragen in de sectie Shared Folders.
Echter mijn CUPS-printers worden ineens niet meer geshared, terwijl in de documentatie daarover geen verandering is aangegeven. Het melden van bugs is helaas op de smaba-pagina's niet goed aangegeven.
Wat zijn jouw ervaringen? Het is de moeite waard om alpha's te testen, dit voorkomt vervelende bugs in de uiteindelijke release en je kunt mooi naar nieuwe features kijken :).
* Arjan A is erg tevreden, afgezien van het CUPS-probleem

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Kheb m al een tijdje via debian unstable. Is wel sneller als de 2.x versie iig :)

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Sneller wel ja, da's idd beter. Heb jij ook CUPS printers?

Canon EOS | DJI M2P

Verwijderd

Nope mijn printer schijnt zowiezo een hell te wijzen om aan de praat te krijgen (710C van HP) :)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Arjan A schreef op 08 maart 2003 @ 01:56:
Het melden van bugs is helaas op de smaba-pagina's niet goed aangegeven.
Reporting bugs & Development Discussion
---------------------------------------

Please discuss this release on the samba-technical mailing list or by
joining the #samba-technical IRC channel on irc.openprojects.net

If you do report problems then please try to send high quality
feedback. If you don't provide vital information to help us track down
the problem then you will probably be ignored.
Ik zal het binnenkort eens uit gaan proberen. Ik ben laatst bezig geweest met een PDC dat werkt wel leuk.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
PDC heb ik hier al zolang het mogelijk is :). Werkt idd prima. Ook met deze samba gaat dat goed.
Ik zal es kijken of ik wat zinnigs kan zeggen op dat IRC kanaal :)

Canon EOS | DJI M2P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik kreeg het hier niet voorelkaar met een LDAP SAM. Documentatie daarover voor Samba 3 is nog niet uitgebreid genoeg.
Heb hier zonder problemen Samba-TNG en Samba 2.2.7a met een LDAP SAM lopend.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
_JGC_ schreef op 08 March 2003 @ 13:54:
Ik kreeg het hier niet voorelkaar met een LDAP SAM. Documentatie daarover voor Samba 3 is nog niet uitgebreid genoeg.
Heb hier zonder problemen Samba-TNG en Samba 2.2.7a met een LDAP SAM lopend.
Alpha 23 is inmiddels uit (31 maart) en draait stabiel. CUPS draait nu ook. Er is nu veel meer documentatie bij dan bij alpha 22, waardoor ik erachter kwam dat ik een configuratiefoutje had gemaakt met cups (en samba 3 is er nu iets strenger op).
Ik denk dat jij ook eens bij de documentatie van alpha 23 moet kijken, wellicht dat er voor jou ook nog handige dingen instaan.

Canon EOS | DJI M2P

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

even off/on topic .. tis leuk dat ze nu een win2k AD domain kunnen joinen maar ik vraag me af hoe dit met win2003 gaat draaien.

vraag me af, of het bv mogelijk is m.b.v samba meer dan 1 AD te "hosten" dus je iegen domain en die van bv 2 vrienden zodat je als het waare 3 verschillende pc's draait

nu vermoed ik wel dat dit mogelijk moet zijn. (ik draai nu in een trust verband met 2 andere domain's) dus beheer ligt altijd bij de domain admin van het domain zelf)

dus helder:
ik draai op 1 *nix bak 3x samba die ieder in een ander AD domain hangen en dus elke fictieve SAMBA AD DC word dus door een ander domain admin beheerst

als dit mee kan naar win2003 zou ik helemaal boven jan wezen.

het klinkt leuk btw ik zit er echt op te wachten tot een stable 3.0 versie (ongeacht meerdere DC mogelijkheden)

Tja vanalles

Verwijderd

Samba zal altijd achterlopen op de producten van Microsoft.

Dit is om het simpele feit dat samba zich compatibel moet maken met Microsoft producten door middel van Netwerk reverse Engineering. Dit kost heel veel tijd.

Samba 3.0 gaat heel veel brengen. In combinatie met met de ACL patches heb je een echte Windows 2000 Server killer.

Vanuit het management waar ik werk is ook heel veel interesse voor Linux en Samba. Er zijn plannen voor het overzetten van databases naar Linux. En Samba 3.0 als hij uit is zal worden getest als tweede fileserver naast de Windows 2000 Server die we nu al hebben draaien.

Ik heb de afgelopen dagen net veel berichten gelezen over mensen die hebben expirimenteerd met Samba 3.0. Ik ben hem nu aan het downloaden om zelf eens wat te expirimenteren :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

altijd achterlopen tja ... was het maar een redelijke tijd .. win2003 staat alleen helaas alweer voor de deur ... en zoals altijd .. win2k zal misschien maar nog een jaar of 2/3 meegaan ..

en das baluh want samba is een goed product

Tja vanalles

Verwijderd

Ik heb dan geluk, want waar ik werk hebben ze geen geld om iedere 3/4 jaar hun netwerk OS, Client OS te upgraden als Windows weer een nieuw revolutionair product heeft bedacht.

Ik heb ze het gewoon uitgelegd waarom samba zo achterloopt. Men vindt het veel belangrijker dat het stabiel en betrouwbaar is en de kans op virussen afneemd en dat Linux niet afschrijft. Er zijn helemaal geen plannen om naar win2003 over te schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 21:36 ]

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hoe word samba 3 aangegeven in het netwerk? in 2.x reeks was het altijd windows NT 4.5

nu win2k server?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

M4RTiN schreef op 03 april 2003 @ 22:15:
hoe word samba 3 aangegeven in het netwerk? in 2.x reeks was het altijd windows NT 4.5

nu win2k server?
Dat kon je bij samba 2.x al zelf aanpassen :)

Hmm de final zal nog wel een tijdje duren denk ik, jammer want onze fileservers draaien ook op slackware met samba en we stappen niet over op alpha en beta gedoe.
Ik zal het thuis eens gaan testen :)

Alle proemn in n drek

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vso schreef op 03 April 2003 @ 21:08:
win2003 staat alleen helaas alweer voor de deur ... en zoals altijd .. win2k zal misschien maar nog een jaar of 2/3 meegaan ..
Denk je?
ABN-AMRO dochter InterBank heeft net een complete uitrol met 300 NT4 (!!!) clients note gedaan, die stappen nu pas op win2k Server over.

Reken er maar op dat voorlopig de win2k3 servers die in actie zijn in compatibility mode draaien zodat win2k servers en win2k3 servers zonder problemen naast elkaar kunnen draaien.
Als je nagaat hoe lang het geduurd heeft voordat win2k server goed verspreid is geraakt...

note:

NT4 clients met SP5 omdat er niet getest is met 6a want die draaien ze zelf nog niet :X :X :X

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 03-04-2003 22:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1