Toon posts:

[XP] uitknop probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij mijn broer zijn pc wil uit doen druk ik gewoon die uitknop en hij sluit vanzelf alles af en gaat dan uit.,..!
hier bij mij (met zelfde opstelling) als ik op die uitknop druk dan sluit hij alles af en herstart dan...? kan iemand me helpen?

ik heb eerder al een reply gehad maar ik weet niet wat eens rmb ofzo is..

Verwijderd

Topicstarter
ohw ik weet het al sorry ... voor de overlast.. sluit de post please:S

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Start >> Settings >> Control Panel >> Power options >> Advanced

Daar staat iets als:

"When I press the power button on my computer:"

En dan kan je kiezen tussen:

"Do nothing"
"Ask me what to do"
"Stand by"
"Shut down"

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 01:47:
ohw ik weet het al sorry ... voor de overlast.. sluit de post please:S
Als je nou voortaan ook nog ff wil posten WAT nou precies het probleem + oplossing was dan hebben andere er later misschien ook nog wat aan en geeft de search niet alleen loze kreten met "Laat maar, ik weet het al..."

de betaler vervuilt

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

GA!S schreef op 08 maart 2003 @ 03:17:
[...]

Als je nou voortaan ook nog ff wil posten WAT nou precies het probleem + oplossing was dan hebben andere er later misschien ook nog wat aan en geeft de search niet alleen loze kreten met "Laat maar, ik weet het al..."
Ik denk dat de oplossing die ik hierboven beschreef in de meeste gevallen de juiste oplossing is. Wellicht dat helioz op een andere manier het probleem heeft verholpen. In dat geval is het inderdaad belangrijk dat helioz zijn oplossing post in dit topic zodat dit kan dienen als referentie voor anderen met een identiek probleem.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
ehmm sorry ik krijste maar wat uit... ik heb het geprobeerd zoals silentsnow het zei.. maar het werkt nog steeds niet..

• RMYuma
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je in de BIOS van je moederbord al eens gekeken? Meestal staat daar een optie, waarmee je de functie van de power button kunt aangeven. In veel gevallen zijn er twee opties:
1) indrukken = meteen afsluiten
2) indrukken = slaapmodus (om volledig af te sluiten moet je de knop dan zo'n 4 seconden ingedrukt houden).

[ Voor 4% gewijzigd door RMYuma op 09-03-2003 05:00 . Reden: Aanvulling... ]

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Een ander probleem wat een rol kan spelen, als het niet de suggestie van the_prince is.
In het bios staan ook een aantal opties in de trend van "wake on .....". Kan zijn dat bijvoorbeeld wake on mouse-movement staat aangevinkt. Dan start je PC dus meteen weer op (althans bij mij)

Probeer dus eens alles met "wake up on" uit te schakelen en kijk dan of je nog steeds hetzelfde probleem hebt.

ps) de knop 4-5 seconden indrukken moet altijd werken. Dat is volgens mij een soort override. Lijkt me echter niet de meest praktische oplossing

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 10:35 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Voor de functie waarmee windows ME/2000/XP (98 na kleine fix) reageert op de powerknop of slaapstand-knop van je pc heb je de volgende dingen nodig:

-een ATX mobo/voeding
-een ACPI compliant BIOS
-Windows ME/2000/XP geïnstalleerd met ACPI
(wordt automatisch gedetecteerd bij install, kan niet in een bestaande install worden
veranderd)
-goede instelling bij in het configuratiescherm van windows zoals al eerder genoemd in post, zodat Windows weet wat ie met de druk op de powerknop moet doen

De topicstarter had het over automatisch (goed) AFSLUITEN van Windows, niet klats boem de pc uit. Goed afsluiten met een druk op de powerknop gebeurt bij de bovenstaande voorwaarden. Voorstellen van instellingen in de BIOS zorgen ervoor dat je PC uitslaat, alsof je de stekker eruit trekt, niet echt gezond voor je HD.

Topicstarter, je kunt controleren of je installatie van Windows ook ACPI heeft door bij Configuratiescherm->Energie->Geavanceerd er ook opties staan hoe de powerknop effect heeft op Windows. Zo niet, dan rest je er niets dan handmatig afsluiten via Start->Afsluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door BèR op 24-03-2003 20:26 . Reden: Toontje lager :) ]

Verwijderd

Beste misbehavingman.......

ik weet wel waar ik het over heb.
De oplossing die ik hier aandraag m.b.t. wake up settings in de bios was precies wat bij mij de oplossing was bij een soortgelijk of hetzelfde probleem. (nadat ik alles wat jij suggereert geprobeerd had |:( )

Dus de toon die je aanslaat irriteert mij lichtelijk kan ik je vertellen.
Daar hoef je verder niet op te reageren. Kan goed zijn dat je mijn post nog niet had gezien.
Mensen proberen te helpen en als niet alles meteen perfect is jammer dan.

ps) de ACPI kun je wel degelijk veranderen, ga maar eens naar device manager-> computer dan kun je de driver voor de HAL wel degelijk veranderen. Wel riskant overigens

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 10:59 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 10:56:
Beste misbehavingman.......

ik weet wel waar ik het over heb.
De oplossing die ik hier aandraag m.b.t. wake up settings in de bios was precies wat bij mij de oplossing was bij een soortgelijk of hetzelfde probleem. (nadat ik alles wat jij suggereert geprobeerd had |:( )

Dus de toon die je aanslaat irriteert mij lichtelijk kan ik je vertellen.
Daar hoef je verder niet op te reageren. Kan goed zijn dat je mijn post nog niet had gezien.
Mensen proberen te helpen en als niet alles meteen perfect is jammer dan.

ps) de ACPI kun je wel degelijk veranderen, ga maar eens naar device manager-> computer dan kun je de driver voor de HAL wel degelijk veranderen. Wel riskant overigens
Sorry, je hebt gelijk. Ik zal eens wat beter op me woorden letten. Bericht is (hoewel t weinig nut nog zal hebben) ge-edit. Beleefdheid is indd belangrijk!
It won't happen again
_/-\o_
Pagina: 1