ik ben al een aantal dagen bezig met het bouwen van een tree navigatie (vorige -volgende) voor ebooks maar het wil niet echt lukken,
wat ik wil doen is boeken op het internet plaatsen. En die boeken wil ik indelen in hoofdstukken en paragrafen.
nu de volgende structuur
[boek]
boekid
auteur
titel
datum
[boek_onderdelen] bevat de hoofdstukken en hun paragrafen
hoofdstukid // auto nummering
boekid // bovenstaande id
mainhoofdstukid // id van de parent
hoofdstuknaam
[boek_paginas]
hoofdstukid
paginanr
inhoud
dus een boek - met meerdere hoofdstukken en paragrafen - met meerdere pagina's
volgende structuur dus
hoofdstuk 1
-paragraaf 1.1
#pagina1
#pagina2
#pagina3
--paragraaf 1.1.1
#pagina1
#pagina2
#pagina3 <== van hier wil ik naar
-paragraaf 1.2
#pagina1 <== hier komen
#pagina2
stel je voor dat ik nu van paragraaf 1.1.1 pagina 3 naar paragraaf 1.3 pagina 1
check of er geen nieuwe sub paragraaf is of nieuwe paragraaf.
ik moet dus eerst naar naar paragraaf 1.1 dat is te doen omdat ik kan kijken wat de parent van 1.1.1 is.
dan moet ik de volgende paragraaf vinden 1.2 (zou niet weten hoe ik dat moet doen) en dan kijken of er een subparagraaf is anders de eerste pagina raadplegen
maar hoe zoek ik als ik paragraaf 1.1 de volgende paragraaf 1.2 want de hoofdstukid zijn autonummeriek, dus ik kan niet zeggen + 1.
hoop dat iemand me kan helpen, eventueel aan een betere database structuur want ik denk dat ik best veel load van de server kan gaan eisen...
wat ik wil doen is boeken op het internet plaatsen. En die boeken wil ik indelen in hoofdstukken en paragrafen.
nu de volgende structuur
[boek]
boekid
auteur
titel
datum
[boek_onderdelen] bevat de hoofdstukken en hun paragrafen
hoofdstukid // auto nummering
boekid // bovenstaande id
mainhoofdstukid // id van de parent
hoofdstuknaam
[boek_paginas]
hoofdstukid
paginanr
inhoud
dus een boek - met meerdere hoofdstukken en paragrafen - met meerdere pagina's
volgende structuur dus
hoofdstuk 1
-paragraaf 1.1
#pagina1
#pagina2
#pagina3
--paragraaf 1.1.1
#pagina1
#pagina2
#pagina3 <== van hier wil ik naar
-paragraaf 1.2
#pagina1 <== hier komen
#pagina2
stel je voor dat ik nu van paragraaf 1.1.1 pagina 3 naar paragraaf 1.3 pagina 1
check of er geen nieuwe sub paragraaf is of nieuwe paragraaf.
ik moet dus eerst naar naar paragraaf 1.1 dat is te doen omdat ik kan kijken wat de parent van 1.1.1 is.
dan moet ik de volgende paragraaf vinden 1.2 (zou niet weten hoe ik dat moet doen) en dan kijken of er een subparagraaf is anders de eerste pagina raadplegen
maar hoe zoek ik als ik paragraaf 1.1 de volgende paragraaf 1.2 want de hoofdstukid zijn autonummeriek, dus ik kan niet zeggen + 1.
hoop dat iemand me kan helpen, eventueel aan een betere database structuur want ik denk dat ik best veel load van de server kan gaan eisen...