Computer moet 2x aan voor ie opstart!

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Hey!
Mijn 2e systeempje thuis heb ik net in elkaar geknutseld, te weten:

Abit Be6 mobo
Celeron 500@563
64 MB Ram pc100
Helios Voodoo rush
CB sounblaster AWE 64
Legato ATX 250 watt miditower.

Als ik nu de computer aan druk, gaan de fans, hd enzo draaien, maar krijg nix te zien op het beeldscherm, daarvoor moet ik de stekker eruit halen en nog een keer opstarten. Hoe kan dat? Wat is hier een mogelijke oplossing voor?

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Ik heb precies het zelfde :(

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Ik heb hetzelfde probleem met een BE moederbord, maar heb nog niet de moeite genomen om het te onderzoeken.

Het zou een verkeerd contact kunnen zijn met een standoff / schroefje bij je mobo (kortsluiting dus). Probeer ook eens je DIMM in een ander slot te steken.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
Probeer eens een voeding met meer Watt. Het lijkt erop dat hij niet genoeg stroom krijgt.. Verder zou ik het ook niet weten.

| I've got permission to color outside the lines |

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb nog een computer met een Abit Be6 mobo, daar heeft ie geen problemen.

En de Dimm is trouwens een beetje stuk. herkent maar 32 van de 64 MB :(

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:52
ik heb toen eens een keer dat er een aantal p3 processoren waren die wat problemen hadden met aanzetten. aangezien celeron2 (als je die hebt) een p3 is met minder cache. kan je zo'n processor hebben

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Op vrijdag 17 november 2000 22:45 schreef Genotix het volgende:
Probeer eens een voeding met meer Watt. Het lijkt erop dat hij niet genoeg stroom krijgt.. Verder zou ik het ook niet weten.
300 watt voor een amd duron 600 met voodoo3 lijkt me genoeg :)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
het is een Celeron 1, en in het vorige systeem had hij nergens last van. Ik weet trouwens van het probleem met de P3 af.

En ik heb geen AMD Duron, een Celeron :?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mijn KT7. Ik heb het kunnen verhelpen met een wijziging in het BIOS. Ik meen dat ik onder PnP/PCI configuration, de instelling PnP Os installed op YES heb gezet.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Had ik al...

• BenJoep
Ja, 300 Watt is genoeg voor een duron..

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
AAAAAAARGGGGGGhhhhhh
ik heb geen Duron! (jammer genoeg)

• BenJoep
Trap die Voodoo 3 maar verrot :)
Ik had begrepen dat de voodoo 3 ontzettend veel energie sleurpen.

• BenJoep
Er was ook een gozer die wel een duron had met hetzelfde probleem.. En ik weet dat je een celeron hebt... :)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Echt kappen nou, loop je echt dit topic te verneuken???

[edit]
Ik heb dus gen Voodoo 3

Verwijderd

ik heb ook het zelfde probleem nu heb ik gisteren een etherkaart er bij geplaatst en de PIRQ_1 voor PCI-2 and PCI-5 heb ik vast gezet op irq 10 nu staat highpoint technology inc. hpt 366 ook op irq 10 was irq 11 toen ik vandaag de pc aan zette had ik geen probleem misschien toeval maar anders moest ik al tijd de stroom er af gooien
ik hoop dat je er wat aan hebt*D

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik zal eens zien, voorlopig start dat ding helemaal niet meer op... :(

• BenJoep
Ff alle contacten in die kast nakijken.. Kijk ook eens naar de powerknop, er kunnen in de klast aan de voorkant draadjes los zitten, of hij maakt geen contact op je moederbord..

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Degene die mij ge-ICQ-ed heeft: bedankt!

• BenJoep
Zit ff niet aan je pik te trekken, man..
Er is nog een gozer met hetzelfde probleem die een Voodoo 3 en een Duron heeft.. Je bent godver niet de enige die met een probleem zit. Als je die Fuck toppic nou gelezen had had je dit ook gezien, maar nee meneer denkt alleen aan zichzelf..

Nou dit zijn de enige woorden die ik eraan vuil maak. En dus PEACE

:) :)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Tja, beetje onduidelijk, maar nu zie ik het

En 't is voor mij nooit oorlog geweest hoor :) ;)
Beetje stressy vandaag, dan krijg je dat he... ;)

• BenJoep
Ja het was een beetje een gestreste dag :(

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 12:04

Petuhr

FreeBSD

Heb hier hetzelfde probleem met een BP6...

Weet nog geen oplossing, maar ik denk dat het aan m'n hd ligt :(

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad, en bij mij was m'n moederplank verrot.

Verwijderd

Hiero hetzelfde probleem. Mijn PC doet nix als ik hem aan doe (behalve dan Fans) maar als ik dan na 2 seconden op de reset knop druk doet hij het gewoon Rock-Steady.

En dit probleem is ALTIJD, of ik moet mijn PC net 10 seconden gelden hebben uitgezet... Mijn config. staat hieronder, mijn voeding is 300W - Zo'n Powerlinegeval..

Verwijderd

SAME HERE!
Als ik de computer uit zet en 10 seconde wacht en dan weer aanzet dan gaan alle fans enzo wel draaien maar daarna zie ik niets. Dan reset of start ik em opnieuw op en dan doet ie het wel.
Celly2-600@900
abit bf6
geforce mx
maxtor 30 gb
promise uata66

Ik weet zeker dat het niet de voeding is. De videokaart is het ook niet want een maandje geleden toen ik nog een tnt1 had deed ie het ook. Daarnaast de proc ook niet aangezien er zat mensen zijn met dezelfde problemen maar een compleet andere proc.

Wat ik hier wel uithaal is dat alle mensen in dit topic die last hebben van dit probleem een ABIT hebben (incluus me).
hm zou het dus aan Abit kunnen liggen. Iets wat de be6/bf6/kt6 gemeen hebben.... (de 6 8-))

Verwijderd

Volgens mij heeft ook iedereen een Celeron..... Mijzelf incluis

Verwijderd

tis wel zo dat met m'n p2-350 m'n abit bf6 dat probleem niet had en de celly 466 die ik hiervoor had wel. En nu met celly2 ook
zou dan misschien toch aan celly kunnen liggen EN/OF Abit combinatie.

• erlen
  • Laatst online: 03-07-2019
Tja, ik heb hetzelfde probleem. Maar ik heb geen Celeron en geen Asus. Ik heb een PIII 550. Het begon bij mij na het vervangen van een Celeron voor een PIII. De celeron gaf juist geen problemen. Met resetten start de PC altijd op, met een cold boot komt ie niet door de POST heen. Binnenkort ga ik het proberen met een zwaardere voeding.

Verwijderd

Ik heb net ABIT-Nederland gebeld (aardige mensen) en die liepen mij computer configuratie door (ik heb trouwens een 300W voeding) en het probleem zat hem in het volgende:

Mijn voeding bleek TE licht te zijn, op mijn voeding staat namelijk dat hij op 3,3V 14 Ampère levert. Voor mijn configuratie was volgens hun een minimum van 16A nodig op 3,3V. :'(

Dus dat wordt of telkens op de reset knop drukken of een nieuwe voeding kopen...
Pagina: 1