[gentoo]Sendmail problemen

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Voordat ik dit topic geopend heb, heb ik een topic in de Gentoo Forums geopend. Daar konden ze me helaas niet helpen.

Ik heb het volgende probleem. Op mijn server heb ik een phpbb forum. Alles werkt netjes behalve het verzenden van e-mail. Ik heb geen SMTP server opgegeven zodat alles via sendmail gebeurd.

In het begin... na de installatie werkte alles perfect. E-mail ook, geen problemen. Met de installatie van de nieuwe sendmail (welke securityholes fixed) wordt er geen enkel e-mailtje meer verstuurd door het forum :(

Dit terwijl er verder helemaal niets veranderd is.

Ik heb etc-update uitgevoerd en de sendmail bestanden vervangen (ook met de oude bestanden werkte het niet).

Voor het forum is er geen sendmail daemon geladen. Dat is niet nodig omdat het commando sendmail aangeroepen wordt.

Het is duidelijk geen phpbb probleem omdat in het log /var/mail.log de regel 'connection refused by localhost [127.0.0.1] staat.

Komt er op neer dat op één of andere manier de loopback het verzenden van e-mail blokkeerd...

De vraag is nu, hoe los ik dit op?

• GAEvakYD
  • Laatst online: 08:14
Je moet even zorgen dat sendmail acces krijgt om mail te versturen vanaf 127.0.0.1. Dit kun je bijvoorbeeld (er zijn betere manier maar voor alleen localhost is dit ook goed) realiseren door in de file /etc/mail/sendmail.mc de regel:

DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')

Toe tevoegen.
Vervolgens moet je een nieuwe sendmail.cf generen door te zeggen:
m4 /etc/mail/sendmail.mc > /etc/sendmail.cf.

Als laatste even sendmail service restarten en klaar is kees. Je kunt het nu ook testen door een telnet te doen telnet 127.0.0.1 25.

Ps die directory's van de files zullen bij gentoo wel anders zijn maar de bedoeling is wel duidelijk hoop ik

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ja want gentoo houd daar apparte conf bestanden voor bij, die staan in /etc/conf.d dus daar moet je ff kijken!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
GAEvakYD schreef op 08 March 2003 @ 00:48:
Als laatste even sendmail service restarten en klaar is kees. Je kunt het nu ook testen door een telnet te doen telnet 127.0.0.1 25.
Voor het forum is er geen sendmail daemon geladen. Dat is niet nodig omdat het commando sendmail aangeroepen wordt.
;)

Ik probeer het wel even :)

[update]
Je hebt het over Daemo Options. Dat is dus voor de sendmail daemon. Ik gebruik de daemon dus niet. Een telnet naar poort 25 wil dus ook niet.

De sendmail.mc staat wel in /etc/mail

Al met al heb ik het gevoel dat ik hier dus niet veel verder mee kom...
[/update]

[ Voor 27% gewijzigd door LollieStick op 08-03-2003 23:02 ]

Verwijderd

Kijk ook nog ff voor de zekerheid in je
"relay domains", misschien staat 127.0.0.1 er niet in ......