Toon posts:

Asus P2B-VM systeem doet helemaal niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een pc van iemand staan met een Asus P2B-VM moederbord erin. Er zat een ATI Rage 128 (32mb) videokaart in die ik wilde vervangen door een TNT2 (32mb). Nadat ik die TNT2 erin had gedaan hoorde ik bij het opstarten een knal en kwam er een lichte brandlucht uit de kast :X . Vervolgens ging hij wel gewoon verder met opstarten, totdat ik hem na zo'n 10 seconden zelf had uitgeschakeld. Toen ik hem een paar minuten daarna opnieuw wilde opstarten deed hij niets meer, ook niet met de ATI videokaart. Nu heb ik alle hardware behalve de cpu, geheugen en harddisk losgekoppeld, maar er zit nog steeds geen leven in. Ik kan nergens een doorgebrande chip oid vinden. Is het moederbord nu gewoon kapot, of kan het ook iets anders zijn.

En hoe kan zoiets eigenlijk gebeuren na het verwisselen van een videokaart. Beide kaarten zouden toch wel geschikt moeten zijn voor dit moederbord.

Mocht het moederbord dus echt kapot zijn, kan ik dan de hardeschijf met daarop Win XP gewoon als slave aan een andere pc hangen om eventueel nog wat data er af te halen?

Specs:
Asus P2B-VM
ATI RAGE 128/TNT2
128mb ram (pc100)
Maxtor 10gb
230watt voeding

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

je voeding is wel errug licht. ik heb een asus p2b-f met een p3-500, 128mb ram, een 13.6gb schijf, een dvd en een cdwriter en een ATi Rage 128 die ik wilde vervangen door een Rage 128 pro. bij mij kwam er ook een knal en toen deed de pc ook nix meer. de voeding was opgeblazen. nu zit er een el-cheapo 300 watt in en die dot het prima.

[ Voor 2% gewijzigd door mentalmadnizz op 08-03-2003 09:22 . Reden: ff wat veranderd om misverstanden te killen ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Heb je al geprobeerd een andere voeding aan te sluiten ? Als je fan van de voeding niet draait, zou ik toch echt eens een andere voeding proberen.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen even een andere voeding proberen. De resultaten post ik wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mentalmadnizz schreef op 08 maart 2003 @ 09:21:
je voeding is wel errug licht. ik heb een asus p2b-f met een p3-500, 128mb ram, een 13.6gb schijf, een dvd en een cdwriter en een ATi Rage 128 die ik wilde vervangen door een Rage 128 pro. bij mij kwam er ook een knal en toen deed de pc ook nix meer. de voeding was opgeblazen. nu zit er een el-cheapo 300 watt in en die dot het prima.

230W erg licht :?

P2-systemen van OEMs (waar je dit soort micro-ATX mobo in aantrof) werden meestal standaard met 200W voedingen geleverd. En dat ging meestal goed. Die vonk klinkt veel meer als kortsluiting bij een verkeerd ingestoken AGP kaart- wat allicht tot dode mobo heeft geleid- daar heeft de voeding niets mee te maken.

Oslik blyat! Oslik!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

mentalmadnizz schreef op 08 March 2003 @ 09:21:
Ja doe er een 500 watt voeding in >:) ;) . ( dit is een grapje)
Bij mij draait een p2 233@ 280.4 makkelijk op 200 watt.
Met 2 harde schijven
Cd-rom
Ccfl
USB Modem
Nvida 128
enz...

[ Voor 4% gewijzigd door Temraakle op 10-03-2003 11:33 . Reden: Weer te laat. ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 23:35:
Knip
Lalala verder met opstarten, totdat ik hem na zo'n 10 seconden zelf had uitgeschakeld.
Knip
Ik denk dan niet dat het aan je voeding ligt als die nog 10 sec door opstart. Als het een voeding probleem zou zijn had de computer na het ongeluk gelijk uit moeten gaan.
Lijkt mij eerder een probleem aan het moederbord door een gevallen schroefje bijvoorbeeld dat kortsluiting veroorzaakt.
Mocht het moederbord dus echt kapot zijn, kan ik dan de hardeschijf met daarop Win XP gewoon als slave aan een andere pc hangen om eventueel nog wat data er af te halen?
Dat kan altijd.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Inderdaad same here 200 Watt Asus P2b-f Celeron 1300 en het gebruikelijke overige..

Heb je het al met een PCI videokaart geprobeerd?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is dat toch altijd voor gedram met die voedingen? In die tijd was 200W meer dan genoeg voor een PC met 5 HD's, 2 CDROM's, snelle videokaart en overclockte CPU. 230 is dan zelfs extra overkill en daar kan het dus nooit aan liggen :) Zeker als het een merk voeding is, zal hij prima voldoen :)

Het mobo is waarschijnlijk gewoon dood, kortsluiting is niet niks voor zo'n teer onderdeel :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend een nieuwe voeding (Aopen 300watt) gekocht en erin gezet en alles werkt weer naar behoren. Het probleem was dus toch de voeding.

Over dat die voeding misschien iets te licht was:
Hier geloof ik helemaal niets van! Het was een gewone OEM pc dus dan zit het altijd wel goed. Ik heb zelf een IBM Netvista met een 185watt voeding. Hier heb ik nu een Athlon 1ghz, 640mb ram, 60gb harddisk, soundblaster Live!, Geforce4 TI4200 128mb, 3com 100mb en dvd-speler en burner in zitten en het draait superstabiel!

Het aantal watt van een voeding zegt dus eigenlijk heel weinig. Als ik sommigen hier moet geloven dan heb ik voor mijn systeem "minimaal een 350watt nodig".
Pagina: 1