Ik heb hier nu een pc van iemand staan met een Asus P2B-VM moederbord erin. Er zat een ATI Rage 128 (32mb) videokaart in die ik wilde vervangen door een TNT2 (32mb). Nadat ik die TNT2 erin had gedaan hoorde ik bij het opstarten een knal en kwam er een lichte brandlucht uit de kast
. Vervolgens ging hij wel gewoon verder met opstarten, totdat ik hem na zo'n 10 seconden zelf had uitgeschakeld. Toen ik hem een paar minuten daarna opnieuw wilde opstarten deed hij niets meer, ook niet met de ATI videokaart. Nu heb ik alle hardware behalve de cpu, geheugen en harddisk losgekoppeld, maar er zit nog steeds geen leven in. Ik kan nergens een doorgebrande chip oid vinden. Is het moederbord nu gewoon kapot, of kan het ook iets anders zijn.
En hoe kan zoiets eigenlijk gebeuren na het verwisselen van een videokaart. Beide kaarten zouden toch wel geschikt moeten zijn voor dit moederbord.
Mocht het moederbord dus echt kapot zijn, kan ik dan de hardeschijf met daarop Win XP gewoon als slave aan een andere pc hangen om eventueel nog wat data er af te halen?
Specs:
Asus P2B-VM
ATI RAGE 128/TNT2
128mb ram (pc100)
Maxtor 10gb
230watt voeding
En hoe kan zoiets eigenlijk gebeuren na het verwisselen van een videokaart. Beide kaarten zouden toch wel geschikt moeten zijn voor dit moederbord.
Mocht het moederbord dus echt kapot zijn, kan ik dan de hardeschijf met daarop Win XP gewoon als slave aan een andere pc hangen om eventueel nog wat data er af te halen?
Specs:
Asus P2B-VM
ATI RAGE 128/TNT2
128mb ram (pc100)
Maxtor 10gb
230watt voeding