[OC] P4 2400

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:51

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik ben begonnen aan mijn overclock. Ik heb het volgende systeem

Intel P4 2400B
Asus P4B533
512 DDR-Dram PC2700 333MHz

Ik ben aan het overclocken via het verhogen van het FSB. Ik zit nu op 16x 140 wat dus 2520 aangeeft. Ik ben er trots op ik weet het ik kan hoger en beter maar wat zijn de risico's behalve dan dat er iets kapot kangaan.

Mijn doel is om over de 3000 te gaan :) of is dat te hoog ge grepen?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Mmm, 2520 is niet echt hoog hoor. Probeer maar flink door te gaan met je fsb en als ie onstabiel wordt je vcore iets verhogen. Dit telkens doen tot je je limiet hebt. 3000 zo mogelijk moeten zijn. Er zijn voor de rest niet veel risico's als dat er dingen stuk kunnen gaan. Maar dat zijn toch dan al de ergste risico's?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 13:20
Inderdaad. Ik heb PC2100 Samsung geheugen, en ook een P4 2,4. Ik zit nu stabiel te werken @ 3,15 Ghz. Stressed wordt die alleen 70c met die boxed boeler :S. Binnenkort is dat hopelijk opgelost met WC.

Maximus: Je kan er weinig aan kapot maken (als je het rustig aan doet), gewoon steeds met stapjes verhogen, je CPU stressen en de temp in de gaten houden.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik heb me p4 2,4 tot 3.06 ghz gekregen, alleen kreeg ik toen steeds reboots omdat me voeding het nie trekt :X dus ik weet ook nie of het ook echt goed draait op die snelheid. Maar op 2,7 ghz liep ie uitstekend.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59
hier nog steeds een 1.8a @ 2.5 ghz (zo'n half jaar nu :P)

O-)

gewoon rustig beginnen en niet druk maken ,

ben je een tweaker of niet ;)

succes

Verwijderd

M@ximuS schreef op 07 March 2003 @ 22:50:
Ik ben begonnen aan mijn overclock. Ik heb het volgende systeem

Intel P4 2400B
Asus P4B533
512 DDR-Dram PC2700 333MHz
Ik ben aan het overclocken via het verhogen van het FSB. Ik zit nu op 16x 140 wat dus 2520 aangeeft. Ik ben er trots op ik weet het ik kan hoger en beter maar wat zijn de risico's behalve dan dat er iets kapot kangaan.
Mijn doel is om over de 3000 te gaan :) of is dat te hoog ge grepen?
Hoi , ik kan je niet psies vertellen hoe hoog je kan komen maar dit word duidelijk uitgelegd in de faq. :)
Je maakt een topic over iets wat je met searchen best wel makkelijk had kunnen vinden , lees deze eerst even door. :)
Moderatiepolicy DOC (update 7 November 2002) *lezen*
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

Om je toch ff verder te helpen geef ik je de link van het topic waar je vragen kan stellen over de P4 :)
Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 2)
Veel suc6 met je OC en dat de mhz'en er maar vanaf mogen springen. >:)

Verwijderd

Idd in de faq staat echt alles over overklokken, en over de pentium 4, dat ding kan redelijk makkelijk de 3 gigahertz halen. Mits de koeling goed is. Bij overklokken is vooral de koeling belangrijk, met waterkoeling haal je zeker de 3 gig wel.
En ga zo door met overklokken, en als je zo ver gaat dat de boel echt stuk gaat, moet je er een paar foto's van maken >:) (bij mij is nog niets stuk gegaan)

Verwijderd

Hij kan ZEER makkelijk de 3 ghz halen. Ik heb hem draaien @ 3100 ghz met de boxed cooler (zie specs)

En hoge risico's zijn er vrijwel niet. De cpu fikt niet door zonder cooler/heatsink :)

Verwijderd

De drie allergrootste vijanden van elektronisch chips zijn:
- Statische elektriciteit
- Warmte.
- Electromigratie

Bij een voltage mod: is dat wanneer de processor meer stroom krijgt, hij warmer wordt. Daarom is goede koeling hiervoor van groot belang. Met een standaard intel koeling kom je denk ik wel ergens bij de 3Ghz terecht, indien je voeding dat trekt.

Verder staat echt alles in de FAQ: Frequently Asked Questions voor (Die-hard) Overclocking Een échte Tweaker hoort dingen zelf te doen/testen/uitproberen en de search/FAQ's te gebruiken.

Veel succes met je overklok, ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 00:39 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vraag me al tijden af hoe ze dit geflikt hebben :?

http://www.twistedhardware.net/picspages/cpu/c0077.htm

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Een P4 overklokken is een van de makkelijke dingen in Tweakland :) Het risico bahalve de dood is dat je een hoge OC haalt :P Doe rustig met het voltage van een P4. 1,75 wordt toch wel als een grens gezien aangezien ze nog wel eens spontaan dood willen gaan (SNDS heet dat, [rml][ p4] SNDS anyone (Northwood only)[/rml] )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.