PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Verwijderd
Maximus: Je kan er weinig aan kapot maken (als je het rustig aan doet), gewoon steeds met stapjes verhogen, je CPU stressen en de temp in de gaten houden.
gewoon rustig beginnen en niet druk maken ,
ben je een tweaker of niet
succes
Verwijderd
Hoi , ik kan je niet psies vertellen hoe hoog je kan komen maar dit word duidelijk uitgelegd in de faq.M@ximuS schreef op 07 March 2003 @ 22:50:
Ik ben begonnen aan mijn overclock. Ik heb het volgende systeem
Intel P4 2400B
Asus P4B533
512 DDR-Dram PC2700 333MHz
Ik ben aan het overclocken via het verhogen van het FSB. Ik zit nu op 16x 140 wat dus 2520 aangeeft. Ik ben er trots op ik weet het ik kan hoger en beter maar wat zijn de risico's behalve dan dat er iets kapot kangaan.
Mijn doel is om over de 3000 te gaanof is dat te hoog ge grepen?
Je maakt een topic over iets wat je met searchen best wel makkelijk had kunnen vinden , lees deze eerst even door.
Moderatiepolicy DOC (update 7 November 2002) *lezen*
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)
Om je toch ff verder te helpen geef ik je de link van het topic waar je vragen kan stellen over de P4
Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 2)
Veel suc6 met je OC en dat de mhz'en er maar vanaf mogen springen.
Verwijderd
En ga zo door met overklokken, en als je zo ver gaat dat de boel echt stuk gaat, moet je er een paar foto's van maken
Verwijderd
En hoge risico's zijn er vrijwel niet. De cpu fikt niet door zonder cooler/heatsink
Verwijderd
- Statische elektriciteit
- Warmte.
- Electromigratie
Bij een voltage mod: is dat wanneer de processor meer stroom krijgt, hij warmer wordt. Daarom is goede koeling hiervoor van groot belang. Met een standaard intel koeling kom je denk ik wel ergens bij de 3Ghz terecht, indien je voeding dat trekt.
Verder staat echt alles in de FAQ: Frequently Asked Questions voor (Die-hard) Overclocking Een échte Tweaker hoort dingen zelf te doen/testen/uitproberen en de search/FAQ's te gebruiken.
Veel succes met je overklok,
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 00:39 ]
http://www.twistedhardware.net/picspages/cpu/c0077.htm
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()