Toon posts:

hdd in firewire kastjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenacht iedereen,

Ik heb 2 maxtor schijven (een oude 40 gig van 3 jaar oud en een 120 gig van 6 maanden) en een wd (80gig). Nu zijn ze allemaal in een kastje ingebouwd met firewire en usb 2.0. Nu heb ik steeds problemen met die 120 gig. De warmte is enorme heet zelfs met een cooler erop. Hij loopt ook af en toe vast en me mp3´s skippen soms wel eens. erg raar. Dit kan zijn dat de chipset de schijf niet ondersteund maar ook vanwege de warmte. Kom ik op het volgende welke schijf is het coolste. een wd of een maxtor of een andere schijf. Uit ervaring weet ik dat een laptop schijf het beste tegen warmte is alleen die wil alleen op usb 1.1 werken niet echt snel .

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 19:31
sommige hd's kunne gewoon niet goed in zo'n kastje. daar hoort een fan op te blaze.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Topicstarter
lees goed staat dat er een fan op staat

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt me een simpele vraag voor jullie welke schijf is nou het koelste en het best om in een firewire kastje te proppen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 22:28:
Goedenacht iedereen,

Ik heb 2 maxtor schijven (een oude 40 gig van 3 jaar oud en een 120 gig van 6 maanden) en een wd (80gig). Nu zijn ze allemaal in een kastje ingebouwd met firewire en usb 2.0.
Heb je al die 3 de schijven in 1 kastje? Of allemaal apart. Welke kastje heb je eigenlijk en waar zijn die te koop. Ik zoek al heel lang naar een kastje met zowel een usb2 als een fireiwre aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
euh ...welke kastje eens denken...ik weet het niet meer en de website ben ik ook kwijt maar ik dacht iets in de zin van new motion of zo iets, en het is apart

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik ken die kastjes wel, koelvermogen is niet echt super... probeer met het kastje open en een of andere fan erbij nog eens of hij skipt...

kan ook zijn dat ie niet genoeg stroom krijgt... ik heb geen idee welke hdd`s het beste tegen hitte kunnen en/of het minste produceren

Electronics development

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 10:47:
[...]

Heb je al die 3 de schijven in 1 kastje? Of allemaal apart. Welke kastje heb je eigenlijk en waar zijn die te koop. Ik zoek al heel lang naar een kastje met zowel een usb2 als een fireiwre aansluiting.
Bij dit bedrijf http://www.sunrisepro.com/shop/index.html?target=about.html hebben ze volgens mij dit soort kastjes.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Topicstarter
....lezen is een kunst he...wat zeg ik nou er zitten al fantjes extra bij en dan skipt hij nog steeds. vermoed dat de chipset een 120 gig niet goed aan kan. de andere schijven 40 en 80 werken perfect

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lezen is ook een kunst he ... misschien kan die fan die 120Gb wel niet genoeg koelen.
Mijn 120Gb wordt in mijn comp ook bokkeheet.

Dus probeer het idd eens ff met de case open, en een (grotere) fan erop.
Een chipset die een 120Gb schijf niet aan zou kunnen lijkt me erg sterk.

Voor overzichten van HD's die het meest koel zijn zou ik eens de diverse reviews lezen.
Hoeveel RPM is die 120Gb schijf ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

mvds

Totally awesome!

Ik vind het ook sterk dat een 2,5 inch HD (laptop schijf) alleen op USB 1.1 wil werken, volgens mij maakt het die schijf niks uit zolang ie maar een IDE brug ziet, en of het nou een firewire/USB2.0 ->IDE brug is of een UBS1.1->IDE brug is, dat maakt voor die schijf niks uit, want hij ziet toch alleen maar het IDE gedeelte. Ik ken laptop schijfjes die speciaal als externe disk verkocht worden met een firewire aansluiting. En voor USB 2.0 zullen ze er ook wel zijn.

Trouwens, mocht je in de toekomst nog een keer hulp willen vragen hier, dan zou een beetje goed fatsoen je niet verkeerd staan.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

mvds

Totally awesome!

Nog een keer gekeken voor je in de pricewatch, en er staan genoeg USB 2.0 oplossingen tussen. Bijvoorbeeld deze met USB 2.0 die gezien zijn toerental een laptopschijf is. Of deze met USB 2.0 en firewire, ook weer op 4200 rpm, dus hoogstwaarschijnlijk ook een laptopschijf.

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 13-03-2003 09:18 ]

Pagina: 1