Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
het is gewoon een plain ascii file, die kan je zo uitpoepen met php
.kleur1 {font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:10; color:#000000;}
.kleur2 {font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:10; color:#999999;}
en aanroepen in je HTML:
<DIV CLASS="kleur1">endanhierjetxtenzo</DIV>
http://www.w3.org
Hmmm nou bedenk ik me dat het eigenlijk wel logisch is dat het wel kan, stom
Bedankt voor jullie reacties, scheelt me een hoop werk dat ik het nu allemaal in een paar vars kan zetten.
Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
Weet iemand of je de kleur van het lijntje van underline ook een andere kleur kan geven dan de text zelf?
Hier staan alle specificaties op het gebied van HTML en CSS. Ook staan er handige voorbeelden.
Verwijderd
Brabrabra schreef op 07 March 2003 @ 21:56:
Ik heb de .css file gerenamed naar .php en nu paktie de PHP wel en de CSS ook nog. Ik wist niet dat CSS ook werkte in files die niet .css heten
Hmmm nou bedenk ik me dat het eigenlijk wel logisch is dat het wel kan, stom![]()
![]()
Bedankt voor jullie reacties, scheelt me een hoop werk dat ik het nu allemaal in een paar vars kan zetten.
Wel even de text/css Content-Type header meegeven voor de zekerheid, anders pakken sommige browsers het misschien niet.
Op lists.w3.org heb ik weleens iets gelezen over variabelen binnen CSS, maar volgens mij zit dat er niet echt in. Voor meer geavanceerde opties zul je in de toekomst misschien eerder naar XSLT en XSL-FO grijpen.
Of CSS3 echt in die richting za evolueren durf ik nog niet te zeggen.
Het is me een keer gelukt, op een hele gore manier... dwz. niet netjes.Brabrabra schreef op 07 March 2003 @ 21:57:
Nou ik toch bezig ben:
Weet iemand of je de kleur van het lijntje van underline ook een andere kleur kan geven dan de text zelf?
Ik geloof dat je text binnen een <span> moest zetten, die span een textkleur geven... en vervolgens daaromheen, of daarin, weer een link moest maken, die je een andere kleur gaf en hem liet underlinen... ff kijken of ik het nog kan vinden (vroeger spaarde ik dat soort codetjes)
1
2
3
4
5
| <font size="2" color="red"> <u><span style="color: green"> Een vlieg zonder vleugels noem je een loop. </span></u> </font> |
[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 07-03-2003 23:02 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dit werkt niet als je et <a href=""> ... </a> omheen zetDark Blue schreef op 07 March 2003 @ 23:02:
[...]
code:
1 2 3 4 5 <font size="2" color="red"> <u><span style="color: green"> Een vlieg zonder vleugels noem je een loop. </span></u> </font>
Maar wel leuk om eens een andere keer te gebruiken
[ Voor 23% gewijzigd door Brabrabra op 07-03-2003 23:19 ]
Verwijderd
Is wel niet helemaal hetzelfde.
Je kan ook nog wat expirimenteren met negatieve verticale positionering van (alle) tekst zodat die dichter bij de border-bottom staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Blaise op 08-03-2003 00:51 ]
[ Voor 81% gewijzigd door cybermans op 08-03-2003 10:25 ]
dat moet dus dit zijn:Brabrabra schreef op 07 March 2003 @ 23:18:
[...]
Dit werkt niet als je et <a href=""> ... </a> omheen zetEn ik wil het gebruiken voor links.
Maar wel leuk om eens een andere keer te gebruiken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <html>
<head>
<style>
a
{
color: red;
}
.underline
{
color: blue;
}
</style>
</head>
<body>
<a href="#"><span class="underline">linkje</span></a>
</body>
</html> |
De beste oplossing is hier niet een PHP script maar Find & Replace.Brabrabra schreef op 07 maart 2003 @ 21:46:
Ik heb een grote css file, waarin ik bijvoorbeeld de kleuren van dingen op de bijbehorende site in heb staan. Ik gebruik alleen maar 3 of 4 verschillende kleuren, die ik door de hele file door elkaar heb staan. Is er een mogelijkheid dat ik bovenaan zoiets als variabelen kan zetten?:
kleur1: '#E3E8F9';
kleur2: '#CCCEE4';
kleur3: '#CCBEE3';
En dan door de hele file heen gewoon kleur1, kleur2 en kleur3 gebruiken, zodat ik als ik een van die kleuren wil veranderen het gewoon alleen bovenaan hoef te doen.
Ik heb al gedacht dat met PHP te doen, maar in een CSS file kan volgens mij geen PHP, dus die valt al af.