Wacom pen trilt

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op mijn werk heb ik de afgelopen maanden dagelijks met een Wacom Graphire2 tablet gewerkt. Omdat het vandaag mijn laatste werkdag daar was, heb ik het tablet mee naar huis genomen en thuis aan mijn pc gehangen.

Het valt me op dat de pen erg trillerig is. Als ik 'm op een bepaalde positie houd dan verspringt de cursor telkens een paar pixels. Heel irritant. Ik kan met zekerheid zeggen dat 'ie dat op mijn werk nooit heeft gedaan.

Waar zou dit aan liggen?

't Verschil is wel dat ik op m'n werk onder Windows 2000 Professional heb gewerkt en thuis onder Windows XP Professional, maar dat zou toch niet mogen uitmaken? Ik heb de nieuwste drivers van de Wacom site geïnstalleerd (niet de beta).

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
probeer die beta eens zou ik zeggen... mayB is het apparaat erg gevoelig voor vervoer oid, en dat hij ietwat beschadigd is toen je hem mee naar huis nam

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
SmauG schreef op 07 March 2003 @ 21:42:
probeer die beta eens zou ik zeggen... mayB is het apparaat erg gevoelig voor vervoer oid, en dat hij ietwat beschadigd is toen je hem mee naar huis nam
Die beta heb ik geprobeerd maar werkte ook niet naar behoren. En beschadiging tijdens vervoer kan ik me niet voorstellen, hij is in de doos vervoerd, in beschermend bubbeltjesplastic.

Verwijderd

Heeft hij een aparte voeding of haalt hij zijn voeding uit de USB poort? In het tweede geval kan het aan de stabiliteit van je computervoeding liggen. Ook kan een trafo in een PC speaker storen.

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:17
Ligt aan de straling van je monitor (bij mij was dat wel het geval tenminste). Probeer het eens met een andere moniot zou ik zeggen.

Verwijderd

Kijk even je Wacom config na, misschien dat daar een instelling niet helemaal jofel staat. Ik zal zometeen even in mijn Wacom config kijken of ik iets relevants kan vinden. Ik heb overigens wel een grapire 1, maar volgens mij is de config hetzelfde.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hij haalt de voeding uit de USB poort. Ik had 'm net aan m'n hub zitten, nu rechtstreeks op één van de USB poorten achterop de PC, maar hij trilt nog steeds.
Voeding is een 350W Enermax, en er hangt weinig in de PC. Lijkt me stabiel genoeg :)
Straling van de monitor: 't blijft ook als ik 'm er ver weg van houdt.
Instelling van het tablet: ik heb niks kunnen vinden, op m'n werk stond 'ie ook gewoon op standaardinstelling. Als je nog een idee hebt om het softwarematig op te lossen... graag!

Verwijderd

hmmz, ik heb geen instelling kunnen vinden die problemen zou kunnen veroorzaken. Kan het niet zo zijn dat misschien je gewone muis stoort?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik heb m'n gewone muis losgehaald, maar hij bibbert nog steeds. :(
Hij is echt heel onrustig.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 07:34

Tim Schuhmacher

abasios

En heb je al gekeken of het aan de monitor ligt? Dus wacom even iets verder van de monitor proberen.
Nu jij dit probleem beschrijft, komt het mij ook wel een beetje bekend voor - soms trilt bij mij de cursor ook wel.

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je? Het kan misschien ook aan USB liggen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Helemaal weg bij mijn monitor > trilt nog steeds.

Moederbord: Gigabyte 7VRXP

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik vond dit nog op de Wacom site:

Jitter of the screen cursor is usually caused by the tablet being placed to close to the monitor. Monitors produce RF (Radio Frequency) noise, which can interfere with the Wacom tablet. To correct this problem, try moving the tablet away from the monitor, or change the refresh frequency rate of the monitor. In case of an Intuos tablet, it can help to activate 'single mode' in the control panel under 'tablet mode'.

Maar... ik heb 'm zo ver mogelijk van mijn monitor (zelfs onder m'n bureau gehad), en hij bibbert nog steeds :/
Monitor = Dell D828L (15" CRT)

edit:

excusez voor het niet gebruiken van de editknop

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 07-03-2003 23:27 ]

Verwijderd

Ik zie dat je moederbord USB 1.1 en USB 2.0 ports heeft. Misschien zit hij op een 1.1 en werkt de 2.0 beter (of andersom)?

Verwijderd

Korakal schreef op 07 March 2003 @ 23:26:
Ik vond dit nog op de Wacom site:

Jitter of the screen cursor is usually caused by the tablet being placed to close to the monitor. Monitors produce RF (Radio Frequency) noise, which can interfere with the Wacom tablet. To correct this problem, try moving the tablet away from the monitor, or change the refresh frequency rate of the monitor. In case of an Intuos tablet, it can help to activate 'single mode' in the control panel under 'tablet mode'.

Maar... ik heb 'm zo ver mogelijk van mijn monitor (zelfs onder m'n bureau gehad), en hij bibbert nog steeds :/
Monitor = Dell D828L (15" CRT)

edit:

excusez voor het niet gebruiken van de editknop
kan je hem niet direct voeden? zoja, probeer dan een ander stopcontact!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Er zit geen externe voeding bij, hij wordt via USB gevoed. Ik heb 'm inmiddels al rechtstreeks op een USB poort op m'n PC zitten.

Verwijderd

Probeer eens de andere usb poorten op je PC.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Heb er 4 (2x USB1.1 & 2x USB 2.0) geprobeerd, met tussendoor opnieuw opstarten. Helaas... :'(

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Draai je thuis toevallig een hogere resolutie dan op je werk? Die tablets hebben maar een beperkte resolutie, en als die van je monitor groter is, krijg je dit soort zaken.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Nee beiden 1024x768. Overigens heb ik 'm op m'n werk ook wel eens @ 1280 gebruikt, en daar was 'ie ook rockstable.

Verwijderd

doe je GSM eens uit... en alle andere draat loze bende...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hmmm ik heb wel een draadloos keyboard en muis. Ik zal ze straks even proberen te vervangen door bedrade exemplaren...
Pagina: 1