Toon posts:

ASUS A7N8X De Luxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ASUS A7N8X De luxe met 2x 256 mb TwinMoss PC2700 en Radeon 9700 drijft mij tot wanhoop: als ik reboot vallen in het bootscreen de helft van de letters weg en in windows heb ik allemaal blokjes of verticale banden met strepen. Het gaat pas weg als ik mijn PC uitschakel en weer opstart, dangaat het even goed, maar bij reboot is het er weer. Mijn Radeon werkt goed in een andere PC dus die is het waarschijnlijk niet. Mijn kast is een Antec 835II met 350 Watt voeding. Ik heb deze PC nog maar 2 weken maar ben er helemaal ziek van. Wie heeft de gouden tip

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

erm wat gebreurt er als je er een andere video plank in zet ?
is het een schone instal van windows ?
welke windows gebruik je ?
wat heb je al getest ?
Dit graag lezen eer je een topic opent
lees ook dit eens door

btw er zit ook een heel magiche toets op je tik bord ;)
deze heet de enter toets :> gebruik hem eens dat maakt je post een stuk beter leestbaar ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Shunt op 07-03-2003 21:16 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP en Windows98, maar het gebeurd al in het boot scherm. Ik heb nog geen andere Videokaart geprobeerd, maar de dealer heeft we mijn Radeon nagekeken en geflasht, maar daar werkte hij goed, net als in de PC van een kennis

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit of ik Fast Write in het bios uitzet of 4x of 8x AGP gebruik, of ik Aggresive of optimal instel, het probleem komt steeds terug.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Probeer dan eerst eens een andere grafische kaart in die A7N8X. Naast dat je de Radeon in een andere doos hebt getest heb je nog niet echt veel geprobeerd niet? ;)

[edit]

Ik zie dat je wat verschillende instellingen hebt geprobeerd, als je dat soort zaken nu eens allemaal in je openingspost zet. Die kan je nog editten met het edit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, da's beter dan steeds een volgende post neer te zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door Abbadon op 07-03-2003 21:23 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Shunt

Shunt

Boe

zet de kast van je pc eens open
het kan zijn dat je vidkaart gewoon te warm word
voel darom ook eens aan je gpu en mem van de kaart
als deze niet al te warm aan voelen
probeer dan eens een andere voeding of andere monitor :D

Game PC

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

heb je al bios geflashed met nieuwe versie?
Dat wil vaak wel problemen oplossen.
En misschien heb je een andere videokaart die je even kan proberen....als het beeld dan goed is, is er iets mis met de combinatie videokaart/moederbord.

Ik ben bang dat het het laatste is.....misschien dat je een instelling in de bios moet veranderen.....dat weet ik helaas niet.

Succes ermee in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
de kaart wordt niet te warm, ik heb 4 koelers in de kast draaien. De CPU is 34 graden, dus dat is ook goed. Ik probeer morgen even met een GF 2 TI die ik nog heb liggen. Helaas heb ik geen ander geheugen om te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb BIOS 1002A, net nieuw , maar dit leverde niets op. Ook is de Radeon 9700 al door de dealer geflasht, maar helaas.

• Shunt

Shunt

Boe

hoe zit het met een andere monitor
en wat zijn je voedings waardes ?

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn PC op een andere Monitor gehad en kreeg dezelfde klachten, toen heb ik mijn videokaart in die andere PC gezet en ik kreeg geen klachten, dus de monitor kan ik uitsluiten.

Verwijderd

is het niet zo dat zo'n asus moederbord wel eens problemen geeft met videokaarten van een ander merk dan Asus? wat voor een merk kaart heb je?

Eeen bios flashje kan idd misschien ook wel helpen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 21:40 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 21:36:
Gisteren heb ik mijn PC op een andere Monitor gehad en kreeg dezelfde klachten, toen heb ik mijn videokaart in die andere PC gezet en ik kreeg geen klachten, dus de monitor kan ik uitsluiten.
ok
maar nu nog maals
hoe zit het met je voedings waardes ?

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Club3d ATI Radeon 9700, non Pro, mijn mobo heeft het laatste BIOS

Verwijderd

Topicstarter
Waakan ik die waardes vinde?

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 21:45:
Waakan ik die waardes vinde?
in je bios
of met een programma als speedfan
http://www.almico.com/speedfan407.exe
dat kan je daar neer halen :>

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
vcore 1.68 v
+3v 3,28v
+5v 4,68v
+12v 12,48 v

• Shunt

Shunt

Boe

je 5 v lijn is redelijk laag
ik zou zeggen probeer eens een sterkere voeding
bvb een Qtec 550 W

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
wil dit zeggen dat de videokaart te weinig spanning krijgt?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

dat je systeem te weinig spanning krijgt ja

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
probeer eens ook asus probe, meerder programma's is beter dan blindelings afgaan op 1 programma. Het programma is nog wel speedfan wat maar voor de helft werkt met de Asus A7N8X.ik kan bijvoorbeeld alleen m'n HD uitlezen

Verwijderd

En misschien heb je ook nog een "monitor" om je videokaart te checken op voltage waardes.

Ik heb daar geen link van maar mijn GF4 Ti4600 van Sparkle had wel z'n monitor en gaf aan dat mijn spanning te laag was.

Misschien trekken die koolers ect. teveel spanning om je AGP port voor het juiste voltage te voldoen.

zwan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast coolers uit gedaan maar dat lost niets op.
Het probleem komt alleen voor bij rebooten.
Als het wel goed gaat, dan kan ik zonder problemen alles doen, maar als bij een reboot het probleem weer opduikt, dan moet ik mijn PC afzetten en opnieuw opstarten, dan is het weer even goed

Verwijderd

Topicstarter
In ASUS probe staat bij +5V ook een waarde van 4,89 V.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
met zulke problemen zou ik dus geen moment twijfelen en gewoon terug gaan met dat moederbord!Je hebt gewoon dikke kans dat dat ding gaar is. Als je geheugen / hdd / vga kaart heb getest, en die blijken goed, moet het wel je mobo wezen. Een RMA formuliertje is zo ingevuld hoor door je winkelier.

• BaRF
  • Laatst online: 10:43

BaRF

bijna kerst

probeer het hier ook even: Groot Asus A7N8X Topic :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47

kimjansen

Nu ff niks...

Shunt schreef op 07 March 2003 @ 21:59:
je 5 v lijn is redelijk laag
ik zou zeggen probeer eens een sterkere voeding
bvb een Qtec 550 W
Ik heb in de PC van m'n buurman hetvolgende gezet:
ASUS A7N8X Deluxe
Club3D Radeon 9700
2x512MB Samsung PC2700
2x80GB Maxtor DM+9
Q-Tec 340R (Sil0680 RAID Contr. , eerst gaf gekke probleme)
Promise FastTrak TX2000 (zit er nu in geen enkel probleem meer)
én een Antec 835SX-II

Die laatste heeft een even lage 5V zoals de topicstarter ook de 3,3V is ongeveer hetzelfde, kan dus wel aan de voeding liggen maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik zou eerst proberen om zonder floppy ed. proberen te booten enzo, minimaal beginnen. Voor de rest lijkt het me dat het probleem willekeurig op kan treden (dus ook bij lage resoluties) de lagere kwaliteit filters van Club3D zouden dus niet de oorzaak kunnen zijn. Heb je de power stekker op de radeon aangesloten??? Zo ja, dan lijkt het erg op een defecte condensator of defect geheugen op de Radeon. Het kan ook het geheugen van de PC zijn dus test eens goed met Memtest86. Laatste BIOS update lijkt ook niet te helpen. Dus een typisch ASUS geval, de meest vreemde problemen, jammergenoeg.

PS Nog even over de quote neem alsjeblieft niet zo'n Q-Tec voeding, als je wist hoeveel van die ik uit elkaar heb zien klappen :*)

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Topicstarter
OK IK kreeg ook een tip om Die Radeon van Club3D op ATI waarden te zetten ipv default, want standaard zijn ze overclockt, core op 325 ipv 275 , dit heb ik gedaan, maae vanmorgen was het weer raak.

Verwijderd

Lees eerst door hoe je een topic moet openen voordat je er een opent. Op deze manier willen tientallen mensen helpen, maar hou je belangrijke informatie achter.

Overclocken van je videokaart met 18% is niet niets. Gelukkig heb je je kaart geen schade toegebracht (hij werkt nl nog in een ander systeem).

Heb je je moederbord soms ook overgeclocked, je geheugen je PCI of AGP slot? Voor ons is het nu alleen gissen.

Heb je inmiddels die GeForce 2 geprobeerd zoals je eerder zei?

Zorg nu eerst dat je de juiste en zo compleet mogelijke informatie doorgeeft! |:(

Verwijderd

Topicstarter
PC: ASUS A7N8X De Luxe, Revisie 1.4, BIOS 1002A
AMD 2700+ met Whisperrock 3 cooler, temp. schommelt rond 39 graden
Club3D Radeon 9700 met Powerstrip naar fabriekswaarden geklokt 275/270mhz
[Door de leverancier met het laatste bios geflasht. ]
Antec SX 835II kast met Antec 350W voeding
2x 256 MB TwinMoss met mtec chip PC2700
Ik heb niets overclockt, 4x of 8X AGP maakt niets uit, fast write aan/uit ook niet.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

Goku33

Ownage!

Heeft er voor deze videokaart ook al een andere videokaart ingezeten? WinXP vindt dat namelijk vaak niet zo leuk, een clean install helpt daar goed tegen...
Ik neem trouwens aan dat je er geen andere videokaart in hebt gehad, maar toch, ik dacht: ik meld het even...
kimjansen schreef op 09 maart 2003 @ 00:34:
[...]

Zo ja, dan lijkt het erg op een defecte condensator of defect geheugen op de Radeon.
Lijkt me sterk, die Radeon werkt wel gewoon goed in een andere pc...

[ Voor 34% gewijzigd door Goku33 op 09-03-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze PC is pas 2 weken oud en ik heb dus nog geen andere kaarten erin gehad.
Ik heb multiboot Win98/WinXP allebei clean install.
Het gekke is , als ik gewoon opstart en ik heb bij het booten geen artifacts, dan werkt alles perfect, zowel games als andere progs. Ik heb de kaart terug moeten clocken omdat ie standaard al overclockt was, maar dat helpt niet. Zojuist heb ik MEMTEST-86 gedraaid en die vindt geen fouten in mijn RAM geheugen.

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb ook een Asus A7N8X Deluxe, in combo met een Club 3d 9700 non-pro..

mijn waardes:
+12v - 12,224
+5v - 4,838
+3.3v - 3,232

bij mij loopt alles perfect, ik beschik over een Antec 450Watt Smartpower, SL450P

volgens mij zit het met die waardes van jou wel goed, en die antec 350 Watt voeding zou nog wel moeten kunnen.

maar probeer toch eens om een andere voeding erin te zetten, of anders ff alle onnodige hardware niet aan de stroom te zetten. Duz alleen opstarten met Mobo (duh), CPU, geheugen en video kaart. Kijk dan eens wat ie doet. Als ie dan nog niet goed is zou ik dan zeggen dat je bordje niet helemaal fris is...

edit: het is niet aangeraden om windows 98 te gebruiken, omdat het Asus bordje daar problemen mee kan hebben. Vooral eerste editie is een drama ermee :/

[ Voor 11% gewijzigd door SEA Ninja op 09-03-2003 17:39 ]

Pagina: 1