Hoeveel garantie op gerepareerde scsi schijf?

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Heb hier een 73Gb scsi schijf van Seagate. Nu is deze ooit gerepareerd door Seagate (te zien aan de sticker op de schijf).
Volgens de site van Seagate is de schijf out of warranty.
Klopt het dat als een schijf gerepareerd is, dat je verder geen of beperkte garantie hebt?

Verwijderd

Ik vermoed dat, net als de meeste andere produkten, de garantieperiode gewoon vanaf de aankoopdatum/productiedatum doorloopt, ongeacht of de schijf geretourneerd is of niet.

Kijk eens naar de productiedatum en de garantietermijn? Zou de schijf dan ook buiten de garantie vallen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vreemd een scsi disk heeft 5 jaar garantie, ik kan me niet voorstellen dat een 73gb disk 5 jaar oud is

tenzij het een OEM disk is... dan geeft seagate geen warranty

A wise man's life is based around fuck you

• wezep
Hoe kom ik aan de productie datum?

Schijf is geen OEM, maar een 'normale' scsi schijf.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-03 20:38
Productiedatum is meestal wel ergens op de schijf zelf te vinden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik zat even te denken, kan het zo zijn dat het een gestolen schijf is? en dat seagate er daarom geen warranty meer op geeft?

hoe ben je aan die 73gb gekomen? via een wazige site?

A wise man's life is based around fuck you

• wezep
Op de schijf staat geen prod. datum: dat doet alleen IBM en Fujitsu.
Heb de schijf overgenomen van iemand die de garantie geclaimed had bij Seagate. Is ook in de doos aangekomen, waarin die door Seagate verstuurd is.
Verder doet de schijf het prima, maar wil gewoon weten hoe het zit met garantie.
Het voordeel van scsi is dat er standaard 5 jaar opzit, maar zo heb je er niet zoveel aan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wezep schreef op 07 March 2003 @ 22:14:
Op de schijf staat geen prod. datum: dat doet alleen IBM en Fujitsu.
Heb de schijf overgenomen van iemand die de garantie geclaimed had bij Seagate. Is ook in de doos aangekomen, waarin die door Seagate verstuurd is.
Verder doet de schijf het prima, maar wil gewoon weten hoe het zit met garantie.
Het voordeel van scsi is dat er standaard 5 jaar opzit, maar zo heb je er niet zoveel aan.
heb je niet een nieuw serie nummer staan op het 'refurbished' stickertje? ik doe maar een gooi hoor. anders kun je ff bellen met seagate, die kunnen je in het nederlands te woord staan.
Pagina: 1