[TFT] Windows vallen buiten het scherm

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Ik heb sinds kort een Dell 1800FP 18" TFT monitor. Deze heb ik naast mijn huidige Ilyama 19" scherm staan. De laaste werkt al tijden perfect, maar de Dell heeft een probleempje.
Als ik een venster maximaliseer valt er een deel van het scherm weg, buiten het scherm. In de lengte en ook in de breedte. De schermresolutie wordt aanbevolen op 1280x1024 en dit heb ik dus ook trouw gedaan, echter, een deel van het venster blijft buiten beeld vallen.
Ik heb wel software die op de bijgeleverde CD stond geïnstalleerd, maar dit heeft geen effect.
Iemand?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Misschien wat instellingen op je TFT zelf? Ik heb zelf geen TFT en heb er ook nooit eentje gebruikt, maar het is een idee.

Profile

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat voor videokaart(en) gebruik je? Welke resolutie gebruik je op je Iiyama 19"?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Heb je al geprobeerd met de display instellingen te spelen? Dus breedte, hoogte en verschuiving van de desktop. Kan me voorstellen dat een klein deel van je desktop net buiten het zichtbare deel valt en als je dan een venster maximaliseert valt daar automagisch dus datzelfde deel ook van buiten het zicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat gebeurd er als je die TFT als enige op je PC aansluit, en heeft je monitor misschien een Auto-ajust functie? Als die aanstaat, zet hem dan eens uit (en andersom). Misschien dat hier ook nog wat over staat in het boekje trouwens :)

• wace
MissingDog schreef op 07 March 2003 @ 21:05:
Wat voor videokaart(en) gebruik je? Welke resolutie gebruik je op je Iiyama 19"?
Videokaart: Geforce 4 4400
Resolutie op Iiyama is 1152x864

• wace
Pollewob schreef op 07 March 2003 @ 21:07:
Wat gebeurd er als je die TFT als enige op je PC aansluit, en heeft je monitor misschien een Auto-ajust functie? Als die aanstaat, zet hem dan eens uit (en andersom). Misschien dat hier ook nog wat over staat in het boekje trouwens :)
In het boekje staat niets O-)
Maar als ik de Dell instel als hoofdmonitor (er verandert verder trouwens weinig) werkt het wel! Dat is iig mooi, maar how come? Wat verandert er met die optie?
Pagina: 1