[css]hover verschilende kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Ik (en ik denk meerdere personen met mij) gaan met hun muis op een link staan en bedenken dan pas was hij nou blauw of paars :? Alleen als ik hover aan heb staan zie ik het niet omdat die dan alles zwart maakt.

Nou wil ik dus een hover 2 verschillende kleuren geven als hij dus gevisit is of als hij nog niet bezocht is. Is dit mogelijk :?

Zo ja hoe :?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ja hoor, dat kan. Kijk maar op http://www.w3.org/TR/CSS21/selector.html#link-pseudo-classes :)

Edit

Ah, op zo'n fiets. Ik zou zeggen, probeer het, stoei er wat mee :)

[ Voor 34% gewijzigd door Rickets op 07-03-2003 21:08 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Dat is niet eenvoudig te doen, in ieder geval niet via een stylesheet ofzo. Ook met Javascript wordt het lastig omdat de browser niet doorgeeft aan Javascript of een link wel of niet bezocht is...

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
ben ik nou gek of staat daar gewoon hoe je visited link en niet visited link kan laten zien ik zie in dat stukje niks met hover :?

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Rickets heeft het over de note dat de pseudo-classes niet meer wederzijds uitsluitend zijn... In NS7 kun je dit gebruiken:

a:visited:hover { props }

Maar ik heb het hier ff in IE getest en die doet er nix mee dus, dan wordt het volgens mij wat lastiger...