[Audigy 2 + Inspire 6700] Op willekeurige tijden een "knal"

Pagina: 1
Acties:

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sindskort hoor ik soms een doffe, luide "knal" uit mijn center-speaker. Deze bevind zich bovenop mijn monitor.

Specs: Audigy 2
- Inspire 6.1
- WinXP Pro NL
- Asus p4s533

Dit allemaal begon toen ik de nieuwste drivers had geïnstalleerd had. Toeval...?
Ik heb nou weer de oude drivers (van de bijgeleverde cd-rom) geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Meestal -vlak voor de knal- hoor ik gerommel in mijn centerspeaker en dan zet ik m meteen ff uit.
Maar dit moet volgens mij op een makkelijkere manier op te lossen zijn. Na die knal is het geluid gewoon weer goed. Het is alleen vreselijk irri.

Iemand een oplossing?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

AvK

Ready Set Go

Er zijn berichten bekend dat de 1e serie een slechte voeding heeft.
Die voeding heeft een aantal slechte elco's waardoor je die knal of plop geluiden kunt krijgen. Ik weet uiteraard niet of dit bij jou ook zo is maar het zou kunnen natuurlijk.

Is je PC geaard?

[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 07-03-2003 20:52 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Scipionyx
  • Niet online
PC is niet geaard. Simpelweg omdat ik geen ge-aarde stopcontact in mijn kamer heb.
Het vreemde is dat ik dit probleem sinds een paar weken heb. Setje heb ik al een paar maanden.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:52
ik heb hetzelfde met een soundblaster live 5.1 en een paar simpele labtec boxjes begon ook spontaan na een tijdje geloof dat er nix speciaals gebeurt was daarvoor

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

AvK

Ready Set Go

Sluit je PC eens aan met een verlengsnoer op een geaard stopcontact.
Kijk dan eens of het nog zo is.
Goede aarding kan een groot aantal vage problemen voorkomen. Veel mensen onderschatten dit.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Het is inderdaad verstandig op je PC te aarden. En niet alleen om deze reden, maar om meer redenen. Je PC is dan zowiezo een stuk veiliger voor de stroom vanaf het lichtnet.

Profile

Verwijderd

Ik heb de audigy II Platinum en tot nog toe geen problemen mee gehad, en idd aarding is Fok!king belangrijk voor je pc

• Scipionyx
  • Niet online
Ja, dat hoor ik wel vaker ja.. Maar ik heb nou eenmaal geen geaarde stopcontacten in mijn kamer. Sterker nog: we hebben maar 3 geaarde stopcontacten in het hele huis ->
- 2 in de keuken
- 1 in de schuur

Hmm.. is er geen mogelijkheid om zelf de comp te aarden? Vast wel..
* Scipionyx gaat ff op zoek

Verwijderd

Heb er ook last van, soms echt irri als je lekker in je bedje legt en vergeten uit te zetten

dus als iemand oplissing heeft?

nee ook geen geaarde stopcontacten op me kamer :( :( :(

had gekocht op laatste HCC
Pagina: 1