2e monitor flikkert enorm na verwisselen voeding

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
Gisteravond begaf m'n voeding (350W) het na 1,5 jaar trouwe dienst, en dus heb ik net een uurtje geleden een andere voeding erin gedaan die ik toevallig had liggen (een 400W)

Maar sinds het opstarten de eerste keer merkte ik al dat mijn 2e beeldscherm (beide schermen aangesloten op een Radeon 8500) aan het flikkeren was. Ik dacht eerst: naja misschien omdat ie net aanstaat, gaat vanzelf wel over, maar het werd juist erger naarmate ik bepaalde applicaties startte, als ik m'n browser start dan flikkert het zo erg dat het bijna onleesbaar is. Opvallend is: hoe groter de HDD activiteit, hoe erger de flikkeringen. Ik weet trouwens niet of ik het goed omschrijf... flikkeren... maar het zijn iig horizontale lijnen die omhoog en omlaag gaan en snel verschijnen en verdwijnen, heel irritant!

Zou dit aan mijn nieuwe (lees: bijna niet gebruikte) voeding liggen, of zal het iets anders zijn, en zo ja: wat kan ik er aan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Denman op 07-03-2003 20:34 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat dit aan de voeding ligt. Ik denk eerder dat je de drivers van je videokaart even opnieuw moet instellen, of misschien wel herinstalleren/updaten :)

• Denman
Pollewob schreef op 07 March 2003 @ 20:34:
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat dit aan de voeding ligt. Ik denk eerder dat je de drivers van je videokaart even opnieuw moet instellen, of misschien wel herinstalleren/updaten :)
Hmmm opnieuw installeren van de drivers is de moeite van het proberen wel waard, maar ik vind het zo vreemd, want ik heb verder niks veranderd, alleen een nieuwe voeding erin gezet. Zou het er dan toch een klein beetje mee te maken hebben?

Join het GoT Pulse-Team!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Niet iets in de refresh rates veranderd? zeer onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit...

Verwijderd

Het lijkt erop dat de voeding niet goed (of minder goed dan de oude voeding) is afgeschermd als je kijkt naar de magnetische straling die het uitstraalt. Ik denk dus dat de nieuwe voeding je beeldscherm beinvloed, waardoor er strepen overheen gaan lopen. Je zegt dat als je veel hd-activity hebt, meer strepen gaan komen. Dat heeft dus te maken dat de voeding dan harder moet werken, meer magnetisme uitstraalt en dus de monitor meer beinvloed.
Mijn oplossing of mogelijke verhelping van je probleem: probeer je monitor eerst eens wat verder van de pc vandaan te zetten en als dat helpt zou ik wat aluminum (of het lieftst lood) om de voeding heen doen, om zijn magnetische velden te remmen.

• Denman
Dat magnetische verhaal klinkt opzich wel logisch, maar mijn 1e monitor -die dichter bij de voeding staat dan de 2e monitor- flikkert absoluut niet. Misschien omdat ie magnetisch afgeschermd is? En dan is het nog vreemd dat een relatief nieuwe voeding (1 jaar, amper gebruikt) niet magnetisch afgeschermd is, lijkt me?

Join het GoT Pulse-Team!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DenMan schreef op 07 March 2003 @ 20:46:
Dat magnetische verhaal klinkt opzich wel logisch, maar mijn 1e monitor -die dichter bij de voeding staat dan de 2e monitor- flikkert absoluut niet. Misschien omdat ie magnetisch afgeschermd is? En dan is het nog vreemd dat een relatief nieuwe voeding (1 jaar, amper gebruikt) niet magnetisch afgeschermd is, lijkt me?
Waarschijnlijk is die inderdaad beter afgeschermd.
Voorzover ik weet horen ze allemaal goed afgeschermd te zijn, wegens rontgenstraling dacht ik :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Kijk eens naar het probleem dat ik had, lijkt er wel een beetje op.

Radeon 9500 Pro, Piepend geluid en rollende lijnen.

Ik heb het op een aantal voedingen. wordt veroorzaakt door bijv ventilator in de voeding, die stoort op je radeon.
Ik heb mijn scherm op de DVI aansluiting gezet en toen was het verholpen.
Maar eh tja het gaat bij jou om je 2de monitor...dan ben je niet Guus Geluk.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Denman
OkselFris schreef op 07 maart 2003 @ 21:31:
Kijk eens naar het probleem dat ik had, lijkt er wel een beetje op.

Radeon 9500 Pro, Piepend geluid en rollende lijnen.

Ik heb het op een aantal voedingen. wordt veroorzaakt door bijv ventilator in de voeding, die stoort op je radeon.
Ik heb mijn scherm op de DVI aansluiting gezet en toen was het verholpen.
Maar eh tja het gaat bij jou om je 2de monitor...dan ben je niet Guus Geluk.
Ja ik heb m'n 2e monitor ook op de DVI aansluiting zitten, en m'n eerste monitor op de normale connector. Misschien dat omwisselen helpt?

Ik heb nu 3 mogelijkheden denk ik:

-monitors verwisselen
-magnetisch veld voeding beperken
-nieuwe drivers Radeon downloaden

optie 2 klinkt bij mij tot nu toe het meest logische...

Join het GoT Pulse-Team!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer het dan even uit, simpelweg door de monitor wat verder van je de pc-kast te zetten. Ook die driver updaten/instellen is een relatief kleine moeite, en dan weet je iig weer een stuk meer :)

Verwijderd

DenMan schreef op 07 March 2003 @ 20:32:Zou dit aan mijn nieuwe (lees: bijna niet gebruikte) voeding liggen, of zal het iets anders zijn, en zo ja: wat kan ik er aan doen?
Check ook es met bijv een multimeter, of door gebruik te maken van bepaalde tooltjes[1] voor je moederboard hoe 'stabiel' de +3.3v +5v +12v -5v en -12v lijnen zijn. Misschien is die (bijna niet gebruikte) 400w voeding toch niet helemaal jofel met z'n voltage-regulators...

[1] Voor MSI mobo's bijv PC Health en/of FuzzyLogic, in Linux met lm-sensors...
Pagina: 1