Computer schakelt traag uit door toetsenbord via USB

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik heb reeds enkele maanden een nieuwe PC, te weten een P4 2,4Ghz met 512MB intern. Sinds enkele weken had ik problemen bij het afsluiten van mijn PC. Het duurde ontzettend lang voordat mijn PC afsloot of rebootte. Nadat ik diverse FAQ's hier had gelezen, waaronder de FAQ van "Windows Operated Systems" kopje Windows XP afsluitproblemen (Windows Operated Systems - FAQ - Updated 11-10) en van alles had geprobeerd, helaas mocht niets baten, besloot ik terug te gaan naar de winkel. Die kwamen er doodleuk achter dat daar alles werkte, wat betekende dat het probleem werd veroorzaakt door een of andere device die ik aan mijn PC aan sluit.

Om een lang verhaal kort te maken... na wat testen blijkt dat het probleem aan mijn toetsenbord lag welke ik via USB had aangesloten. Ik heb een Logitech Internet Navigator keyboard. Ik heb het toetsenbord nu gewoon met een "USB naar gewoon" pluggie aangesloten op de normale poort en nu werkt alles perfect. Op zit alles dus opgelost, gelukkig. Maar toch begrijp ik dit niet, en ik zou graag van jullie willen weten of hier een verklaring voor te geven is. Waarom heb ik het probleem in godsnaam als ik mijn toetsenbord via USB aan sluit? Of ik nou de USB 2.0 poorten gebruik (2 stuks) of de andere 2 USB 1.0 poorten, mijn bak heeft dit probleem als ik het toetsenbord via een USB poort aan sluit. Is dit te verklaren?

Verwijderd

Je vraagt dus een uitleg ipv een oplossing?

Blijft hij lang hangen in het windows scherm--> software probleem
Blijft hij lang hangen in het bios/dos gedeelte --> Misschien een bios update?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 12:07
ligt aan de drivers :(
heb dat probleem hier ook
keyboard hangt nu aan zo'n ps2 verloop stukje

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Installeer eens de nieuwste drivers van je mobo chipset. Dit wil vaak wel helpen.

Profile

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nope ligt echt aan de logitech drivers, hier hangt die nu ook aan de ps/2

Tweakers Discord

• Barca
  • Laatst online: 11:58

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ja ik ben geinteresseerd in een uitleg hoe dit kan, de oplossing heb ik godzijdank al. Hij bleef lang hangen in het Windows scherm. Mijn BIOS is geflasht en de drivers van mijn moederbord zijn ook up to date, dat hebben ze in de winkel gedaan.

Inderdaad crash-override ik heb m'n keyboard nu ook via zo'n USB - PS2 verloopstukkie aangesloten en dan geen problemen. Kortom; hoe kan het zijn dat een gerenommeerd bedrijf als Logitech zulke brakke drivers levert. :?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 12:07
Barca schreef op 08 March 2003 @ 18:44:
Ja ik ben geinteresseerd in een uitleg hoe dit kan, de oplossing heb ik godzijdank al. Hij bleef lang hangen in het Windows scherm. Mijn BIOS is geflasht en de drivers van mijn moederbord zijn ook up to date, dat hebben ze in de winkel gedaan.

Inderdaad crash-override ik heb m'n keyboard nu ook via zo'n USB - PS2 verloopstukkie aangesloten en dan geen problemen. Kortom; hoe kan het zijn dat een gerenommeerd bedrijf als Logitech zulke brakke drivers levert. :?
hier dus ook
bios --> up-to-date
VIA --> up-to-date (en verschillende versies geprobeerd
windows XP --> met of zonder SP1 maakt niks uit
andere USB poorten --> heb er vdomme 11 (don't ask ;) ), en op geen een had ik verbetering

en tsja, de drivers van logitech...
met de drivers voor de MX muizen zijn ook veel problemen om alle knoppen onder games aan de gang te krijgen

ik had met de USB aansluiting van mijn keyboard trouwens nog een probleem:
de usb verbinding disconnecte, en connecte weer (tijdens games/word/internet/e.a.a.)
en dat in minder dan 3 sec. tijd, maar dus wel zwaar hinderlijk tijdens gamen :(

sinds dat ik hem op PS/2 heb hangen heb ik nergens meer last van 8)7

• verba092
  • Laatst online: 15-03 11:13
Hulde voor dit topic!

Door mijn toetsenboard (Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition) zoals gemeld niet aan de USB poort te hangen, maar via koppelblokje aan de PS2 poort. Krijg ik eindelijk direct reactie van mijn pc als ik wil afmelden/afsluiten! _/-\o_

Hopelijk komt Logitech met updated drivers voor deze toch wel vervelende bug! :(

http://www.tweakers.net/gallery/71604/sys

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

Q-bone

Dusss...

oke mijn pc sluit dus ooker g langzaam af, ik ga dit ook eens proberen thanks ;)

bla?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

maar hebben de logitech bordjes geen goede ondersteuning voor USB?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lieden, uit ervaring kan ik jullie zeggen dat dit niet alleen komt door een logitech keyboard...ik heb een Sweex webcam op mijn USB hangen (da's ook meteen het enige apparaat dat er aanhangt). Als het ding niet gebruikt is tussen opstarten en shutdown, sluit de pc goed af. Als het ding wel gebruikt is, is de shutdown een heel stuk trager. Dus lijkt me toch aan USB verhaal te liggen ipv keyboard...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Overigens, niet geheel on-topic, maar ik hoor verschillende mensen het hebben over de (on)betrouwbaarheid van de Logitech-drivers voor het toetsenbord. Vrijwel alle USB-toetsenborden werken ook met de standaard-drivers. Eventuele wielen en andere fratsen werken dan wellicht niet, maar de standaard toetsenbord-features (de 'core business' van het ding zeg maar) wel.

Niet dat dat uitmaakt voor dit probleem overigens.

Verwijderd

HAHA grappig, ik zit met precies hetzelfde probleem, ook dit totsenbord, waar een update bij mij is fout gegaan waardoor ik ineens andere instellingen had enzo heel vraag, er schort nog best wel wat aan het spul maar als het werkt _/-\o_ trouwens ook in het bezit van een MX700 ook goed spul maar het scrollwieltje kan ik in bij geen enkele game gebruiken hiervoor moet ik dan altijd de "scroll" knopjes gebruiken..iemand hier bekend mee??

• verba092
  • Laatst online: 15-03 11:13
The_Eagle schreef op 28 May 2003 @ 09:16:Dus lijkt me toch aan USB verhaal te liggen ipv keyboard...
Bij mij is het in ieder geval geen USB probleem. De andere drie apparaten (muis, printer en scanber) op de USB poorten hebben geen invloed op de tijd dat er nodig is om af te sluiten/melden.

http://www.tweakers.net/gallery/71604/sys

Pagina: 1