Sms via vaste net

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28
Ik hoorde net op de radio dat de proef voor sms via het vaste net vanaf maandag wordt uitgebreid naar heel nederland.

Hier: http://www.kpn.com/br2/ng...ID=51138&site=0&channel=0 staat meer info...

ik heb alleen 1 vraag... welke toestellen kunnen smsjes ontvangen?? Ik heb een Panasonic TCD 705 DECT.... maar geen idee of het hiermee kan...

en verder wilde ik het zakelijk gaan gebruiken maar hoe weet je dat of een toestel het aankan?? Trial and error???

want als je telefoon het niet aankan krijg je dus een voicemessage...en dat werkt niet tussen 23.00 en 7.00.... niet zo handig....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er nog niet zo heel erg veel toestellen die het aankunnen, en als je het zakelijk gaat gebruiken lijkt het me helemaal twijfelachtig (een bedrijf met bijv 3 telefoons op 1 lijn, waarbij er maar 1 SMS kan ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Van de kpn site:

SMS berichten ontvangen

Heeft u een geschikt toestel dan kunt u de ontvangen berichten lezen op het display van uw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:09

Zym0tiC

^_^

duurt volgens mij nog wel ff voor het aansluit
ik zie "oudere" mensen niet zo snel een nieuwe telefoon halen

itt jongere

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:30

RvV

Siemens gigasets kunnen het denk ik wel. Er staat tenminste wel een heel verhaal over sms in dat boekje van de mijne (4010 comfort).

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03
Hier in België is het ongeveer een maand officieël te gebruiken.
Je kon al langer van een gsm naar vast, maar dan kregen die een 'gesproken' berichtje toe.

Ik weet niet welke toestellen het ondersteunen momenteel, maar ik denk dat Belgacom zelf maar 2 toestellen (1 vast, 1 draadloos) heeft die het ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Als ze dan maar wel kunnen garanderen dat het aankomt...

Is wel handig, kan ik mn ouders nog even waarschuwen dat ik wat later kom, zonder ze wakker te hoeven maken of hoef te spreken.

Maar volgens mij kan dit alleen met een bepaalde siemens gigaset serie, dus voordat het doorbreekt zijn we wel even verder, of het moet compatible zijn met de gsm sms. Of een tussenoplossing zoals met de nummer melder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

-Stef-

Slainthe!

Is het dan eindelijk zo ver? Ik heb een Siemens Gigaset 4015 Comfort die het ook zou moeten kunnen maar tot nu toe werd de service niet verleend. Ben benieuwd.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:03
Joca schreef op 07 March 2003 @ 20:25:
Als ze dan maar wel kunnen garanderen dat het aankomt...

Is wel handig, kan ik mn ouders nog even waarschuwen dat ik wat later kom, zonder ze wakker te hoeven maken of hoef te spreken.

Maar volgens mij kan dit alleen met een bepaalde siemens gigaset serie, dus voordat het doorbreekt zijn we wel even verder, of het moet compatible zijn met de gsm sms. Of een tussenoplossing zoals met de nummer melder.
Als er naar mijn toestel een sms gestuurd wordt, belt hij wel éénmaal, dus zouden je ouders toch nog wakker worden. :)

Ik heb trouwens geen Siemens, dus het kan ook met andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Mmm ben dus erg benieuwd of het hier dan ook kan,... heb even de menu structuur van mijn panasonic bekeken maar ik vrees het ergste........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
De siemens uit de 4000 moeten het ondersteunen (4010 / 4015 ) maar het kan op dit moment toch alleen in het 050 net gebied (Groningen dacht ik dat dat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb hier een Gigaset 4000 Micro op een 4100 Classic basisset. Gaat dat ook werken?
Ik zie in de micro nog geen SMS functies

Volgens kpn kan je wel sms's ontvangen op een display als je een telefoon heb met sms ondersteuning.

[ Voor 29% gewijzigd door I_stealth_I op 08-03-2003 12:58 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Kijk even op siemens.nl want volgens mij is het handset afhankelijk niet basisset afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn ook een aantal KPN toestelle die het al ondersteunen, bel de primafoon op 0800-1515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. 22 cent per SMSje, dat is wel weer belachelijk duur, met de meeste GSM abonementen betaal je veel minder. Via het vaste net zou dat juist heel goedkoop moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

raymonvdm schreef op 08 maart 2003 @ 13:04:
Kijk even op siemens.nl want volgens mij is het handset afhankelijk niet basisset afhankelijk
van siemens;
Het is wel van belang dat deze handset wordt aangesloten op een basisstation die de SMS dienst ondersteunt. Voorbeelden hiervan zijn de Gigaset 4010/15 Micro en Comfort.
dus helaas niet op een 4010 CLASSIC :(

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 08-03-2003 13:24 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Als je de primafoon belt moet je langskomen... want via de telefoon krijg je een keuze menu...... en als je daar overige vragen kiest wordt de verbinding verbroken..

ik ga vanmiddag wel even bij de primafoon langs... moet toch de stad in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 10:04

AMDFreak

Intel is zo..

Nou.. het is al heel lang mogelijk. Mijn moeder heeft een teksttelefoon (dove ouders). Ze kan alleen smsjes versturen en niet ontvangen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik SMS dus met O2 PrePaid naar mijn vaste telefoonaansluiting zonder SMS geschikt toestel. Het SMSje wat ik stuur met mijn foon wordt niet verstuurd geeft de mob. foon aan...

Wat doe ik fout?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

hneel

denkt er het zijne van

Kan het ook met een computer + modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 26-07 19:03
Ontvangen kan met elk toestel, sms-berichten worden nl. omgezet in een gesproken bericht.

Hoop dat een computertje dit doet en niet 1 of andere nieuwsgierige telefonist ;)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

AW_Bos schreef op 08 March 2003 @ 15:13:
Ik SMS dus met O2 PrePaid naar mijn vaste telefoonaansluiting zonder SMS geschikt toestel. Het SMSje wat ik stuur met mijn foon wordt niet verstuurd geeft de mob. foon aan...

Wat doe ik fout?
Niets, alleen je bent te vroeg, gaat maandag a.s. pas in ;)

Ik heb T-mobile en ik heb net ook een berichtje verzonden naar m'n thuistelefoon. Bericht is wel geaccepteerd maar wordt niet afgeleverd aan de telefoon. Zal nu wel in een joblist staan bij KPN.

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 08-03-2003 16:25 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op 08 maart 2003 @ 13:46:
Als je de primafoon belt moet je langskomen... want via de telefoon krijg je een keuze menu...... en als je daar overige vragen kiest wordt de verbinding verbroken..

ik ga vanmiddag wel even bij de primafoon langs... moet toch de stad in!
anders bel je 0800-0407, die weten het zeker, kunnen alles over SMS opzoeken (ik werk er nl. zelf :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ben er net geweest.... en inderdaad... tis alleen voor de siemens telefoons (of de KPN chicago). Het is bewust uitgeschakeld tussen 23.30 en 7.30 om mensen niet wakker te maken..... jammer voor als iemand zoals ik het zakelijk (en savonds) wil gebruiken... maar goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Heb het toestel wel en wel dat kleine micro toestelletje, maar als ik kijk naar de prijs dan is het niet echt interessant om via de KPN sms'jes te terwijl je een Vodafone abonnement hebt.

Via het vaste net zou het toch goedkoper moeten kunnen?

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 28-07 10:25

vehpol

Go Go Gadget!

Eguan schreef op 08 maart 2003 @ 19:14:
Heb het toestel wel en wel dat kleine micro toestelletje, maar als ik kijk naar de prijs dan is het niet echt interessant om via de KPN sms'jes te terwijl je een Vodafone abonnement hebt.

Via het vaste net zou het toch goedkoper moeten kunnen?
Sterker nog, via het mobiele netwerk ook! Ik meen dat het een provider maar 4 cent ofzo per berichtje zou kosten als je het ruim rekende.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vehpol schreef op 08 March 2003 @ 19:23:
[...]

Sterker nog, via het mobiele netwerk ook! Ik meen dat het een provider maar 4 cent ofzo per berichtje zou kosten als je het ruim rekende.
sms is minimale belasting voor een netwerk dus $$$$ voor de opeators :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Siemens Gigaset 4000/4015 aangeschaft vandaag, en ik zal eens gaan proberen of het allemaal werkt, dat smsen... maar ze (2 handsets) moeten eerst nog even opladen....

Ik ben het er 100% mee eens dat juist via het vaste net SMS goedkoper moet dan 0,22. Dit is voor mobiel al veel geld. En wat is dat nou voor manier om SMS via het vaste net te promoten? Ach misschien maken ze het goedkoper nu Idols van de buis is B)

Ik ben trouwens beniewd hoe zo'n SMS->spraakbericht afkortingen interperteert... ik kort namelijk bijna alles af, vaak door klinkers weg te laten... dat wordt denk ik helemaal niks als zon stem dat gaat uitbraken! Het lijkt me wel logisch dat deze spraakberichten niet snachts worden afgeleverd, trouwens (sms-tekstberchten komen wel gewoon snachts aan) anders kan je iemand slapeloze nachten bezorgen door hem te spammen als een gek!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sms via gprs is nog goedkoper maarjah dat hebben die &_$#')$"_#$)( telco´s niet aangezet omdat een sms dan maar 2 eurocent ofzo kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42
Sommige siemens toestellen kunnen het iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 12:50:
Het lijkt me wel logisch dat deze spraakberichten niet snachts worden afgeleverd, trouwens (sms-tekstberchten komen wel gewoon snachts aan) anders kan je iemand slapeloze nachten bezorgen door hem te spammen als een gek!
Niet mee eens! Als je iemand zijn nummer hebt kun je toch ook gaan bellen??? Anoniem bellen kan! Anoniem sms-en niet! Dus sms-en is veel minder risicovol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Heb het ff getest, het werkt leuk :) Een computerstemmetje die de gegevens voorleest.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
miel schreef op 08 March 2003 @ 18:58:
Het is bewust uitgeschakeld tussen 23.30 en 7.30 om mensen niet wakker te maken..... jammer voor als iemand zoals ik het zakelijk (en savonds) wil gebruiken... maar goed.....
Dit vind ik echt onzinnig? Waar slaat dat nu op? Je kan toch ook gewoon iemand bellen tussen 23.30 en 07.30. Wat is het verschil?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
supershoe schreef op 10 March 2003 @ 16:53:
[...]
Dit vind ik echt onzinnig? Waar slaat dat nu op? Je kan toch ook gewoon iemand bellen tussen 23.30 en 07.30. Wat is het verschil?
Neuh ben ik het wel mee eens dat dat niet kan. Als je echt iets belangrijks te melden hebt om 3 uur 's nachts zo van 'mijn oom is overleden' o.i.d. dan stop je dat echt niet in een smsje. Dus dan zou de service 's nachts vooral door grapjassen gebruikt worden die het leuk vinden iemand te pesten :)

KPN is zo dom nog niet!

[ Voor 5% gewijzigd door yohan op 10-03-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-07 21:19
Hoe lang duurt het voordat het verzonden is? Ik wacht al 10 minuten op n bericht ofzo.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz hier werkt het nog niet! Vanmiddag athans.... ik kreeg na een minuut of 15 een sms dat mijn sms niet was aangekomen... Yohan welk toestel heb jij??

en over dat snachts sms-voice-berichten ontvangen, die mevrouw die alles opleest wil ook wel ns slapen hè 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 22:29:
Hmz hier werkt het nog niet! Vanmiddag athans.... ik kreeg na een minuut of 15 een sms dat mijn sms niet was aangekomen... Yohan welk toestel heb jij??
Draadloos Siemens-toestelletje. Overigens was dat smsje afgelopen vrijdag verstuurd en kwam het vanochtend om 9.05 aan. Omdat het systeem pas vandaag in werking trad natuurlijk.

Maar toen ik vanavond opnieuw probeerde bij m'n tante kreeg ik wel rapport: 'afgeleverd' maar werd zij niet gebeld. Misschien wordt het later opnieuw geprobeerd of geldt er een wachtrij o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Yohan schreef op 10 March 2003 @ 16:57:
[...]

Neuh ben ik het wel mee eens dat dat niet kan. Als je echt iets belangrijks te melden hebt om 3 uur 's nachts zo van 'mijn oom is overleden' o.i.d. dan stop je dat echt niet in een smsje. Dus dan zou de service 's nachts vooral door grapjassen gebruikt worden die het leuk vinden iemand te pesten :)

KPN is zo dom nog niet!
Ik denk aan een zakelijke oplossing waarbij een smsje verstuurd wordt als iets afgeleverd is of zo.... omdat niet elke zakenlocatie perse een gsm heeft (of een bezitter die continu op 1plek aanwezig is) leek het me een mooie mogelijkheid! Maar aangezien we soms ook snachts moeten versturen is het helaas niet bruikbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
miel schreef op 11 March 2003 @ 07:29:
[...]

Ik denk aan een zakelijke oplossing waarbij een smsje verstuurd wordt als iets afgeleverd is of zo....
Wil je daar mensen 's nachts mee lastig vallen? Je bent het toch wel met me eens dat deze service 's nachts vooral misbruikt zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Yohan schreef op 11 maart 2003 @ 13:41:
[...]

Wil je daar mensen 's nachts mee lastig vallen? Je bent het toch wel met me eens dat deze service 's nachts vooral misbruikt zou worden?
Niet mensen...zakelijke gebruikers... maar ok.... Ik denk dat het misbruik wel mee zal vallen... tis immers niet anoniem terwijl je wel anoniem kunt bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poging van vanmiddag is mislukt... werd niet verzonden. Toen ik met mn gsm een sms naar het vaste nummer stuurde... kreeg ik gewoon een belletje met die gesproken computerstem... ik wil gewoon dat bericht op mn scherm... ik zag op die site van kpn iets over een nummerweergavedienst ofzo... maar dat heb je toch standaard als je iemand anders nummer kan zien, als je gebeld wordt... of als iemand jou nummer ziet als jij diegene belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
lees mijn antwoord hierboven even.... kan alleen met bepaalde siemens en chicago (ook siemens) toestellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 14:53

bfm

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 17:13:
poging van vanmiddag is mislukt... werd niet verzonden. Toen ik met mn gsm een sms naar het vaste nummer stuurde... kreeg ik gewoon een belletje met die gesproken computerstem... ik wil gewoon dat bericht op mn scherm... ik zag op die site van kpn iets over een nummerweergavedienst ofzo... maar dat heb je toch standaard als je iemand anders nummer kan zien, als je gebeld wordt... of als iemand jou nummer ziet als jij diegene belt?
Heb je je met je vaste telefoon aangemeld op de berichtencentrale? Anders weet die centrale niet dat je tekstberichten kan ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 27-07 19:06
Wel handig dit, de berichten kwamen bij mij vrijwel gelijk over. Alleen jammer dat die leuke mevrouw mijn naam niet kan uitspeken :( . Moet ik maar even over belle....uh...smsen met de kpn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nou, bij mij werkt ut niet. Ik stuur met mijn O2 pre-paid, Nokia 3210 een sms naar mijn vaste aansluiting.

Ik krijg zo'n standaard foutmelding van mijn foon dan:
Bericht niet verzonden.

Maar waarom???????? Heb al O2 gebeld, KPN klantenservice, KPN storingsmelding maar niks.

Ik heb me aangemeld op mijn vaste foon bij dat 0673644444 nr. en hoor daar 2 piepjes waarna de verb. wordt verbroken.

Woon in regio Utrecht, moet toch mogelijk zijn?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48
Ehm, mijn siemens Gigaset Comfort 4000 mist een menu geloof ik, volgens de handleiding zou er een item "Tekstbericht" in het hoofdmenu moeten staan, ik kan em niet vinden bij deze (spiksplinter nieuwe) phone.

Iemand het al wel aan de praat? welk nummer voor de sms centrale moet je gebruiken (die kan ik dus ook niet invullen omdat ik het hele "tekstbericht" menu niet heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-07 21:19
Het nummer moet je ergens anders invullen..
instellingen menu|instell. basis|instellingen|servicecentrum Daar kan je het nummer toevoegen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

_-= Erikje =-_ schreef op 12 March 2003 @ 23:43:
Ehm, mijn siemens Gigaset Comfort 4000 mist een menu geloof ik, volgens de handleiding zou er een item "Tekstbericht" in het hoofdmenu moeten staan, ik kan em niet vinden bij deze (spiksplinter nieuwe) phone.

Iemand het al wel aan de praat? welk nummer voor de sms centrale moet je gebruiken (die kan ik dus ook niet invullen omdat ik het hele "tekstbericht" menu niet heb)
Je moet ook een bassisset hebben van een 4000 comfort of micro. Classic gaat niet werken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Laatst online: 28-07 11:11
Wij hebben thuis ook zo'm gigaset 4010 comfort en heb dat SMS centrale nummer ingevoerd en het werkt PERFECT, maar het ontvangen gaat niet! De telefoon gaat over en als je opneemt dan hoor je een paar piepen enzo, en dan is het gebeurd!!! En hij komt niet in de ontvangen berichten te staan!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op 11 maart 2003 @ 19:22:
Nou, bij mij werkt ut niet. Ik stuur met mijn O2 pre-paid, Nokia 3210 een sms naar mijn vaste aansluiting.

Ik krijg zo'n standaard foutmelding van mijn foon dan:
Bericht niet verzonden.

Maar waarom???????? Heb al O2 gebeld, KPN klantenservice, KPN storingsmelding maar niks.

Ik heb me aangemeld op mijn vaste foon bij dat 0673644444 nr. en hoor daar 2 piepjes waarna de verb. wordt verbroken.

Woon in regio Utrecht, moet toch mogelijk zijn?????
Bah, kan alleen naar mijn idee en enig onderzoek met KPN Mobile! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
FatalError schreef op 13 March 2003 @ 11:55:
Het nummer moet je ergens anders invullen..
instellingen menu|instell. basis|instellingen|servicecentrum Daar kan je het nummer toevoegen.
Dat zit er niet in ?

Menu --> Instel. basis -->
daar heb ik de volgende opties :
Systeem-Pin
Basis reset
Spec functies
Preselect netw.

Meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bfm schreef op 11 maart 2003 @ 18:18:
[...]

Heb je je met je vaste telefoon aangemeld op de berichtencentrale? Anders weet die centrale niet dat je tekstberichten kan ontvangen :)
Euh... ik heb in de Gigaset 4015 het SMSC-nummer ingevoerd dat op kpn.com staat.... bedoel je dàt met "de berichtencentrale" ? Of moet ik me nog ergens anders aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOOOOOOOOOO nu voel ik mijzelf heeeel dom!

ik heb dus gewoon in dat SMSC-nummer 4x een 4 ipv 5x een 4 gezet!

*hit me!*

Het verzenden lukt nu, nu het ontvangen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Waar doe je dat dan? Ik heb een Siemens Gigaset 4010 met een Gigaset 4000 comfort handset maar ik kan NERGENS iets vinden over sms/servicecentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op 11 maart 2003 @ 19:22:
denk niet dat het de bedoeling is dat je dat nummer belt! je moet dat nummer in je vaste phone programmeren
Om SMS-berichten vanaf uw vaste toestel te kunnen versturen hebt u een geschikt toestel nodig. Met dit toestel moet u zich aanmelden bij de SMS-berichtencentrale van het vaste net van KPN Telecom. Dit doet u door eenmalig het nummer van deze SMS-berichtencentrale 0673644444 in uw toestel te programmeren. Vaak is dit nummer reeds voorgeprogrammeerd. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_-= Erikje =-_ schreef op 13 maart 2003 @ 20:14:
Waar doe je dat dan? Ik heb een Siemens Gigaset 4010 met een Gigaset 4000 comfort handset maar ik kan NERGENS iets vinden over sms/servicecentrum
pak de handset

menu > tekstberichten > naar benede scrollen > servicecenter 1

daar invulle dat nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wordt steeds gekker... nu stuur ik net een sms met me gsm naar de vaste tel... wordt ik gebeld door die Servicecentrale... neem op en dan wordt de verbinding verbroken :S "oproep gemist 067364444400" staat er alleen.... beetje weird... ik had 067364444400 effe als SMSC 2 geprobeerd maar dat lost het ook niet op...

het komt omdat KPN nu weet dat ik kan smsen
Nadat u voor de eerste keer een SMS-bericht heeft verstuurd weet de berichtencentrale dat op uw aansluiting in het vervolg SMS-berichten als tekst ontvangen kunnen worden. U ontvangt een SMS bericht ter bevestiging dat u bent aangemeld voor deze service.
dus ze sturen nu geen voice-sms meer maar een "echte" ... alleen die telefoon heeft dat nog niet egt door... :X

Je zou zeggen dat je vaste tel via nummerweergave dat nummer herkend en dan een signaal geeft aan die SMSC dat die sms mag binnenkomen...

ach versturen werkt nu iig... steeds een stapje verder met kpn :D

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 20:21:
[...]

pak de handset

menu > tekstberichten > naar benede scrollen > servicecenter 1

daar invulle dat nummer
Waare het niet dat het "Tekstberichten" menu niet in deze handset zit, een Siemens Gigaset 400 Comfort handset die bij de Siemens Gigaset 4010 zit. Volgens de handleiding zou het idd moeten kunnen maar het menu zit er simpelweg niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ook een Gigaset 4010 of 4015 COMFORT of MICRO hebben, de CLASSIC heeft geen sms! Denk dat er wel eenzelfde handleiding bijzit... maar dat bepaalde opties niet op de jouwe zitten.... www.my-siemens.nl voor de full specs. Dus weet je zeker dat je een comfort BASISSTATION heb en niet alleen de handset?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
het is deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 21:02:
je moet ook een Gigaset 4010 of 4015 COMFORT of MICRO hebben, de CLASSIC heeft geen sms! Denk dat er wel eenzelfde handleiding bijzit... maar dat bepaalde opties niet op de jouwe zitten.... www.my-siemens.nl voor de full specs. Dus weet je zeker dat je een comfort BASISSTATION heb en niet alleen de handset?
Heb ik ook al eens aangehaald.

ik heb een Micro op een Classic-basis... resultaat is dan keihard geen SMS in het menu van de micro. CLASSIC kan het dus echt niet. je moet jammer genoeg de comfort of micro hebben om berichten te kunnen versturen ien/of als tekst te ontvangen. Wel lullig heb is allemaal 4000 serie. Dacht eerst ook dat de handset de beperking had.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Dat is het ook.
Siemens Gigaset 4010 comfort Basisstation
Siemens Gigaset 4000 comfort handset

Maar hij gaat toch terug (1 dag oud) want het display is kaduuk, valt steeds weg enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMS geschikte toestellen zijn beperkt op de markt gekomen vanaf december 2002. Als een toestel een display heeft en
letters op de cijfertoetsen wil dit niet zeggen dat dit toestel SMS geschikt is.

Door Primafoon worden de volgende vaste toestellen verkocht die SMS ondersteunen.

Let op de naamlijstnummers (te vinden op de orginele verpakking of onderop het toestel, meestal staat de code ook op de kassabon)
omdat oude versies van deze toestellen geen SMS ondersteuning hebben.
·Chicago 440 Comfort (met naamlijstnummer 600267)
·Chicago 450 Comfort (met naamlijstnummer 600269)
·Chicago 450 Micro (met naamlijstnummer 215446)

Dat verduidelijkt wel een beetje denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb zelf een siemens 4015 dus die moest het wel doen..(dacht ik)
dus ik een smsje sturen.. wor k gebelt door een bandje van KPN :"U heeft een smsbericht onvangen van *nummer* en dan bla bla bla.. maar k kon er geen drol van verstaan.. :|

maar ik wil hem als smsje i.p.v. belletje ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 22:59:
k heb zelf een siemens 4015 dus die moest het wel doen..(dacht ik)
dus ik een smsje sturen.. wor k gebelt door een bandje van KPN :"U heeft een smsbericht onvangen van *nummer* en dan bla bla bla.. maar k kon er geen drol van verstaan.. :|

maar ik wil hem als smsje i.p.v. belletje ! :(
Ik vind die belletjes juist humor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op 13 March 2003 @ 23:01:
[...]

Ik vind die belletjes juist humor :D
doet me denken aan die antieke pagers ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
je moet eerst een sms verstuurd hebben vanaf die aansluiting, dan pas weet de KPN dat je kunt sms-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, dan komt je nummer namelijk in de nummercentrale van de KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 23:16:
Klopt, dan komt je nummer namelijk in de nummercentrale van de KPN
en waar heb je dat gelezen?(ik kan namelijk niet echt wijs worden uit die site van kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb net volgens mij wel iedere optie gezien van mijn Gigaset 4010comfort.. maar zat echt niets dat op sms moet duiden.. :(
Dus waar zouden we dat kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:50
Weet iemand wanneer UPC SMS aan gaat bieden??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Als vervolg op mijn reply in dit topic over m'n niet verstuurde SMS:

Het werkt nu. Heb gister met o2 prepaid een SMS naar me vaste nr. gestuurd en hij kwam aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:06
Je zou toch zeggen dat het sms-versturen ook via een modem (op dezelfde manier als de siemens telefoons) zou kunnen. Iemand enig idee?

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Macer schreef op 15 maart 2003 @ 20:18:
Weet iemand wanneer UPC SMS aan gaat bieden??
gewoon niet ;) denk ik.

UPC loopt best wel 8ter de feiten aan; zo is 'toets 5 bij bezet' ook niet mogelijk bij UPC en kan je ook niet bellen via Carrier Pre Select bij UPC.

sms zal daarom wel niet komen bij UPC.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Weet iemand al iets over hoe het werkt? Ik heb geen Gigaset 4xxx en die wil ik ook niet, maar ik vind het wel aardig om te kunnen SMS'en vanaf de vaste lijn. Ik heb ISDN, maar ik geloof niet dat dat er veel toe doet...

http://www.mobilefirst.com/shownews.asp?artical=563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
wij hebben isdn, malibu 330.
Als ik met dutchtone naar ons huisnr sms krijg ik te zien dat het nummer niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 19:21

Gorefest

serial killer.

Vanaf dutchtone werkt het inderdaad niet, dit ligt aan dutchtone. Hoop dat het binnenkort veranderd. Met Ben werkt het overigens wel!
Op de site van KPN kun je alle info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey,

ik loop stage bij profoon mischien kennen jullie dat wel
daar krijgen wij ook vaak die vragen binnen
en het antwoord is dat het dadelijk alleen met de nieuwe telefoon toestellen kan
die compatible zijn
wordt aangegeven op verpakkingen enzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
U kunt alleen gesproken SMS-berichten ontvangen van alle vaste en mobiele bellers van KPN en mobiele bellers van T-Mobile, O2 en Vodafone in Nederland.
idd dus niet met dutchtone... laat ik nou weer net dutchtone hebben :(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 19:53:
k heb net volgens mij wel iedere optie gezien van mijn Gigaset 4010comfort.. maar zat echt niets dat op sms moet duiden.. :(
Dus waar zouden we dat kunnen vinden?
Waarschijnlijk kun je dat dan NIET vinden en begint jouw menu met item 2.... 1 is "tekstberichten".

Begin deze week is daar op mijn werk contact met Siemens over geweest en er blijkt een (groot) aantal toestellen (zowel 4010/4015 comfort als 4010/4015 micro) in omloop te zijn waar op de doos een grote sticker "SMS-voorbereid" zit en in de gebruiksaanwijzing ook een hoofdstuk over SMS-en staat zonder dat de SMS functie ook daadwerkelijk in de telefoon zit. Volgens Siemens een kwestie van even de software updaten, waar ze dan wel €30 voor vragen.

Er wordt door mijn werk nog druk onderhandeld over een kosteloze oplossing voor onze winkelvoorraad en klanten (is immers een fout van Siemens), maar tot nog toe zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
*zucht, EERST lezen erikje 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 19-03-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Nu je 't zegt ja.. Ik heb hier ook een Siemens gigaset 4010 comfort, die volgens de specificaties SMS zou moeten kunnen versturen/ontvangen; maar in het menu ontbreekt de optie. Blijkbaar zit er dus een oudere firmware versie in..

Naja 30 euro is mij teveel voor wat SMSjes :(
(en een datakabel oid heb ik ook niet, dus dan houdt 't op)

[ Voor 3% gewijzigd door Zap op 23-03-2003 21:05 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

bel Siemens eens op Zap. Misschien dat ze wel gratis een SMSfunctie foon sturen ofzow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij mijn Chigago 440C begint het instellingen basis menu met Pin-Code (en nummer 2)
Das lekker dat ze zo reclame maken voor iets dat net werkt :( |:(

offtopic:
Sorry voor de kick

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gebruiken jullie deze dienst nog of wordt dit een Flop? Ben wel een paar keer gebeld door zo iets met reclame :r. Bah. "Wilt u dit nummer bellen 0800-bla bla bla voor meer info over bla bla bla?"
Ik bellen daarnaar, blijkt het een enquetebureau te zijn. Ik hang meteen op en bellen ze me weer terug.... Toen werd ik het zat en gooide ik de modem aan de foon waardoor de enqueteur oorpijn kreeg :) 8) 8) :+ :+ }) }) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vrijdag ingesteld, en het werkt verzenden en ontvangen op een gigaset 4000 comfort met isdn centrale 4170 ..

Alleen naar T-mobile, Vodafone, Kpn... Orange werkt niet en of het werkt met de rest dat heb ik nog niet geprobeert.

:p >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 15:53

jep

hneel schreef op 08 March 2003 @ 15:15:
Kan het ook met een computer + modem ?
Dat kan al zolang SMS bestaat. Gewoon inbellen op je SMS-centrale geval :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jep schreef op 14 July 2003 @ 13:03:
[...]

Dat kan al zolang SMS bestaat. Gewoon inbellen op je SMS-centrale geval :P.
Als je het SMScentrale nummer van KPN Mobile / Libertel instelt in je gigaset, werkt het dan ? Dan is het namelijk een stuk goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:21
Ik neem aan dat het niet zo heel erg is als dit topic omhoog gehaalt word aangezien kpn nu sms via het vaste net gaat aanbieden.
Heb hier een chicago 440C maar ook hier geen sms centrale in te stellen.
Terwijl de telefoon het volgens mij op zich wel ondersteund???

Verwijderd

SMS via het vaste net wordt inmiddels toch echt al ongeveer een jaar aangeboden.

• Punksmurf
alleen is het nu gratis (tot het eind van het jaar) zag ik in de metro (kpn reklame) vandaag
zeg, als een telefoon dit kan, kan een computer het ook
is er geen software voor? :9 (ga er geen nieuwe telefoon voor kopen ofzo...)
hm zie al wat opmerkingen staan, eerst even het topic lezen punksmurf 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 26-08-2004 08:41 ]

met een hamer past alles

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

Kan iemand duidelijk aangeven met welke software en met welk sms-centrale inbelnummer we nu precies gratis kunnen sms-en tot het eind van het jaar? :)

• Punksmurf
k heb wel eens diafaan oproep lite gebruikt om sms te zenden, dat programmaatje belt in op een smsc via het vaste net. je kan zelf het gebruikte smsc kiezen, dus daar zou je het nummer van het 'vaste net smsc' in kunnen zetten: 0673644444
het lijkt me dat het gaat werken, maar dat kan ik pas vanavond proberen als ik thuis ben. ik hoor graag van je of het werkt ;)

je meldt je op deze wijze ook aan voor het geautomatiseerd ontvangen van smsberichten. van wat ik in dit topic lees belt er dan een modem vanaf 067364444400 naar jou* (de telefoon zou dit nr herkennen en dus niet overgaan), maar van het gebruikte protocol heb ik geen weet. je krijgt dan niet meer zo'n droge computer aan de lijn die een smsje probeert voor te lezen.

volgens mij heeft kpn een mgoelijkheid om de rekening online te bekijken, dus hopelijk kan je gelijk zien of het idd gratis is (en je geen inbelkosten betaalt om dat nr te bellen :/ )

edit: ff linkjes zoeken:
http://www.friaco.nl/portal/Default.php?FormArticles_Page=3 - info over zenden/ontvangen sms, enkel voor AVM isdn kaarten (software limitatie, wellicht workaround mogelijk?)
http://www.telecomwereld.nl/soft3a.htm - software (enkel zenden zo te zien)
http://www.activexperts.com/activsms/ - activex componenten zenden/ontvangen (weet niet of ontvangen via vaste net mogelijk is...)

kpn info/software
http://www.kpn.com/kpn/show/id=284085/sc=bea681 - software
http://www.kpn.com/kpn/show/id=284075/sc=41203a - smstarieven
http://www.kpn.com/kpn/show/id=439262/spage=444001/sc=c1a5f2 - actie gratis sms
http://www.kpn.com/kpn/show/id=442040/sc=de768e - actievoorwaarden
http://www.kpn.com/kpn/show/id=282625/sc=f95b3f - hoe smsen met vaste telefoon
http://www.activexperts.com/activsms/smsclist/ - sms centers all around the world; Netherlands KPN 0653141414 UCP 1200 8,n,1

*) Dit heb ik ook elders teruggevonden:
Waarom moet ik nummerweergave hebben als ik SMS wil ontvangen op het vaste net?
De SMS centrale van KPN probeert het bericht af te leveren. Dit gebeurt door te bellen naar uw nummer. De geschikte telefoons herkennen het speciale nummer waarvandaan gebeld wordt en nemen stilletjes zelf de telefoon aan, om een korte dataverbinding tot stand te brengen. Zonder nummerweergave zou uw telefoon niet de SMS centrale kunnen herkennen en dus ook niet weten wanneer het apparaat zelf de lijn moet oppakken om het bericht in ontvangst te nemen.(320)

[ Voor 60% gewijzigd door Punksmurf op 26-08-2004 10:50 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:40 ]

• Punksmurf
het verzenden is idd niet zo moeilijk, en die protocolomschrijving heb ik
alleen het protocol voor het ontvangen weet ik niet, als je een link hebt hoor ik t graag :)

t sms ontvangen boeit me niet zo want ik krijg ze nu toch ook al niet via vast
met het sms protocol kan je zelf de afzender bepalen, die zet ik wel als mijn mobiele nummer als iemand antwoord stuurt krijg ik dat op mijn mobiel (al is ontvangen op vast mbv computer ook erg interessant)

t enige wat nu jammer is is dat ik zaterdag m'n vleugels uitsla en mijn ouderlijk huis verlaat... en waar ik nu heen ga heb ik (nog) geen vaste aansluiting omdat ik m'n geld liever ergens anders aan besteedt

maar t blijft interessant om mee bezig te zijn :)

met een hamer past alles

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:40 ]

• Punksmurf
Ik ben nu niet thuis maar bij de specs die ik heb kan ik het gewoon zelf invullen (meen ik mij te herinneren dan..)
bij de diafaan software kan dat zeker, bij de kpn tekstberichtensoftware volgens mij ook

edit: maar het zou natuurlijk kunnen dat de smsc die kpn gebruikt voor sms via het vaste net dit anders geimplementeerd heeft, of de meegestuurde afzendergegevens negeert.

edit: etsi download site is down :(
Wat is Last Resort?
Een SMS-bericht dat na 72 uur nog niet is afgeleverd, wordt gestuurd naar de SMS-centrale (0653 - 13 13 13) en vervolgens gewist. Bij een fax-bericht bedraagt de aflevertijd slechts een half uur. Men kan echter aangeven dat na deze periode het bericht moet worden afgeleverd op een alternatief adres, bijvoorbeeld op een fax. Dit heet Last Resort.

Alleen via GSM en PC zonder Tekstberichten Software
Last Resort werkt alleen bij het versturen met een GSM-toestel en via de PC zonder Tekstberichten Software. Aan het feitelijke bericht moet een commando worden toegevoegd.
Last Resort naar Fax
Toets bij het samenstellen van het bericht eerst het commando [*LRFAX (faxnummer)#] in, direct gevolgd door het bericht.
Last Resort naar PC
Een PC kan alleen als Last Resort worden gebruikt als deze werkt met software die UPC-berichten kan ontvangen. Toets bij het samenstellen van het bericht eerst het commando [*LRPC (telefoonnummer modem)#] in, direct gevolgd door het bericht.
Last Resort naar X.400
Toets bij het samenstellen van het bericht eerst het commando [*LRX400 (X.400 code)#] in, direct gevolgd door het bericht (X.400 code) is de code van het X.400-adres dat als alternatief afleveradres voor het bericht dient.
UPC-berichten.. nog niets over gevonden maar ik zoek verder :) (volgens mij is dat dus het protocol waarmee je ook berichten bij een smsc dropt... hm, wellicht staat daar ook iets over in de protocolomschrijving die ik thuis heb liggen)

[ Voor 103% gewijzigd door Punksmurf op 26-08-2004 10:52 ]

met een hamer past alles

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
handig om te weten:
Actievoorwaarden

actieperiode loopt van 24 augustus 2004 tot 1 januari 2005

actie geldt alleen voor sms-verzending van een vaste aansluiting in Nederland naar een mobiele aansluiting in Nederland en voor sms verzending van een vaste aansluiting in Nederland naar een andere vaste aansluiting in Nederland.

om deel te kunnen nemen aan de actie is een vaste telefoonaansluiting van KPN benodigd alsmede NummerWeergave en sms geschikte randapparatuur

algemene voorwaarden van KPN zijn onverkort van toepassing

per vaste aansluiting zijn per dag maximaal 100 vanaf de vaste aansluiting verstuurde sms-berichten gratis

KPN houdt zich het recht voor een aansluiting voor sms vast te blokkeren op het moment dat er vermoeden is van misbruik of op het moment dat KPN van mening is dat er geen sprake meer is van normaal te verwachten consumenten gebruik. Ter voorkoming van SPAM en dergelijke. Voorbeelden zijn telemarketing, computer gegenereerde tekst berichten en meer dan 100 verzonden sms-berichten per dag.

het versturen van een sms van een vaste aansluiting in Nederland naar een buitenlands vast of mobiel nummer is vanaf een vaste aansluiting niet mogelijk. Evenzo is het niet mogelijk een sms vanaf een mobiel toestel in het buitenland op een vaste telefoonnummer te ontvangen.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 01:01
Het werkt natuurlijk alleen als in de specificaties van je telefoon staat dat deze sms ondersteund.
dus niet alle siemens gigasets ondersteunen het hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
http://www.kpn.com/kpn/show/id=284085/sc=bea681
-------------------------------
Tekstberichtensoftware:
Tekstberichtensoftware is gratis. U betaalt alleen voor het versturen van de tekstberichten via uw modem. Dit is het tarief voor bellen vanaf een vaste naar mobiele telefoon. Hieronder vindt u een indicatie:

Tarief per minuut:

standaardtarief € 0,29
daltarief € 0,22
weekendtarief € 0,12

<b>Deze prijzen zijn exclusief het starttarief van € 0,05 per gesprek en de mogelijkheid voor het instellen van VoordeelNummers.</b>

Tekstberichtensoftware verzendt per connectie maximaal twee SMS-berichten. De duur van het versturen is gemiddeld 15 seconden per bericht. <b>Dit komt neer op € 0,085 (inclusief BTW) <\b>volgens het standaardtarief. De duur per verzonden SMS-bericht is afhankelijk van uw modem.

Alle bedragen zijn inclusief BTW en afgerond op twee decimalen.
Pagina: 1 2 Laatste