Toon posts:

Onverwijderbaar/onvindbaar virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd wordt ik wel door een héél vervelend, maar gelukkig ongevaarlijk (?) virus geplaagd. Af en toe reageert mijn toetsenbord niet meer zoals het hoort. In plaats van één letter (onderste letter-rij) krijg ik er dan twee, backspace doet het niet meer, en als ik de "w" intik (Belgisch toetsenbord helemaal links onderaan), krijg ik de datum en tijd, cursortoetsen geven een pgdwn extra of zoiets. Wat later is alles weer normaal. Norton vindt niets, en andere geïnstalleerde virusscanners ook niet. Het probleem doet zich reeds vanaf de opstart voor. Als ik met mijn cursortoets door de Bios setup gaat, wordt alles gewijzigd, zonder dat ik verder iets doe. Als ik commando's ingeef door Alt+cijfer komt het juiste karakter. Niet echt handig
Boehoehoe... Wat moet ik nu doen? Moet ik nu echt alle data back-uppen, en AL mijn gedownloade proggies vernietigen en de hele mikmak (drie schijven) formateren?

Als mijn computer al geïnfecteerd is, heeft het dan nog zin om floppies (met installprogs voor win/dos, opstartschijfjes) te controleren op virussen?

Ook een boot vanaf mijn Norton CD levert niets op

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:42
Het lijkt mij geen virus, het lijkt me wel heel erg vreemd dat een virus de bios zo zou veranderen dat ook daar dat probleem is. Ik zou eens beginnen met een ander toetsenbord proberen :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Magisch woord: "Belgisch toetsenbord"

Installeer idd eens een nieuw exemplaar.
Denk er aan dat je in het configscherm, ook het correcte bord met de daarbij horende layout installeert.

And The Only One