Toon posts:

Kan deze schikking in case kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze namiddag m'n case en onderdelen afgestoft, en de pc nadien volledig terug in mekaar gestoken. Ik heb ook een andere schikking gedaan... Mijn case is een Aopen Maxitower HQ45... Mijn harde schijven heb ik bovenaan gestoken, boven de voeding... Ik vond dit makkelijker werken qua bekabeling.

Maar mag dit wel eigenlijk? De HD's komen nu met hun achterzijde wel heel dicht bij de achterzijde van mijn DVD-Rom en CD-Writer.

Ik heb 2 foto's geupload op http://users.pandora.be/scheers/case.zip om mijn situatie te verduidelijken. (opgepast, 1,91 mb groot!)

Ik heb geen extra koelers in de case.

Ik heb een Athlon 750 Mhz (dual fans) op een ASUS K7V mobo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 19:52 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
waarom zou het niet werken :?

ik ken wel raardere opstellingen hoor :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

In principe maakt het niet uit, maar pas inderdaad op met de koeling. Ik zie dat je daar twee fanholes hebt zitten, maak er gebruik van zou ik zeggen! :) Outtake uiteraard, want het is de achterkant van de pc. Eventueel voorin/onderin een of twee intake, en je loopt geen enkel risico.
De hd's hangen in de bracket die van alu is, dus je zult geen last hebben van verstoorde hd's door de voeding.

Geen probleem dus :P

Verwijderd

als je er ff jpg-tjes van maakt en ze gewoon hier neerzet is dat wel zo makkelijk.....
code:
1
[img] url van plaatje [/img]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 19:57:
als je er ff jpg-tjes van maakt en ze gewoon hier neerzet is dat wel zo makkelijk.....
code:
1
[img] url van plaatje [/img]
Die plaatjes zijn bijna 1MB per stuk, uit respect voor de modemers is een linkje dus wel ok. :) (in een ZIP hoeft ook weer niet, maarja)

Om alle reacties maar weer even te bevestigen: Het kan helemaal geen kwaad. Het zou dus alleen niet verkeerd zijn als je er ook nog iets van een FAN bij zou zetten (outtake) en eentje onderin (intake) voor de airflow.

Als je even je PC flink gebruikt (en dan ook de HD's), is de temperatuur in dat bovenste stuk erg hoog, of valt dat wel mee?

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 07 March 2003 @ 20:03:
[...]
Om alle reacties maar weer even te bevestigen: Het kan helemaal geen kwaad. Het zou dus alleen niet verkeerd zijn als je er ook nog iets van een FAN bij zou zetten (outtake) en eentje onderin (intake) voor de airflow.

Als je even je PC flink gebruikt (en dan ook de HD's), is de temperatuur in dat bovenste stuk erg hoog, of valt dat wel mee?
Dus bovenaan een koeler die lucht van buitenaf neemt, en in de pc blaast
En onderaan een koeler die de lucht van in de pc naar buiten blaast? Of versta ik het verkeerd?

Temperatuur valt goed mee hoor! Niet echt warmer dan onderste gedeelte!
Waar ik me wel beetje zorgen over maak is het volgende: achteraan in mijn Plextor 16/10/40A writer zit een heel klein coolertje... dit coolertje hangt op gelijke hoogte met de stroomkabel van de HD... Er is dus nog maar zééér weinig plaats tussen dat coolertje en de stroomkabel... Kan dit kwaad? Of niet?

Verwijderd

Nee, andersom SRS :) De lucht achter je pc altijd warmer dan de lucht voor je pc. Dus voor intake en achter outtake.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SRS: Mwah, ik denk het niet dat dat kwaat kan. Die koeler kan waarschijnlijk wel genoeg lucht krijgen hoor.

En zoals Erasahh al zegt moet het dus andersom: Beneden (voor) kan je een intake fan plaatsen en bovenin een outtake. Een heel handig topic hierover is dit topic: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) . Hierin staat onder het kopje 'Airflow' dit alles omschreven met plaatjes enzo. :)

Verwijderd

Aikeleer schreef op 07 March 2003 @ 20:03:
[...]
Die plaatjes zijn bijna 1MB per stuk, uit respect voor de modemers is een linkje dus wel ok. :) (in een ZIP hoeft ook weer niet, maarja)

Resizen is dan zeker geen optie??

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/maurosnl/GOT/tijdelijk/SIMG1435.jpg

het overzichtplaatje kan je hier vinden.

//maar het kan geen kwaad zo te zien, meet de temp doormiddel van de SMART van de schijven. Als die onder de 45 graden blijven na een defragmentatie is er niets aan de hand. Progjes hiervoor zijn Dtemp of Speedfan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 20:55 ]

Pagina: 1