[Copperjet 810 Eth] MAC-adres wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Ik heb een ADSL-verbinding via Demon (dus via BBned). Ik heb geprobeerd dmv een ander configscript de modem als router te configureren. Dit is wel gelukt. Alleen was er een groot probleem.

Ik heb Demon opgebeld met de vraag of zij in de DB mijn MAC-adres konden aanpassen, zodat hier het MAC-adres van de modem kwam te staan. Hierbij is gebleken dat mijn MAC-adres al geregistreerd is, maar door een andere gebruiker. Ze vragen bij Demon zelfs naar het MAC-adres van de WAN-kant, terwijl dit meestal :? hetzelfde is (toch??).

Is het mogelijk om bij een Copperjet 810 Ethernet modem het MAC-adres te wijzigen?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
copperjet heeft afaik maar één mac adres, en dat is die op het stickertje staat. Je kan voor de zekerheid ook met Copperjet monitor controleren of dat nummer klopt.

http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cj810commands.htm hier staan alle telnet commando's een change mac oid staat er niet tussen. Dus volgens mij kan het niet, maar je zou het kunnen navragen bij Allieddata op hun webzijde (www.allieddata.nl) staat ook een telefoonnummer.

Firmpete on Aerie Peak

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Volgens mij is het niet mogelijk om je MAC adres te veranderen. Kijk eens op de F.A.Q. van de fabrikant van je modem.

Profile

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Bedankt, hiermee zal het wel moeten lukken. Het MAC-adres aangegeven door de copperjet monitor klopte niet met het MAC-adres op de modem.