[SETI@home] poll email actie

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022
Ruim een maand geleden heb ik een voorstel gedaan om een e-mail te sturen naar alle inactieve leden (uiteraard rekening houdende met de [url= topic 351355]forum regels[/url]).
Zoals de meeste van jullie weten zit SETI@home in de laatste fase van het huidige project, we hebben hoogstens nog 2 maanden (dat is een erg optimistische schatting) te gaan.
Wanneer we onze doelstelling om de top 25 te halen willen waarmaken, zullen we nu echt actie moeten ondernemen
Twee dagen na dit voorstel heb ik een eerste opzet richting Sequence gestuurd, enige tijd later gaf hij aan dat hij op dit moment te weinig tijd heeft om zich hier voor in te zetten.
Ik heb dit idee ook een tijdje laten sudderen (aangezien ik in m?n afstudeer periode zit), maar vanmiddag heb ik toch maar eens een e-mail richting Jurgen (Wildhagen) gedaan.
Zijn reactie was positief, ik heb iig toegang tot alle 1515 e-mail adressen.

Reden van dit topic is natuurlijk dat ik niet op eigen houtje wil gaan handelen.
Mijn vragen zijn;
1. Ik wil weten wie eventueel voor/tegen deze actie zijn.
2. zo ja; onderaan dit bericht staat de ontwerp e-mail, heeft iemand nog enig commentaar en of aanvullingen.
3. Wie de makkelijkste manier weet om alle e-mail adressen in één keer te ?extracten? van ons eigen leden bestand, bv; via SETIteam kan ik naar iedereen een aparte mail sturen, 1515 aparte mails sturen valt natuurlijk niet mee? het zou natuurlijk makkelijker zijn het hele bestand in een keer leeg te trekken met een of ander programmaatje (ik heb natuurlijk gezocht, maar nog niks gevonden)

Er zit natuurlijk één nadeel aan deze actie, het zou natuurlijk
slapende hond(-jes *wink wink) wakker kunnen maken.
Hiermee bedoelende, dat mensen die één of andere account bij ons geparkeerd hebben (en vergeten zijn) deze onmiddellijk weg halen.
Met als resultaat punten verlies, we zullen dus de voordelen tegen de nadelen moeten afwegen.

Aangezien de tijd krap is zullen we hier hoogstens een dag of 2 over kunnen discussiëren, dus alle input is welkom.

Als afsluiting volgt hier de eerste opzet;
----- Original Message -----
From: Jeroen Brinkers
To: sequence@?.
Sent: Tuesday, January 21, 2003 8:33 PM

Hallo allemaal (DPCer's for SETI@home),

Voor degenen die deze mailing ontvangen en zich

niet aangesproken/beledigd/niets meer met de DPC te maken willen hebben/nog nooit van de DPC gehoord hebben,onze oprechte excuses (gelieve deze mailing dan als niet verzonden te beschouwen).

Deze mail is een oproep om het Dutch Power Cows SETI@home team nieuwe levenskracht te geven, er liggen nog zulke mooie groene weiden te wachten op onze koeien.
Aangezien SETI 1 zijn laatste maanden in gaat (het project loopt in maart af),
willen wij een zo hoog mogelijke notering in de overall standings bewerkstelligen.
Het doel is op dit moment de top 25 te halen (momenteel staan we 27ste),
helaas is onze output te laag om de sprong omhoog te maken.
Bovendien staat onze plek onder druk door teams die onder ons staan,
het ziet er dus zelfs naar uit dat wij plaatsen prijs moeten geven.
Nu hebben wij enkele ideeën (waarvan deze mailing er één is) om onze positie te verbeteren,

hieronder komt een opsomming;

1) Zoveel mogelijk inactieve leden weer aan het grazen krijgen,
er zijn er velen onder jullie die al maanden zoniet jaren een WU bijgedragen hebben.
2) Zoveel mogelijk nieuwe leden (met veel koeien) werven,
dit moet gebeuren door banners te plaatsen op eigen websites.
een voorbeeld is te vinden op b.v. deze site http://home.wanadoo.nl/jeroen_brinkers/
gelinkt naar de FAQ van DPC SETI@home hier te vinden FAQ-deel : SETI@Home (updated 26-09-2002)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeroen_brinkers/index_bestanden/image001.jpg
3) De output van sommige users zou hoger kunnen liggen,
er zijn naar ons idee veel users die op de GUI (de screensaver versie) van SETI draaien.
De CLI (command line versie) is vele malen efficiënter,
en kan een snelheids winst leveren van een factor 4 (ofwel viermaal zoveel WU's, van b.v. 40 uur naar 10 uur rekentijd)
De GUI versie ziet er natuurlijk veel leuker uit,
maar zoals in de FAQ te lezen valt zijn er mooie schillen te krijgen die SETI minstens zo leuk houden.
- SetiHIDE is ook een optie
http://www.scheit.de/seti/setihide.html

- en er is b.v. ook SETIspy
http://personalwebs.myriad.net/roelof/setispy/

setiTEAM is een leuk en vrij uitgebreid stats programma
http://www.sqiz.co.uk/Seti/setiteam.htm

Eveneens zijn er vele stats pagina's te vinden om het nog interessanter te maken,
zomaar een greep uit het aanbod;
Het DPC forum (GoT), hier vindt je dagelijkse resultaten.
Graag zouden we hier meer user's terug zien,
er vind meestal een levendige/gezellige/leuke discussie plaats (die alleen maar NOG leuker kan worden):D :D :D

Dutch Power Cows

onze eigen stats page
http://sequence.keyserver.org/volgop/
http://sequence.keyserver.org/volgop/freaky.html

de stats page bij berkeley
http://setiathome.ssl.ber...ch+Power+Cows+-+Seti@home

SETI@work stats page (hier kan je de overtake tijden laten berekenen)
http://www.setiatwork.com...ch+Power+Cows+-+Seti@HOME

en natuurlijk een erg belangrijke, de top 200 teams
http://www.statsman.org/setistats/html/

De toekomst van SETI@home
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/setifuture.html

4) Met deze laatste link kom ik op het volgende punt, SETI HOUD DUS NIET OP!!!
Er zijn nieuwe projecten bij SETI die na SETI 1 van start gaan,
wij willen van deze verse start gebruik maken om een nog hogere notering te behalen, dus verlaat ons niet (als je hebt besloten weer mee te doen) maar BLIJF mee doen.

Hopelijk hebben we je enthousiasme weer aangewakkerd, en laat je binnenkort weer wat van je horen

Vriendelijke Groeten,

Het volledige Dutch Power Cows SETI@home team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

lang maar zeer duidelijk verhaal !

nu hopen dat vele mensen hierop reageren en weer zullen inzien wat het betekent om lid te zijn van DPC....
boeehoeemoeehoee 8)7

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-07 19:45
* Witlof vindt dit een positief idee en hoopt hiermee dat Division Brabant niet te ver gaat zakken strax ;)

het nadeel wat je opnoemt over slapende koeien wakker maken ben ik het wel mee eens, daar in tegen kan het ook zijn dat mensen weer wakker worden en andere meenemen (die in een ander team zitten misschien omdat ze samen geen competitie meer hebben). Alle voordelen hebben dus ook nadelen maar ach, wie niet waagt, die niet wint toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 10:28
Het nadeel is dat je keihard aan het spammen bent, en spammen voor een goed doel wordt ook niet door iedereen gewaardeerd. :)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

TFHfony

Professional Weirdo

Dutchman! schreef op 07 March 2003 @ 19:26:
Het nadeel is dat je keihard aan het spammen bent, en spammen voor een goed doel wordt ook niet door iedereen gewaardeerd. :)
Ja en nee. In principe zijn al deze mensen lid geworden van een club. Dan kan je verwachten dat je daar wel eens een keer een mailtje van krijgt.
Het zou een ander verhaal zijn als je dit ging doen naar mensen die niet lid zijn van DPC.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
tfh schreef op 07 maart 2003 @ 19:33:
[...]

Ja en nee. In principe zijn al deze mensen lid geworden van een club. Dan kan je verwachten dat je daar wel eens een keer een mailtje van krijgt.
Het zou een ander verhaal zijn als je dit ging doen naar mensen die niet lid zijn van DPC.
Mee eens, maar mogen we dan ook mensen mailen die ooit eens lid zijn geweest van DPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
tfh schreef op 07 March 2003 @ 19:33:
[...]

idd dat is dus de bedoeling, alleen onze leden aanschrijven.

/me geef hier ff je mening, en natuurlijk mag je 'm onderbouwen
Poll: ben je voor of tegen een e-mail actie
voor
tegen
weet het niet

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=7010&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

[ Voor 3% gewijzigd door Fear-factoR op 08-03-2003 00:00 . Reden: xtra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

k vin die meel ook veel te lang eerlijk gezegt, meel die zo lang is, met plaatjes enzo, trash ik meestal gelijk.
k zou er meer iets in zetten van.
ej, doe je nog meej aan set@home, want anders winnen we nie!!

ofzo :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Ook onze leden hebben nooit toestemming gegeven hun gegevens te gebruiken voor een mailing.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

Je hebt toegang tot alle emailadressen... op zich heb ik daar niet echt iets tegen, maar kan je er dan wel voor zorgen dat actieve leden ze niet krijgen ? Ik draai seti onder 'bedrijfsvlag', en ik weet zeker dat ze de 'spam' niet zullen apprecieren. Het zou wel eens het verkeerde effect kunnen opleveren, namelijk dat ze DPC weer gaan verlaten om zich bij het (nietszeggende) teampje van het moederbedrijf te voegen... en dan is DPC weer 30K armer...

[edit]
Ff een en ander duidelijker maken. Ik heb ze op het bedrijf ruim een jaar geleden na maanden proberen (!!) kunnen overtuigen om DPC te joinen. Maar het emailadres waarop we grazen wordt gelezen door anderen (ik heb geen toegang tot dat emailadres), die al vaker naar een ander teampje wilden gaan. Ik heb ze iedere keer al kunnen overtuigen om het niet te doen. En ik wil hier die discussie niet opnieuw aanwakkeren zie je...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 26032 op 07-03-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
Dutchman! schreef op 07 March 2003 @ 19:43:
Ook onze leden hebben nooit toestemming gegeven hun gegevens te gebruiken voor een mailing.
als het niet te veel moeite kost zou je het dan ff in de MOD crew kunnen gooien, omdat dit een beetje een grijs gebied is. :-S
Ik zal geen actie ondernemen als jullie (MOD's dus) tegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Ik ben gewonnen voor het idee van een eenmalige mail aan alle mailadressen. Maar enkel als die mail véél korter en vooral zakelijker wordt.
Het is binnenkort hoedanook "einde (huidig) project", en ook "slapende" deelnemers mogen hiervan (eenmalig) op de hoogte gebracht worden. Tegelijk kan je op die manier uiteraard, zij het bescheiden, DPC weer onder de aandacht van die mensen brengen. Zijn ze echt (opnieuw) geinteresseerd, dan zal een zakelijke mail (met hooguit 1 of 2 welgekozen links) veel meer uithalen dan een lang verhaal waarin ze op dat moment misschien geen zin hebben.

Kortom: bekijk die mail eerder als een eenmalige nieuwsbrief. Zet er eventueel een link in naar een online pagina waar meer info te vinden is. Desnoods een pagina die nu nog gemaakt moet worden.

Mocht een afdoende meerderheid pro-voorstel gevonden worden (totaal van 10 stemmen op +1500 leden lijkt me echt veel te weinig) dan heb ik hier denk ik wel meer dan voldoende mogelijkheden om zowel alle adressen te extracten (zitten in mysql db dus geen probleem) alsook het buitensturen van die nieuwsbrief (eigen mailserver en geen volume limieten).

Laat aub wel duidelijk zijn dat ik met die adressen niks doe tenzij ik er absoluut zeker van kan zijn dat een representatieve meerderheid van DPC-Seti leden dit wenst.

Ik ben nu ruim 3 jaar (actief) lid van (euro)cauce en al veel langer van andere anti-spam groeperingen. Mass-mailings liggen dus nogal gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kan niks verbieden, maar:
- Massmailings zijn spam ongeacht het doel
- Mensen bepalen zelf of ze stoppen of niet, laat mensen in hun waarde
- Gegevens users op GoT mogen niet gebruikt worden

Ik ben hier dus absoluut geen voorstander van, ondanks het nobele idee erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Over de lengte van de mail ben ik het zeker met de andere eens. Vaak worden lange mailtjes niet gelezen of 'later' gelezen en belanden ze nog ergens waar ze er niets mee doen.

Het feit over Spam e.d. is opzich waar maar ik denk als dit een eenmalige aktie is moet er toch over nagedacht worden wat de voordelen kunnen zijn en de nadelen.

Stoppen wordt niet altijd zelf bepaald en is vaak ook door andere oorzaken een feit. Herinneringen geven doen vaak goed bij sommige mensen (ook bij mijn subteam is dit voorgekomen).

Gegevens op GoT is hier niet aan de orde en is dus ook een loze kreet van DSmarty ;)

Oh, en _piranha_, als jij weg gaat met 30K stijgt Division Brabant weer een plekje dus aan ieder nadeel kleeft een voordeel. Het is weer niet goed voor DPC dus ook aan ieder voordeel zit weer een nadeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49092

mijn mailtje zal netjes teruggebounced worden, omdat mijn e-mailadres niet meer bestaat en berkeley het niet wil wijzigen *grrrrr*
verder een leuk initiatief ... ik heb alleen de eerste paar regels gelezen *hint hint hint* hou het asjeblieft bij tekst en ga er geen koeienplaatjes bijstoppen, we zijn niet allemaal gezegend met breedbandinternet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65512

Als het de bedoeling is om Seti nog eens aan te zwengelen zeg ik: NIET doen.
Als ik nog ergens een PC-tje zou hebben dat nog maar af en toe eens een blokje deed, zou dit voor mij de reden zijn om dat eens op te gaan schonen.....en niet om voor die korte tijd nog eens extra actief te worden.

Als je (ex)- crunchers wil bedanken en het einde van Seti onder de aandacht wil brengen (en dus tevens de mogelijkheid voor BOINC of andere projecten ((natuurlijk binnen DPC))) OK

Verder denk ik dat je met de power die nodig is om bij Seti in de top-25 te komen, bij andere projecten echt in de top mee draait.
Ik wil alleen die kl....e hondjes nog wel voorbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
Anoniem: 26032 schreef op 07 maart 2003 @ 20:23:
Je hebt toegang tot alle emailadressen... op zich heb ik daar niet echt iets tegen, maar kan je er dan wel voor zorgen dat actieve leden ze niet krijgen ?
Mocht deze actie wel of niet door gaan, dan beloof ik dat ik mijzelf daarna zal ontdoen van dit recht (ofwel username (van wildhagen) & password trashen)...
Verder is het inderdaad de bedoeling alleen inactieve leden te mailen, dus de actieve accounts achterwegen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62351

ik denk dat ik mijn eccp clientje dan ook maar even omzet, nog even over denken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Laatst online: 07-06 09:26

My

Woei! Seti over 2 maanden afgelopen! :D

Dat betekend dat ik de machines van m'n vader kan assimileren voor DPC! :D :D

Hij doet nu SETI voor S@NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
ColdRain schreef op 07 maart 2003 @ 20:36:
Ik ben gewonnen voor het idee van een eenmalige mail aan alle mailadressen. Maar enkel als die mail véél korter en vooral zakelijker wordt.
Het is binnenkort hoedanook "einde (huidig) project", en ook "slapende" deelnemers mogen hiervan (eenmalig) op de hoogte gebracht worden. Tegelijk kan je op die manier uiteraard, zij het bescheiden, DPC weer onder de aandacht van die mensen brengen. Zijn ze echt (opnieuw) geinteresseerd, dan zal een zakelijke mail (met hooguit 1 of 2 welgekozen links) veel meer uithalen dan een lang verhaal waarin ze op dat moment misschien geen zin hebben.

Kortom: bekijk die mail eerder als een eenmalige nieuwsbrief. Zet er eventueel een link in naar een online pagina waar meer info te vinden is. Desnoods een pagina die nu nog gemaakt moet worden.

Mocht een afdoende meerderheid pro-voorstel gevonden worden (totaal van 10 stemmen op +1500 leden lijkt me echt veel te weinig) dan heb ik hier denk ik wel meer dan voldoende mogelijkheden om zowel alle adressen te extracten (zitten in mysql db dus geen probleem) alsook het buitensturen van die nieuwsbrief (eigen mailserver en geen volume limieten).

Laat aub wel duidelijk zijn dat ik met die adressen niks doe tenzij ik er absoluut zeker van kan zijn dat een representatieve meerderheid van DPC-Seti leden dit wenst.

Ik ben nu ruim 3 jaar (actief) lid van (euro)cauce en al veel langer van andere anti-spam groeperingen. Mass-mailings liggen dus nogal gevoelig.
we zouden hiervoor een eventueel tijdelijk e-mail adres in het leven kunnen roepen (bv hotmail, deze houdt op te bestaan na 2 maanden niet gebruikt te zijn)

een voorbeeld van een verkorte e-mail:
Hallo allemaal, DPCer's for SETI@home,

Deze mail is een oproep om het Dutch Power Cows SETI@home team nieuwe levenskracht te geven (ofwel tijdelijk zoveel mogelijk inactieve leden weer aan het grazen krijgen), er liggen nog zulke mooie groene weiden te wachten op onze koeien.
Er zijn velen onder jullie die al maanden zoniet jaren een WU bijgedragen hebben.

Aangezien SETI 1 zijn laatste maanden in gaat (het project loopt in mei/juni af),
willen wij een zo hoog mogelijke notering in de overall standings bewerkstelligen.
Het doel is op dit moment de top 25 te halen (momenteel staan we 27ste, zelfs deze positie dreigen wij prijs te moeten geven),
helaas is onze output te laag om de sprong omhoog te maken.

?WE WANT TO GO OUT WITH A BANG?

De output van sommige users zou hoger kunnen liggen, er zijn naar ons idee veel users die op de GUI (de screensaver versie) van SETI draaien.
De CLI (command line versie) is vele malen efficiënter, en kan een snelheids winst leveren van een factor 4 (ofwel viermaal zoveel WU's, van b.v. 40 uur naar 10 uur rekentijd) De GUI versie ziet er natuurlijk veel leuker uit, maar zoals in de FAQ te lezen valt zijn er mooie schillen te krijgen die SETI minstens zo leuk houden.
- SetiHIDE is een optie
http://www.scheit.de/seti/setihide.html

Het zou bovendien leuk zijn als jullie af en toe langs komen op Dutch Power Cows

Hopelijk hebben we je enthousiasme weer aangewakkerd, en laat je binnenkort weer wat van je horen

Vriendelijke Groeten,

Het volledige Dutch Power Cows SETI@home team

[ Voor 2% gewijzigd door Fear-factoR op 07-03-2003 23:44 . Reden: xtra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Mij hoef je niet meer te emailen, (PowerCow, PowerCow[1] en QU|CCC want die staan alle 3 dacht ik op verschillende emailaccount van mij.

Maar goed, vertel mij hoe ik voor 2 pc's een zo hoog mogelijke output kan krijgen (xp 2400+@2600+ en een p3 500) met zo min mogelijk omkijken dan help ik nog ff mee die laatste maanden.

als je wil mailen, kan dat altijd naar dpc_powercow@hotmail.com

[ Voor 53% gewijzigd door MeneerKrab op 07-03-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
DSmarty schreef op 07 March 2003 @ 20:54:

Ik ben hier dus absoluut geen voorstander van, ondanks het nobele idee erachter.
het is maar net met welke bril je het bekijkt, ik heb wat rond gezocht met oa dit resultaat;

http://spam.abuse.net/overview/whatisspam.shtml
Illegaal recruterend persoon

Bij spam gaat het erom zoveel mogelijk e-mails te sturen naar zovee mogelijk internet gebruikers, bovendien hebben deze mailings meestal geen persoonsgerichte inhoud.
Hier is het de bedoeling een eenmalige gerichte mail te sturen, dan lijkt het mij dat je in het in grijze gebied bent beland (alhoewel ik zelf ook twijfel over de correctheid, maar daarvoor zijn discussies uitgevonden :) )

uiteraard is het niet de bedoeling de adressen te ontrekken aan de GoT accounts, maar aan het DPC SETI@home adresbestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ik ga morgen dit topic in zijn geheel doorlezen ;) wou effe zeggen dat alle email's op een rij krijgen geen probleem gaat zijn, deze staan in de stats database dus kunnen daar ook zo worden uitgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
Anoniem: 65512 schreef op 07 March 2003 @ 22:50:
Verder denk ik dat je met de power die nodig is om bij Seti in de top-25 te komen, bij andere projecten echt in de top mee draait.
Ik wil alleen die kl....e hondjes nog wel voorbij....
van de 1515 leden zijn er nu ongeveer 255 dagelijks actief, met een gezamenlijke output van ongeveer 2800 WU's... al krijg je weer 500 leden aan het crunchen, dan kom je al een heel eind in de richting.
Resultaat 750 actieve leden, dagopbrengst (krap genomen) 7500 WU's x 60 dagen (da's weer optimistisch) = 450000 WU's (onze achterstand op plaats 26 is ongeveer 300000 WU's) :)
En het gaat uiteindelijk om een korte periode, deze rekenkracht kan bij andere teams best wel gemist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
DSmarty schreef op 07 March 2003 @ 20:54:
Klopt niet.
Massmailing != spam
Er is een ***immens*** onderscheid.
Volledig mee eens.
Als dat effectief zo is, én ook geldt voor DC projecten, dan is dat zo, en stopt hier de discussie.
Het is een heikel punt... Ik ben voorstander voor bepaalde redenen, maar voor andere ben ik dan weer radicaal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Leuke discussie :P De pro's en contra's die aangedragen worden zet de mens aan het denken. Deze discussie heeft alweer gezorgd voor wat extra power richting SETI dus wat zou de mail tot gevolg hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53793

Het gaat toch maar over 1 mailtje per gebruiker, lijkt me geen spam !! Ik stem toch voor een idee als dit !! Het kan inderdaad 2 kanten op, maar ik vermoedt dat het het algeheel belang van DPC ten goede komt ! Ook in de poll is de stand nu 72% voor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Witlof schreef op 07 March 2003 @ 21:38:

Gegevens op GoT is hier niet aan de orde en is dus ook een loze kreet van DSmarty ;)

Loze kreet of niet, het feit is dat de 2 modjes in principe (zo lees ik het althans) tegen dit voorstel zijn. Ook dat Wildhagen zo gemakelijk zijn ww "weggeeft" geeft natuurlijk te denken aan zijn rol binnen DPC. Ik derhalve (als ik enigzins invloed had) zou het niet toestaan om de emailactie te gebruiken om oude leden weer aan het grazen te krijgen (hoe goed het idee ook bedoelt is). Graag zou ik dat Fear-factoR contact opneemt met de DPCcrew (ja die bestaat wel degelijk, en gaat hierover en niet de modjes) om te kijken hoe we dit gaan oplossen. Voor wie het nog niet duidelijk is, ik ben tegen :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJSTempest
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03-2015

AJSTempest

Anton Sekeris (SETI@Home)

Oké, laat ik ook maar eens een meninkje laten vallen.

Mensen die mijn (schaarse) posts in het verleden hebben gelezen weten dat ik nogal hecht aan beleefdheid en respect, dus als ik niet het gevoel zou hebben dat dit qua opzet of toon niet zou kunnen zou ik direct mordicus tegen zijn.

De opzet die Fear-factoR kiest en de toon die hij kiest voor het opstellen van de e-mail zorgen er samen voor dat ik ervoor ben. Het is een nette eenmalige actie met een bijzonder beleefde en correct opgestelde e-mail.

Daar komt het zinnige argument van tfh (voor een weirdo ben je wel heel vaak zinnig hoor!) bij dat al deze mensen lid zijn geworden van een groep. Dan moet een e-mailtje vanuit die groep geen probleem zijn.

Waar moet dat heen met deze wereld? Nog een rondje om de zon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
MarkB schreef op 08 March 2003 @ 02:59:

[...]

Loze kreet of niet, het feit is dat de 2 modjes in principe (zo lees ik het althans) tegen dit voorstel zijn. Ook dat Wildhagen zo gemakelijk zijn ww "weggeeft" geeft natuurlijk te denken aan zijn rol binnen DPC. Ik derhalve (als ik enigzins invloed had) zou het niet toestaan om de emailactie te gebruiken om oude leden weer aan het grazen te krijgen (hoe goed het idee ook bedoelt is). Graag zou ik dat Fear-factoR contact opneemt met de DPCcrew (ja die bestaat wel degelijk, en gaat hierover en niet de modjes) om te kijken hoe we dit gaan oplossen. Voor wie het nog niet duidelijk is, ik ben tegen :)
Snap niet waarom dat stukje van mij in jouw reply staat. Dat gaat over het feit dat de GoT-policy geen gegevens 'vrij' geeft. Bij SETI is dit anders, daar hebben ze in iedergeval geen GoT-policy. Verder zijn er misschien ook nog wel members binnen DPC-SETI-Team die niet eens op GoT komen laat staan geregistreerd zijn.

Dat je zegt dat de Crew dit een beetje moet sturen ben ik het wel mee eens maar dat heeft Fear-factor volgens mij zelf ook al aangegeven om met hen te praten/chatten/mailen of weet ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

AJSTempest schreef op 08 March 2003 @ 09:07:
Daar komt het zinnige argument van tfh (voor een weirdo ben je wel heel vaak zinnig hoor!) bij dat al deze mensen lid zijn geworden van een groep. Dan moet een e-mailtje vanuit die groep geen probleem zijn.
Soms zeg ik ook wel eens wat zinnigs ja ;-)
Verder nog even een andere vraag. Bij Berkeley kan je opgeven dat je e-mail adres niet zichtbaar is. Als iemand dit gedaan heeft, is zijn e-mail adres dan ook onzichtbaar voor de stats-engine en voor de pagina waar je de user gegevens ophaalt?
Want anders krijg je namelijk er e-mail adressen tussen van mensen die heel bewust hebben opgegeven dat hun e-mail adres niet bekend mag zijn. Ik vind dat deze mensen, die dus heel bewust een NEE/NEE sticker op hun digitale brievenbus hebben geplakt dit e-mailtje niet mogen krijgen....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
tfh schreef op 08 March 2003 @ 11:30:
Verder nog even een andere vraag. Bij Berkeley kan je opgeven dat je e-mail adres niet zichtbaar is. Als iemand dit gedaan heeft, is zijn e-mail adres dan ook onzichtbaar voor de stats-engine en voor de pagina waar je de user gegevens ophaalt?
Want anders krijg je namelijk er e-mail adressen tussen van mensen die heel bewust hebben opgegeven dat hun e-mail adres niet bekend mag zijn. Ik vind dat deze mensen, die dus heel bewust een NEE/NEE sticker op hun digitale brievenbus hebben geplakt dit e-mailtje niet mogen krijgen....
Terechte opmerking. Maar de stats-engine kent alle mailadressen, en houdt dus geen rekening met publiek onzichtbare adressen.
Toch moet het (denk ik) mogelijk zijn om een cross-reference check uit te voeren om die bewust onzichtbare adressen uit de evntuele lijst te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ColdRain schreef op 08 March 2003 @ 11:38:
[...]

Terechte opmerking. Maar de stats-engine kent alle mailadressen, en houdt dus geen rekening met publiek onzichtbare adressen.
Toch moet het (denk ik) mogelijk zijn om een cross-reference check uit te voeren om die bewust onzichtbare adressen uit de evntuele lijst te halen.
Dan lijkt het mij alleszins redelijk.
De mensen mailen die lid zijn van DPC-Seti, inactief en hun e-mail adres openbaar hebben staan. Moet kunnen. Zeker als dan de "verkorte" mail als hierboven wordt gebruikt.

Overigens kan je ook overwegen een nog kortere mail te maken en daarin een link naar een pagina waar wel de lange uitleg staat. Internetters zijn vaak lui en kunnen lange e-mail makkelijk in de prullenbak mikken (Zo een ben ik er ook).

/edit/
* Anoniem: 50690 vraagt zich eigenlijk af waar hij zich mee bemoeit :)

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 08-03-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ja, waar bemoeit tfh zich eigenlijk mee. pas als je je WU's weer bij DPC stalt mag je meepraten :) :)

* KuuKe vindt dit echter niet zo'n goede aktie. In mijn ogen is en blijft het spammen en als er links en rechts een mail op een verkeerde plaats terecht komt kan dat zéér ongelegen uitkomen. Voor de persoon maar ook voor DPC !!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
MarkB schreef op 08 maart 2003 @ 02:59:

[...]

Loze kreet of niet, het feit is dat de 2 modjes in principe (zo lees ik het althans) tegen dit voorstel zijn. Ook dat Wildhagen zo gemakkelijk zijn ww "weggeeft" geeft natuurlijk te denken aan zijn rol binnen DPC.
[KNIP]
Wildhagen heeft helemaal niet gemakkelijk zijn ID weggeven, ik heb een lange mail (als je 'm wil zien kan ik 'm je opsturen via ICQ) gestuurd met een uitgebreide uitleg.
Zoals je kan zien heb ik niet zomaar onbezonnen iets opgezet, maar veel tijd gestoken in een opbouw en onderbouwing.

[...]

Ik derhalve (als ik enigszins invloed had) zou het niet toestaan om de emailactie te gebruiken om oude leden weer aan het grazen te krijgen (hoe goed het idee ook bedoelt is).
[KNIP]
Het is ook niet de bedoeling om mensen met een pistool op het hoofd te dwingen weer te gaan grazen, maar meer een uitnodiging of ze het eventueel leuk zouden vinden om af te maken waar ze ooit aan begonnen zijn.
Eveneens is het geen mailing die bedoeld is om iemand in een subteam te krijgen, al deze mensen staan geregistreerd bij de DPC-SETI@home dat betekend dat ze allemaal (nog steeds) lid zijn van één team/club.
Bij elk team/club verband is het normaal dat er vanuit de club contact gezocht word met de leden als ze een tijd niets van zich hebben laten horen.
Van "oude leden" is dus geen sprake, als ze geen lid meer willen zijn dan hadden ze zich wel uitgeschreven (mochten sommige mensen besluiten hun lidmaatschap op te zeggen na deze eventuele actie, dan is dat hun eigen keuze).

[...]

Graag zou ik dat Fear-factoR contact opneemt met de DPCcrew (ja die bestaat wel degelijk, en gaat hierover en niet de modjes) om te kijken hoe we dit gaan oplossen. Voor wie het nog niet duidelijk is, ik ben tegen :)
Zoals al te lezen was heb ik hierover dus contact gehad met Sequence (als ik mij niet vergis is hij lid van de DPCcrew, en het was zijn idee om het in een poll te zetten). De opmerking "ja die bestaat wel degelijk" is in deze erg flauw (ik kom hier ook al wat langer, sinds 1999 ofzo).
De reden dat ik voor deze weg heb gekozen is, dat het in een discussie op het forum makkelijker voor iedereen is om z'n standpunt te onderbouwen, in een direct gesprek komen standpunten moeilijker tot hun recht.
Ook hier komt het team/club gebeuren weer naar voren, onderling overleg is heel normaal.

"het feit is dat de 2 modjes in principe (zo lees ik het althans) tegen dit voorstel zijn"hiermee spreek je jezelf toch tegen, want hier zeg je "DPCcrew (ja die bestaat wel degelijk, en gaat hierover en niet de modjes)".
Het lijkt er dus op dat het niet uit maakt wat de modjes er in dit geval van denken. ;)

Hierbij quote ik mijzelf nog maar eens;
Ik zal geen actie ondernemen als jullie (MOD's dus) tegen zijn.
En dus ook de Crew
Mocht deze actie wel of niet door gaan, dan beloof ik dat ik mijzelf daarna zal ontdoen van dit recht (ofwel username (van wildhagen) & password trashen)...
ik neem inderdaad contact met je op via ICQ

[ Voor 3% gewijzigd door Fear-factoR op 08-03-2003 12:39 . Reden: xtra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Je hebt je inderdaad ooit opgegeven voor een "club", dus kun je een mailtje verwachten, vind het een goede actie.

Op deze manier gaan mensen zich weer wat meer interesseren in Seti en werven we misschien ook mensen voor het vervolg.... BOINC :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 08-03-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je neemt zomaar aan dat iedereen die geen SETI meer doet nog steeds DPC-fan is maar alleen 'vergeten' is dat ze meedoen. Dat is ongetwijfeld een minderheid van de mensen die dit mailtje gaan krijgen, voor alle anderen is het gewoon spam. Als ik bewust weg zou zijn gegaan bij een team en daar nu dit soort mailtjes van zou krijgen zou ik direct al mijn punten verhuizen naar een ander team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Anoniem: 41582 schreef op 08 March 2003 @ 14:51:
Je hebt je inderdaad ooit opgegeven voor een "club", dus kun je een mailtje verwachten,

Dat is onzin natuurlijk, naja onzin, een aanname dat mensen dat verwachten iig. Als er bij joinen expliciet werd vermeld dat mailadressen voor dergelijke doeleinden gebruikt kunnen worden dan is het natuurlijk prima, maar dat is gewoon niet zo. Dat we alle adressen -hebben- wil ook niet zeggen dat een mailtje die kant op gewenst is. Ik zou zeggen: niet doen, ik verwacht meer negatieve dan positieve reacties, en het kan de naam van het team in zijn geheel schaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchman! op 08-03-2003 16:20 . Reden: snel tikken == veel tikfouten :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18458

UndiFineD aka maker van PerlSeti 2.1 hier :p
moet ik dus maar weer mee doen ipv rc5-72 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
Ik kreeg een half uurtje terug een reactie van MarkB, dat de De DPC-crew en de MOD's hebben gesproken over deze actie.
Het resultaat was negatief, de meeste zijn tegen.
Dus daar zullen we ons bij neer moeten leggen, dat laat niet weg dat iedereen (op gepaste wijze) nog steeds zoveel mogelijk leden kan werven (zoals banner's op je eigen site).
Nog veel crunch plezier, dit topic kan dicht.

[ Voor 2% gewijzigd door Fear-factoR op 08-03-2003 17:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Helaas, so be it. Jammer van de tijd die je er in gestoken hebt. Wel erg tof van je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Suc6 met de strijd binnen dit project!
Ronsel al je vrienden, kennissen etc, en die top25 moet zeker wel te halen zijn hoor }:O

Om verdere discussie te vermijden en op aangeven topicstarter gaat dit topic nu dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.