maxtor hdd's worden niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een beetje lastig probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb 1 server een P3 500 met asus p2b-f.
Deze heb ik opnieuw geinstalleerd en sins dien pakt hij geen maxtor harddisks meer. Als ik een maxtor aan sluit blijft hij bij het dedecteren hangen als hij bij de maxtor aan gekomen is. F4 voor skip detectie , del voor bios werken niet, maar numlock nog wel. Als ik nix doe blijft hij op detecteren staan, dan kan ik alleen nog pc resetten.
Dit gebeurd met 3 verschillende maxtors van 20 gig, met 20 en 30 gig samsung en seagate doet hij het wel goed. Ik heb de primaire controller en secundaire controller geprobeerd, alle mogenlijke jumper settings en nix helpt.
De 3 maxtors doen het in een andere computer (asus P2B-VM) wel goed.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Kan het zo zijn dat de maxtor schijven meer van he voeding vragen dan de andere? Dan zou het nl een brakken voeding kunnen zijn.

• spook
  • Niet online
2x 320 watt voeding geschakeld (is server kast) lijkt mij voldoende voor een P3 met 4 hdd's 1 cd en 1 dlt.
Ik heb hiervoor er 8 scsi disks in gehad en dat trok hij ook zonder problemen.
en 2 samsungs tegelijkertijd er bij werkt wel maar 1x maxtor niet.

Daarbij zet de computer eerst spanning op de drives zodat die gaan draaien en daarna kun je de computer pas starten.

in de computer waar ze het wel doen zit maar 1x 200 wat in, en daar doen ze het wel.

het lijkt mij dan ook veilig om aan te nemen dat de voeding het probleem niet is

[ Voor 9% gewijzigd door spook op 07-03-2003 18:59 ]

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Je zegt dat hij de maxtors niet meer detecteerd? Dus voorheen nog wel? En na resetten pakt hij ze dus ook niet?

Doet me denken aan veranderde BIOS-instellingen. Staat de detectie van de schijfparameters op AUTO?

Heb je al geprobeerd de CMOS te resetten?

Als de schijven voorheen wel gewoon gedetecteerd werden, lijkt 't me dat er een BIOS-instelling dusdanig is verandert dat de Maxtors 't niet meer leuk vinden.

Trouwens, als je de Seagate als master zet, en een van de Maxtors als slave, wordt de maxtor dan wel herkent?

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ik heb hetzelfde probleem gehad met mij 60 gig maxtor...
Bij mij spinde die gewoon niet op omdat ie teweinig ztroom had (toch wel een goede beveiliging die hd's dus, is tegen headcrashes) maar nieuwe voeding en de pinnetje een beetje uitgebogen en bij mij was het toen gefixed.
kortom de vraag: spind ie wel op??? of blijft ie dood

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• spook
  • Niet online
drives spinnen wel op, staan in de bios op auto.
bios reset heb ik al geprobeerd maar hielp niet.
straks als slave proberen.
[edit]
vandaag als slave aangesloten en dat werkt wel :?
bios nog eens gereset maar dat maakt weer nix uit.
als master met andere drive als slave werkt weer niet

[ Voor 42% gewijzigd door spook op 08-03-2003 22:02 ]

Pagina: 1