Toon posts:

bios update vanaf floppy met DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil van mijn ECS K7S5A moederbord het bios updaten
ik heb de faq gelezen, en wat er op de site van ECS staat
er staat het volgende:

Step 1.

(1) If your mainboard has a BIOS protection jumper, change the setting to allow BIOS flashing.
(2) Make a DOS boot diskette. (See example: Windows 98 O.S.)

Beware: Windows 2000and ME are not allowed to make a DOS boot diskette.

a. With an available floppy disk in the floppy drive. Please leave the diskette "UN-write protected" type. Double
click the "My Computer" icon from Desktop, then click "3.5 diskette (A)" and right click to select "Format (M)".

nu heb ik een boot floppy van dos 5.0 gedownload van bootdisk.com
als ik daar dan de flash-utility en de xxxxx.rom file op wil zetten kan het niet
want de diskette is vol.

het zal vast een simpele oplossing zijn maar ik kan nix vinden

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:48

Tcq

Maak een Fat/Fat32 partitie op je harddisk en draai alles daarvanaf nadat je met je floppy bent opgestart naar DOS.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Als je opstart van een win9x cdrom cq diskette en dan een nieuwe diskette formatteert met format b: /s (want a: is meestal je ramdisk) dan moet er daarna toch genoeg ruimte zijn voor die 2 kleine filetjes...[/ME]

[ Voor 6% gewijzigd door Barazinbar op 07-03-2003 18:27 ]

Failure is nothing compared to regret

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

floppy kan je gebruiken door alle overbodige zaken er af te halen zoals fdisk, format enz. (command.com dus niet!)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op bootdisk.com hebben ze wel een leuk tooltje waarmee je een bootable floppy kunt maken voor dit soort flash zaken plus dat je genoeg ruimte over hebt (ik had zelf het probleem ook eens, en geen Wintendo doos in de buurt te vinden natuurlijk :+ ) Zoek eens naar drdflash :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon een 2e floppy voor die files, werkt ook hoor.

Verwijderd

Topicstarter
maakt het uit hoe die floppys geformateerd zijn

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen idee, ik gebruik als het echt nodig is een W98 boot-cd en een lege flop.
Maar meestal heb ik wel een fat32 drive, dan flash ik daar vanaf.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Of, wat ik meestal doe, is alle overbodige rommel van de bootdisk halen wat ik imho niet nodig heb (voorbeeld: EDIT.COM).

Die files zijn meestal vrij groot. Meestal verander ik dan ook ff de autoexec.bat om de flash met de rom-file automatisch te starten ;)

Maar een 2e flop is idd handig :)

En nee, het maakt niet uit hoe die geformatteerd zijn, zolang DOS 'm kan lezen (gewoon standaard format).

[ Voor 30% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-03-2003 18:57 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49

Len

Leeg

Gebruik deze.. http://www.hellasystems.d...Disk/DrDos70/drdflash.exe

Die staat ook op bootdisk.com en is speciaal voor bios updates.. (staat op de main page :P)

Free Tibet

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je hebt drie bestanden nodig om je pc te kunnen booten: IO.SYS, MSDOS.SYS en COMMAND.COM. En niets meer dan dat.

Die moeten wel met een tooltje geplaatst worden, ze mogen niet zomaar overal op je schijf staan:
- Vanuit een dosboxje met het commando %windowsdir%\COMMAND\SYS A:.
- Met NT/2K/XP moet je even het format-schermpje bestuderen: daar staat een checkboxje waarmee je die files en nog wat troep op een flop kan laten zetten.
- Je gebruikt de gedownloade flop waar je het over hebt ;)

Alles behalve die drie bestanden gooi je weg. Dan houd je ruimte zat over voor de flashutil en twee of drie biossen. Maar de tip van KillerAce_NL roelt natuurlijk de pan uit :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1